Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?


LucV

Aanbevolen berichten

De bessen zijn zeker geen Mahonie. Ik riep eerst zwarte appelbes maar, Thea heeft wel gelijk betreft de bloeitijd. Er zijn maar erg weinig bessensoorten die het rodeblad krijgen. Het is gemeenteplantsoen dus te verwachten is wel Aronia en anders de krent. Ik wil Jarno dan ook even vragen om foto´s met meer detail te maken o.a. van het blad, i.v.m. stand ed. Maar eetbaar zeker.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal een zaailing zijn. Misschien wel een zaailing van jouw kers. Het blad is wat breder dan de vele soortjes die er zijn, maar het is echt kers. Wil dus niet zeggen of de kers die hij zal geven op termijn, ook lekker is he ? Maar dikke kans dat je er wel wat mee kan. Sowieso eetbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze blijven sowieso staan, ze staan aan de goede kant van het hek (waar dus geen varkens en schapen bij kunnen), dus we zullen zien. Mijn eigen kers staat een halve km. verderop, maar dat is voor een vogel natuurlijk een peulenschil Er staan wat hele hoge bomen achter de zaailingen, maar de zon pakken ze de hele dag van voren mee. Als ze wat groter worden zullen ze er wel meer last van krijgen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er een beetje uit als een munt. Geurt het blad sterk ? ( wortels ook ? ) Kan ook nogal veel wat anders zijn hoor. Echt lastig te zien zo. Ik dacht het eerst aan een nepeta-soortje, of een netel-soortje.

Is behoorlijk aangevreten. Ik zie het niet zo best. Echt moeilijk 100% uitsluitsel te geven. Misschien komt een ander op iets definitiefs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor de antwoorden/ tips!!! , na jullie antwoorden de plantjes gegoogled, en het is waarschijnlijk wel een munt soort, wilde munt of zo, het geurde inderdaad Bit , heb nog een plaatje van internet wat er zeer veel op lijkt, en zal erop zetten, iemand nog een tip hoe ik dit volgend jaar de kop in kan drukken, ( op dezelfde plek ook last van de winde) heb nu speciaal tegen deze winde al siergrassen geplant en kan zo dus met een mcpa mix ( dat grassen laat leven) spuiten daartegen.

 

 

wolligemunt024751381001486.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...