Jump to content

Helly komt binnen

Helly

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil mij uiteraard ook voorstellen. Ik ben een alleenstaande moeder met een zoon van 15.

Mijn interesse voor een makkelijke moestuin is gekomen doordat we tegenwoordig biologisch inkopen en dat nogal prijzig is bij de winkel. Vandaar dat ik zelf groenten wil leren verbouwen. En omdat ik er zo weinig tijd aan wil besteden vanwege drukke werkzaamheden, heb ik gekozen voor de makkelijke moestuin.

Inmiddels heb ik mijn vader, die nogal handig is en aan gratis (onbehandeld) hout kan komen, gevraagd een aardappelbak en een moestuinbak te maken. En binnen een week kreeg ik een telefoontje dat dat gepiept was. Mijn vader is niet alleen handig, hij is ook nog eens snel

En nu ben ik dus op zoek naar biologische aarde/grond voor in die bakken, en pootaardappelen en groenten plantjes of zaden. Op een paar tomatenplantjes na die ik 1 jaar geleden in potjes op mijn balkon had staan (inmiddels heb ik een tuin), heb ik geen enkele ervaring op het moestuin gebied. En dat werk dat je hebt van een gewone moestuin deed mij er nooit toe aanzetten er één te beginnen. Maar met de ervaringen van de Makkelijke Moestuin gebruikers heb ik er eindelijk zin in!

Ik hoop nog vele leuke uurtjes hier op het forum door te kunnen brengen en velen mijn ervaringen en foto's van mijn toekomstige MM te kunnen laten zien.

Met vriendelijke groet,

Helly

Good things come in small packages

Welkom Helly, fijn zo'n vader joh, kan die van mij nog iets van leren

De MM ken ik wel, maar van die aardappelbak had ik nog nooit gehoord, wat is daar zo anders aan?

Er zijn al wat topics over de MM, als je "makkelijke moestuin" even typt in het zoekbalkje rechtsboven kom je daar vanzelf terecht, misschien dat daar al wat vragen voor je beantwoord zijn (zat in ieder geval een topic over de grondsoort van de MM tussen.)

Even a broken clock is right twice a day

Welkom!

Ik ben iets vergelijkbaars aan het doen, ook een mini/makkelijke moestuin omdat ik graag eigen groenten ed wil eten. En, ik ben ook een leek ^_^ maar heb echt super veel plezier aan het uitzoeken/vinden van hoe alles moet.

• 2 weeks later...

ik heb een moestuin en kweek in verhoogde bakken. Elk jaar komt daar een toplaag van compost of paardenmest op. Naar gelang de behoefte van de planten. Het eerstje jaar heb ik gewoon gebruikt wat ervoor handen was. Bemeste tuinaarde uit de aanbieding gemixed met de kleigrond die er onder zat. De paardemest werkt heel erg goed. Mooie losse grond en goede oogsten.

Veel plezier met je mm en op het forum