Yuras Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 anderhalve meter verderop - toch waarschijnlijk zaailing , te ver van de stam.
Fruitje Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Weet iemand wat hier tussen mijn aardbeien omhoog komt?
weknow Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Hoefblad... de kleine of de grote??? De grote groeit zeer hard...zou ik niet in mijn tuin willen. De kleine is van hier en vrij bescheiden, maark vermeerdering door worteluitlopers (en zaad). Misschien beter goed weghalen op deze plek...? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Fruitje Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Bedankt. Lijkt inderdaad op de foto's op Google. Ik ga het eruit halen.
oscardevos Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 De bladeren van hoefblad verschijnen pas na de bloei. Heb je al wel een bloeiwijze gezien? Ik zie geen restanten op de foto.Ik snap de vergelijking met blad van klein hoefblad, maar ik vind jouw bladeren nogal vlezig. Dus ik denk geen klein hoefblad.Groot hoefblad is het gezien de voorkeur van standplaats zeker niet, en bovendien had je dan al eerder een foto geplaatst (van de bloeiwijze).
Bit Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Lijkt me wel klein Hoefblad hoor. Bloeiwijze is niet vanzelfsprekend, niet als het een ondergrondse uitloper betreft die nu zijn 1e volle seizoen in gaat. Bloeit ie volgend jaar, en deze heel rijk ook.
permanatuurtuin Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Het is zeker klein hoefblad. De bladeren komen rond deze tijd op en ze komen sneller op wanneer de plant niet bloeit.
weknow Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Digitalis = Vingerhoedskruid In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
pippi Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 In mijn volkstuin komen kruiden op die ik niet direct thuis kan brengen. Willen jullie even helpen?
ADOPEG Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Is die derde niet gewoon vrouwenmantel? ~ Vita rosa est ~
Bit Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 De laatste is Kleefkruid.de een na laatste is Vrouwenmantel ( Alchemilla mollis )die daarvoor lijkt me Citroenmelisse, maar kan ook nog wel wat anders zijnDe 1e zie ik niet goed. Is dat Pioenroos ? Kan ook nog wel wat anders zijn. Astilbe oid. Zie het niet goed.
pippi Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 ADOPEG en Bit, dank. Vrouwenmantel en citroenmelisse klopt ongetwijfeld want dat stond vorig jaar bij de vorige huurders ook op dat stukje. Kleefkruid zou leuk zijn, ik durf het nooit te plukken om eens te proeven omdat het hier alleen in de hondenparken staat en dus ondergezeken wordt door honden. Pioenroos kan die eerste niet zijn, ik zal binnenkort een betere foto maken.
weknow Geplaatst: 31 maart 2017 Geplaatst: 31 maart 2017 Ik zag in die eerste ook meteen astilbe. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
greenchitect Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Ik vroeg me af wat did was, de geur vind ik vreselijk (bitter)
Bit Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Cyclamen. Nader soortje ( dit is de 'kamerplant' - variant ) weet ik niet. Deze op de foto zijn niet voor in de tuin jaarrond.
djdehoon Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Is er iemand die deze plant herkend? Hij staat op de plek waar voor de winter een tomatenplant stond, maar dat lijkt het niet te zijn. De plant is in razend tempo verspreid over de gehele border. Dank alvast voor het oplossen van dit raadsel! Gr, Dirk-Jan
hoekman Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Lijkt erg veel op stinkende gouwe. Als je een blad afbreekt komt er geel sap uit.
Ann123 Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Inderdaad stinkende gouwe. Zou helpen tegen wratten. Wat zou dit zijn? Ik vond op verschillende plekken in de tuin zulke plantjes. Ziet er voor mij uit als mini boompjes, maar aan hun wortels hangt geen noot of zo. Geen idee wat het is. En dit plantje?
weknow Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Die zaailingen, Ann, zijn van esdoorns...de gewone hoogstwaarschijnlijk (Acer pseudoplatanus) of evt. de Noorse (Acer platanoides). (In de bostuin staan 2 grote bomen hiervan, die zaailingetjes staan er nu met vele duizenden en groeien heel hard Prachtige bomen, maar ik wil ook nog wat anders...schoffel ze weg met bosjes) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Yuras Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 De eerste is esdoorn (acer) zaailing. Weknow was eerst...
Ann123 Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Voor esdoorns is geen plaats in mijn kleine tuintje.
pompedomp Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 inderdaad een esdoorn. Het tweede plantje lijkt op een vergeet me nietje.
Aanbevolen berichten