Geplaatst: Gisteren om 05:281 d Het zijn uiteindelijk twee geworden, maar ik zie niet in hoe dit een stamboon moet voorstellen.Zou zo'n plantje dan gewoon denken, ach, de buurtjes gaan de lucht in, ik kan dat ook? Ik zet er maar een stok bij, lijkt me wel zinnig.Wat ik me nu afvraag, mag ik nu nog meedoen nu het een klimmertje blijkt te worden?En hoe kan dit dan?
Geplaatst: Gisteren om 05:381 d @Roelie mijn ene opgekomen boon staat tussen een heel rek met andere stambonen in. Een rekje van 40 cm, omdat de bonen max. 60 cm zouden worden. Nou, niet dus. Want sommige bonen blijven inderdaad laag, maar sommige schieten ook idioot de lucht in, tot meer dan een meter al. Dezelfde soort bonen. Wie het weet mag het zeggen. Het is wel een gezellige bende daardoor geworden, dat dan weer wel. Misschien moeten de ‘klimmers’ hier toch gewoon de bonen even afwachten. gisteren om 05:381 d aangepast door Tanja65
Geplaatst: Gisteren om 06:171 d Ik vind het zo leuk om al jullie verschillende strategieën te zien.Mijn strategie is: ik geef mijn boontjes alle vrijheid om te groeien zoals ze dat zelf willen, zonder enige beperking, geen stokjes, geen rekjes.Ze staan wel in het gezelschap van boterboontjes, omdat ik denk dat ze dat gezellig vinden.Zoals Charles Dowding dan zegt "ze staan samen met hun vriendjes".😄En die man heeft er toch wel veel verstand van, lijkt me.
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ik heb mijn plantjes op de verkeerde plek in de grond gezet ben ik bang...De lage staat naast de stokbonen en de lange slungel naast de lage kidneybonen. Nu staan ze niet naast hun vriendjes
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Zo leuk om dut allemaal te lezen.En nu mjjn verhaal.Ik ben eind mei begonnen met 6 zadenVan die 6 kwamen er 2 op....De andere 4 nooit terug gezien, ook geen plakkerig iets in de grond.Na een paar dagen deze foto's gemaakt.Het heeft geregend, dus 1 plantje is compleet verbrand, de ander onder het zand gespetterd en 1 blad wit, maar dat is niet erg.Ik ben er van uit gegaan dat het verbrandde plantje ging hemelen.Afijn, weekje niet geweest en 3 dagen geleden had ik dit nog...Het verbrandde plantje is nog over, het plantje dat wat zand op zn bladeren had en 1 wit blad.... geen idee waar die gebleven is... dit plantje is mega klein, en dit was dus het half dode mega verbrandde plantje....Maar ik ben nog in de race met 1 plant... en ook daar kan maar zo de winnaar tussen zitten!!! 4 uren geleden4 u aangepast door Plotiemoos
Geplaatst: 1 uur geleden1 u De grond ziet er extreem schraal uit. is dat de bedoeling? Ik zou het flink mulchen met compost oid. Het lijkt erop dat de grond wel wat organisch materiaal kan gebruiken..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.