Ga naar inhoud

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Rechts daarvan en schuin boven lijkt me een malva. De mooie donkerpaarse of de wilde lichtroze.

Helemaal bovenaan die paar lossse donkere zaden kunnen de zaden van de Delphinium zijn, maar is wel wat lastig te zien

Helemaal rechts bovenaan, dat groepje donkere, kan dat Dianthus zijn ? ( anjer )

Dan links, met die lepeltjes. ( ?? ) lijkt me zo te zien onkruid, maar dat zal wel niet he ? Die durf ik niet te zeggen.

De rest hadden de anderen al gezegd

Ow. De onderste peulen. Is dat Lathyrus ?

Die enkele losse zaden/peulen onderaan , die zo ruw zijn. Die ken ik wel. Maar wat dat ook weer was. ff denken hoor.

Geplaatst:

Ik zit ook HEEEEEL hard te denken bij wie ik welk zaad heb getrokken, en hoe het er ongeveer uitzag. Ik ben al ERG slecht met soorten, en ben ook nog eens zo dat ik al het zaad in één zakje gooi en het 'dan later wel uitzoek'.. Jaja

Even graven hoor...

De bruine onder lupine, tuurlijk! Lathyrus. Die siererwt heb ik geplukt ja bij.. &^%%^#mompel# langs het hek.

Die boven de lupine is een schermbloem, bijentrekker, wit of roze uit mijn hoofd. Van die gekochte zakjes die mensen neergooien (zoek maar eens uit wat daar allemaal in zit.. ).

Die zaadjes rechtsboven die lijken op karwijzaad is ook zo van een bloem afgetrokken geloof ik, kan een anjer soort zijn maar ik bedenk me nu dat dat ook simpele Cosmos kan zijn.

Het komt er iig op neer dat ik me in mei laat verrassen met wat er opkomt

Geplaatst:

1186285_10151878611166967_1242049042_n.jpg

Kan dit een bloemkool zijn? We vonden ergens verderop in de moestuin namelijk een aankoopkaartje waar bloemkool op stond.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Bloemkool ja, wat Thea al zegt. Dat zijn mestvreters. Nu nog koemest geven gaat te langzaam. Wellicht een vloeibare complete mest nog. Maar vooral gewoon het complete gamma.

Denk eerder dat dit 'weeuwen-teelt ' wordt ( google daar maar es op ) want veel wordt dat niet meer voor de winter.

Geplaatst:

Ah goeie tip! Moet ik ze dan nog uitgraven en in potten doen zodat ze niet te hard gaan groeien, of zal ik ze gewoon laten staan?

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Gewoon laten staan hoor. Verder vragen in desbetreffende topics hoor ( dit is identificatie )

Geplaatst:

Als ik naar mijn eigen in bloei staande Melde kijk vermoed ik van niet. Daarbij, ik pluk geen zaden van Melde zo van 'Jaaa die vond ik mooi, graaien!' ....

Geplaatst:

Drie foto`s, twee vragen. De paarsachtige bloem (sorry de foto is gekanteld) en het volgende blad horen bij elkaar..ik noem hem de Barcelonabloem omdat ik hem daar voor t eerst heb gezien. Ik zou de naam moeten weten... IMG386446511379066028.JPGIMG386539651379066034.JPG

Dan deze klimmerd..wilde wingerd of zo? Heb ik enkele plantjes van in de alpen uitgestoken groeide daar prachtig over een pergola..bloedrood in oktober ( heb er nog eentje over...)IMG387734641379066061.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Sovreze, Ach... was zo mijn Rode Melde aan het verwijderen (die is trouwens echt heel mooi... willen mensen wel zaad van... ) en toen vond ik 'm er wel op lijken... Jammer... verder zoeken dus...

Geplaatst:

@Appelvrouw, het is een Acanthus soortje.

Edit : en die klimmer is idd wilde wingerd (Parthenocissus)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Iemand enig idee wat dit is? Het hing aan een boom waarvan we dachten dat het een kastanje was (vanwege de bladeren), maar de vruchtjes zijn veel kleiner, vallen in drieen uiteen en hebben geen losse bolster.

1185213_10151882945736967_1802562048_n.jpg

Geplaatst:

Appelvrouw. Die Acanthus vindt het dan ook op jouw grondje helemaal top-top he ? Helemaal een plant voor daar ( N-Fr - kalk ) Hier in onze tuinen doet het ding het soms echt veel minder hoor.

@Mijke. Maak es een foto van de bladeren dan Mijke, of liever van de boom natuurlijk.

Geplaatst:

Dat zal ik doen als ik er weer langs kom! Hopelijk laat het weer dat weer snel toe

Geplaatst:

Oke, nu dus met foto.

Wie kent deze bes? Is ie eetbaar?

Bestaan er uberhaupt wel giftige zwarte bessen?

Hij staat in een gemeentestuk.

IMG2013091312014329251379181200.jpg

Geplaatst:

Het is zo te zien een aronia melanocarpa (zwarte appelbes). eetbaar : ja

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Lie kreeg deze stek net van een dorpsgenoot..het zou een fruitsoort zijn ( bes?) en ik moest hem maar planten. Er zitten behoorlijk gemene stekels aan (stekelbes ?)

De stek is 60 cm lang, met hiel.

Mijn vragen: wat is het? kan ik deze stek in zijn geheel in een pot doen, of zal ik hem in stukken knippen...IMG393168821379248478.JPGIMG393271311379248483.JPG

Geplaatst:

Ondertussen heb ik deze tak in stukken geknipt en in een pot met aarde gestoken..afgedekt met een plastikje. Niemand die een gok wil wagen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...