Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

Iemand enig idee wat dit is? Het hing aan een boom waarvan we dachten dat het een kastanje was (vanwege de bladeren), maar de vruchtjes zijn veel kleiner, vallen in drieen uiteen en hebben geen losse bolster.

 

1185213_10151882945736967_1802562048_n.jpg

 

 

het lijkt op een mispel, maar de vruchtjes die ik thuis heb hebben geen stekels.

zitten er zeven pitjes in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zitten er (als dat uberhaupt al pitjes zijn) 3 pitjes in, in elke kamer 1 miniscule kleine die vast zit aan het midden.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

 

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw. Ik wist hem écht niet, al dacht ik eerst even aan Robinea preudoacacia, maar heel kort ( vanwege de stekel ) Maar ook weer niet, De puntige stijvere bladeren kunnen niet. En die wist je zelf ook wel.

 

Het kan deze zijn ? ( ik ken m absoluut niet , maar ik kom daar na een tijdje googlen op uit ) Nederlandse benaming: osagedoorn.

De Maclura pomifera dus. Die heeft én dat blad wel , vruchten ( niet nagezocht verder wat hoe enz ) en de stekels.

 

Apart wel. Lukt er een stek, dan hou ik me aanbevolen volgend voorjaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand enig idee wat dit is? Het hing aan een boom waarvan we dachten dat het een kastanje was (vanwege de bladeren), maar de vruchtjes zijn veel kleiner, vallen in drieen uiteen en hebben geen losse bolster.

 

1185213_10151882945736967_1802562048_n.jpg

komt mij heel bekend voor... maar ik weet niet waarvan

 

ik denk dat het een paardenkastanje soort is (Aesculus)

de rode paardenkastanje die bevat 2 of 3 kastanjes per bolster, alleen deze heeft bijna geen stekels.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Appelvrouw, laat het idd even weten ik heb nog niet al mijn boeken door gespit maar wil het nu ook wel weten. Ik denk zelf dat het niet iets uit Europa is. En googlen op fruitstruik/boom met termen als : fruit struik met geveerd blad precies tegenover elkaar en met doorns ook niets. Ik heb wel zo iets van ik ken dit maar .....

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okéoké , nog nooit van gehoord. Wat ik begrijp is dat de bladeren tot een van de meest geurende zou behoren ? Bij kneuzing. Dat vind ik dan wel weer interessant. Die pepers mag jij houden

Redelijk winterhard ook nog. Je kan ook goed wortel-stekken maken lees ik ! ( dat is makkelijker denk ik )

Je heb wél én een mannetje nodig én een vrouwtje. Anders geen bessen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt weer!

Voor de wilde zal ik eens op pad gaan (heb al wel een idee waar ik wat kan vinden) en m.b.t. de andere zal ik eerst internet eens goed afzoeken en daarna, indien nog van toepassing, een nieuw topic starten.

Dan kunnen we hier verder met waar het topic voor is

 

Gisteren heeft mijn vrouw onderweg een paar stengels uitgetrokken. En nu maar hopen dat het de juiste plant, (klein) wilgenroosje, is.

Iemand, op basis van onderstaande foto's, een idee???

 

wr1.JPG

 

wr2.JPG

 

wr3.JPG

 

De wortels stellen niet veel voor. Ik hoop dat het goed komt:

 

wr4.JPG

Wie zaait zal oogsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor

 

Die gele dingen in de posts daarboven , doet me de onderste aan Jacobskruiskruid denken of iets vergelijkbaars. ( Jakobskruid ? ) En de bovenste aan melkdistel, ( dat is het niet ) of iets vergelijkbaars.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, nu dus met foto.

Wie kent deze bes? Is ie eetbaar?

Bestaan er uberhaupt wel giftige zwarte bessen?

Hij staat in een gemeentestuk.

IMG2013091312014329251379181200.jpg

 

Nee geen appelbes.

Heb deze in de tuin,en bloeien alleen in het voorjaar (zeer vroeg0 scherm bloemen .En zo op de foto te zien bloei er iets wit met klokjes?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht eigenlijk Thea, dat die wittige bloemen niet tot die bessenstruik hoorden ( ? ) Lijkt me iets van een hortensia trouwens ( die vaal-witte bloemen )

Die bes weet ik eigenlijk niet echt. Ik heb appelbes altijd ontweken. haha.

En er staat ook nog een Cotoneaster tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was in ieder geval geen (zeer) giftige soort. Ik leef namelijk nog.. De velletjes waren erg wrang, maar het sap door de yoghurt is heerlijk! Of de bloemen van die bessenstruik zijn weet ik niet, de bessen hadden wel precies zo'n vorm als de appelbes (een soort navel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...