sugarlevi Geplaatst: 17 maart 2016 Geplaatst: 17 maart 2016 Volgens mij ook wilgenroosjes. Staat het bij ons ook vol mee. Heeft even en seizoen geduurd, voordat het mij lukte van de veldsla te onderscheiden, waar het elke keer lustig tussen groeit. Kameleon plant! "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
loes Geplaatst: 17 maart 2016 Geplaatst: 17 maart 2016 ok...ik probeer es regenwater.....hehe sorry zie dat mijn reactie op je post niet is geplaatst. ik heb weinig kennis van kamerplanten. wel jaren lang een goudpalm gehad. deze kon geen gewoon kraanwater verdragen, dan werden de bladeren bruin. wel afgekookt water of regenwater. geen idee wat hier exact de rede voor was, er staat me iets van bij van kalk in het water waar de haarvaten door verstoppen???
gerrits Geplaatst: 20 maart 2016 Geplaatst: 20 maart 2016 ik denk chenomelis(hoop dit ik het goed schrijf)
Bit Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Lijkt er ook wel iets op ja, maar het is een Hypericum. Ofwel Hertshooi.
Indy Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Dank je Bit, dat is m inderdaad. Dan zal ik m snoeien en verplaatsen, want hij staat nu niet zo goed.
halvebelg Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 sorry zie dat mijn reactie op je post niet is geplaatst. ik heb weinig kennis van kamerplanten. wel jaren lang een goudpalm gehad. deze kon geen gewoon kraanwater verdragen, dan werden de bladeren bruin. wel afgekookt water of regenwater. geen idee wat hier exact de rede voor was, er staat me iets van bij van kalk in het water waar de haarvaten door verstoppen??? Geen probleem Ja, dat zou allemaal best kunnen, ben ook 'n leek op dat gebied. Het probleem is 'n beetje het bruin/zwart aan de bovenkant van de stengel, terwijl de palm toch goed schaduw zou moeten verdragen naar aanleiding van de identificatie. (Nogmaals bedankt! ) Ik moet de plant zowieso eens overpotten, en ze staat in 'n hoek met 2 ramen, wat toch genoeg licht zou moeten geven. Er blijven wel nieuwe sprieten uitkomen, maar niet zoveel als op al die plaatjes. Nu ik de naam weet, ga ik eens langs het tuincentrum hier in de buurt om te vragen wat het beste is voor deze plant en neem ik wat van die palm voeding mee. In ieder geval bedankt voor het meedenken.
zaaizee Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Weet iemand wat dit voor een plant is, het moet een kruid zijn zegt de buurvrouw. Die doet het duidelijk goed in mijn nieuwe moestuin. ps: tjonge wat ben ik hier op het forum al lang niet meer geweest; maar wel in de tuin hoor, still going strong
speets Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Munt. Ruik er eens aan "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jaydot Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Smaakt het naar munt? Edit: Speets was me voor . The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
zaaizee Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 tja... het ruikt heerlijk als ik de oppervlakkige wortel ranken verwijder, zeer kruidig, smaakt naar.. heeft iets weg van munt groeit als munt, kan munt zijn dus okeee
speets Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Er zijn veel soorten munt hoor. Het kan bijvoorbeeld de Eau de Colognemunt zijn, en die ruikt meer naar Eau de Cologne dan naar munt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
zaaizee Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 ik dacht eerder aan oregano/marjolein, bedoel qua smaak munt goh, interessant, bedankt !!
appelvrouw Geplaatst: 1 april 2016 Geplaatst: 1 april 2016 Ik moet ook zeggen dat mijn eerste idee naar marjolein/oregano uitging. De foto`s zijn wat lastig. Inderdaad de kleur e.d. duiden wel op bergamotmunt of andere smaakmunt.Kan je nog eens een wat duidelijkere foto maken met bv een takje op een wit blaadje, met een muntstuk erbij zodat je de grote ziet? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
prinske86 Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Weet iemand wat dit is? Ik kan me herinneren dat ik afgelopen zomer veel tijd bezig ben geweest om de zaailingen van deze planten uit te trekken. Hij doet het goed op mijn zandgrond. Nu is hij de winter doorgekomen en bloeit hij. Best mooi! Enig idee wat het is?
Jaydot Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Schattig hè! Bij mij bloeien ze vandaag ook. Waar ze niet in de weg staan mogen ze van mij blijven! The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Even een super tip van mij! (al zeg ik het zelf ) Omphalodes verna 'Creeping forget-me-not' (Boraginaceae) plant Print screen, foto uploader en kijk en vergelijk. https://images.google.com Met google kun je foto's laten opzoeken en deze geeft dan vergelijkbare foto's.Als ik mij niet vergis zit Watson (super computer) er achter die beelden vergelijkt. Op die manier kun je best heel veel opzoeken en maakt ons het leven weer iets makkelijker.Zonder dit had ik namelijk niet de juiste naam kunnen vinden. Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com
Jaydot Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Volgens mij gewoon een van de varianten van Myosotis, hoor! Gewoon vergeetmenietje, en geen vroeg vergeetmenietje. [/pedant] The difference between a flower and a weed is a judgementFoonfoto dagboekje van mijn volkstuin
Fets Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 (aangepast) Volgens mij gewoon een van de varianten van Myosotis, hoor! Gewoon vergeetmenietje, en geen vroeg vergeetmenietje. [/pedant] Hoe kom je zo aan deze info? Is er ergens een soort lijst van de meest voorkomende Nederlandse planten? Ik kon er alleen maar via google achter komen dat het een vergeet mij niet was. Ergens zat ik al in twijfel omdat het structuur van het blad anders leek. En over pedant gesproken.... mijn super tip zat hem in Google image. Zonder dit had ik namelijk niet de juiste naam kunnen vinden.Moet er alleen heel erg op gaan letten dat ik mijn teksten beter formuleer, ik zat slechts in het vergeet mij nietje te denken en niet in specifieke soort. Dammm ik heb nog veel te leren, maar wel lekker om op je bek te gaan en even terecht gezet te worden. 5 april 2016 aangepast door Gast Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com
Erny Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Ze lijken precies op de Vergeetmijnietjes die al jaren bij mij groeien, soms wat blauwer, soms wat meer lila. Groeit als onkruid en prop bij het wieden meestal wat in een hoekje zodat ze daar lekker verder mogen groeien en bloeien.
Toto Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 K'heb een beetje gezocht en voor mij is dit een foto die er het best op trekt.http://www.dekeltenhof.nl/fotos/klein/vast/M/Myosotis%20sylvatica%20DSCF6543.jpgMyosotis sylvatica Bosvergeet-mij-nietje Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
zaaizee Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 @appelvrouw Jij ook..wat leuk! O zeker, zal ik morgen gelijk doen. Bergamot zou me niets verbazen, die tinteling, het scherpe. Vandaag de buurvrouw vertelt dat het munt is. Dat kon ze niet thuisbrengen. Ik vertelt: heel veel soorten munt. Kan je vast geen lekkere thee van zetten, zei ze. Ga ik morgen ook gelijk proberen
sugarlevi Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Het uit de kluiten gewassen vergeet-mij-niet achtige plantje dat ik een tijdje geleden had gepost. Blijkt trouwens ook een gewoon vergeet-mij-nietje te zijn. Zijn gedurende winter/voorjaar veel kleinere blaadjes voor de grote teruggekomen. En vorige week met de bloei begonnen. "I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"Colonel Kurtz
Aanbevolen berichten