Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

juffertje in het groen

Geplaatst:

nigella damascena in het latijn

Geplaatst:

En wat is dit? Het zou ananaskers moeten zijn......maar dat heb ik al twee keer gehad, en ziet er toch echt anders uit. ik wil nog wel es wat door elkaar halen, maar dat is in dit geval niet gebeurd. volgens mij had Dennis ook een soortgelijke plant welke ananaskers zou zijn?

Wat is het wel? Geen flauw idee!tuin11juli-006-(medium)81771373743018.jpgtuin11juli-007-(medium)66891373743024.jpg

Geplaatst:

Echt waar? Die ik de vorige keer had waren kleine blaadjes en besjes zo groot als een klein knikkertje. Wat krijg ik nu dan??? maatje tennisbal? Overigens nog geen bloemetjes ofzo erin.

Geplaatst:

wie weet hoe deze mooie boom heet?

imag136464211373746375.jpgimag136523441373746441.jpg

Geplaatst:

Op mijn volkstuin komen een soort aardappelachtige planten naar boven. Ik zou graag willen weten of dit echt aardappels zijn, want dan laat ik ze staan. Weet iemand misschien ook welke soort?

1. imag137180961373746708.jpg

2. imag137245861373746755.jpg

Geplaatst:

Deze hele gewone uitziende plant slingert zich een weg door een grote plantenbak, doet me denken aan een heg of zo. Hij bloeit met hier en daar een paarse bloem. Bloemen zijn inmiddels uitgebloeid. Kan iemand alsnog herkennen hoe de plant heet?

imag137328221373746946.jpg

Geplaatst:

@Boerinnetje, de boom met mooie bloesem is een Linde.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik zie zomerlinde (Tilia platyphyllos), knopkruid (Galinsoga parviflora) en zwarte nachtschade (Solanum nigrum ssp. Nigrum). De laatste is denk ik maagdenpalm (Vinca major), maar ik twijfel iets.

Geplaatst:

Vinca ja.

Geplaatst:

Gisteren ben ik begonnen met het verwijderen van de tuinbonenplanten.

Aan de wortels zitten allemaal bolletjes.

Dit heb ik bij andere planten nog niet eerder gezien volgens mij.

Wat zijn dit?

wortelstuinbonen66601373788042.JPG

Geplaatst:

Stikstof bolletjes, erwten en bonen hebben dat ook.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

aha, bedankt voor de identificatie Aalterse willy!

Ik lees nu op het internet dat ik die bolletjes beter eraf kan schudden en in mijn tuintje houden. (goed voor de grond)

Bij mij liggen ze al ik de compostbak. volgende keer beter.

Geplaatst:

101305810200632583715490472134185n90551373817563.jpgik vroeg me af wat voor groente dit is ?

zou iemand me kunnen helpen?

Geplaatst:

Moeilijk te zien is dit een Boompje?

Ik huur kavels bij Volkstuinvereniging 't Boeskoolhöfke te Oldenzaal

( www.hetboeskoolhofke.nl)

Geplaatst:

Stan, Bit en Dennis, bedankt voor de namen! Weer wat geleerd. Knopkruid is ook nog eetbaar las ik. groetjes van Boerinnetje

Geplaatst:

Dit is een Hongaarse Tök, een pompoensoort. Dit is het eerste jaar dat ik hem kweek maar hij is volop in de winkel te krijgen, daar komt ook het zaad van deze vandaan.

Ik heb mij suf gezocht op internet maar ik weet nog steeds niet welke pompoen (of courgette?) dit is. Hij is meestal niet zo heel licht als deze maar een tikkie meer lichtgroen. Ze eten hem hier als soep met heel veel dille.

hoe heet dit ding in het Nederlands? of de latijnse naam..

tuin-kuiks-02092031374211141.JPG

Geplaatst:

Lebanese White Bush Marrow Squash

Geplaatst:

Maar wel een heel leuke courgette! Courgette soep...courgette koekjes....courgette zoetzuur....

Geplaatst:

Ja het is wel een mooiertje... hij groeit ook gezellig een wilgje in dus het lijkt net of de wilg eieren heeft hangen

Oh ja courgette in zuur, dat ga ik nog doen!

Geplaatst:
weet iemand of dit Arnica is?

img083037651365538494.JPG

En zo nee...wat zou het wel kunnen wezen? Het staat in mijn kruidenperk, maar ik weet niet meer wat ik daar vorig jaar had staan, het is in ieder geval nieuw afgelopen jaar..

Ondertussen is de plant hoog, en zitten er een soort paarse korenbloemachtige bloemen in..de bloemknoppen lijken ook een beetje op korenbloem. Zeker geen arnica.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kardoen?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.