Ga naar inhoud

Reisafstand tot volkstuin?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje, Zit er aan te denken om me aan te melden voor een volkstuin. Nu vroeg ik me af hoe ver jullie (voor wie ook een volkstuin heeft) van jullie tuin vandaag wonen.

Het volkstuincomplex wat ik op het oog heb is 12 min met auto.

Het is wel de bedoeling als onze flat verkocht is daar wat meer in de buurt te gaan wonen.

Ik hoop graag jullie ervaring te horen.

Geplaatst:

Ik woon op loopafstand van mijn volkstuincomplex en "doe altijd een rondje met de hond" als ik iets uit de tuin moet hebben.

Als ik in de tuin wil werken ga ik meestal even snel op de fiets en als er veel mee moet naar de tuin neem ik of de kruiwagen en bij heel veel zooi pak ik heel soms de auto maar dan moet ik dus omrijden en dat kost dus meer tijd....

12 minuten zou ik persoonlijk te ver vinden maar ja, als je geen andere keuze hebt...

Geplaatst:

Voor ons is het 9 km z'n 10 min met de auto of 20 min op de fiets.

Maar ik kom er uit m'n werk wel aardig langs om even snel wat groente te oogsten.

Dichterbij zou lekker zijn maar we hebben nu wel een super stek het is net vakantie als je er een bbq aansteekt en de hangmat ophangt

Mvg, Erik

Geplaatst:

Ik zit op een klein half uurtje met de auto, maar vlakbij m'n werk. Ik heb het reizen er graag voor over, heb inmiddels een huisje voor een bui.

Geplaatst:

Net op de kop 1 km, ga wel altijd met de auto.

Heb telkens wel iets mee en werkgereedschap ligt altijd in mijnen auto.

En dan weer huiswaarts met zakken vol groenten lijkt me te zwaar te voet.

Geplaatst:

Hier ook fietsen of lopen kan, helaas mag hond niet op het complex. Pak wel altijd de auto, heb ook altijd wat te veel te versjouwen. ( hoewel kun je ook een bakfiets of tassen voor nemen.... )

Geplaatst:

Bij mijn tuin in het Gooi moest ik een kwartiertje op de fiets. Het was wel een lekker fietstochtje over de hei ..wel lastig met kruiden en zo, maar verder goed te doen..je moet goed plannen wat je mee naar huis wilt nemen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie.

Op loop afstand is natuurlijk ook het fijnst. In de plaats en wijk waar wij willen gaan wonen is ook wel een volkstuincomplex op loop afstand, maar daar loopt een hoogspanningsmast overheen. Vind ik niet z'n prettig idee.

Dus daarom die op 12 min afstand die ligt op een fijnere plek.

Ik hoop dat ze snel een plekje hebben voor me, de wachtlijst schijnt hier niet zo lang te zijn.

Groetjes Tess

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Het complex waar ik een tuin krijg ligt op net geen 10 minuutjes lopen....heerlijk dichtbij dus

~I believe in God, only I spell it Nature~

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Die van ons kan ik vanuit mijn huis zien,toch ben ik met de brommer nog zo`n minuut of 5 à 6 onderweg,met de auto idem.

Onze tuin staat namelijk op een eiland

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

15-20 min met de fiets, met de auto idem ivm stoplichten en om rijden. Het lijkt me echt ideaal een tuin dichterbij (bij huis!) te hebben, nu is het toch altijd een soort 'item' van 'we gaan naar de tuin'. Je loopt niet even de tuin in om te kijken wat je vanavond eens zal eten of om even wat onkruid te trekken. Maar het is niet anders op dit moment

Geplaatst:

Zoals ik eerder al schreef nog net geen 10 minuutjes lopen en ik heb vandaag al ervaren hoe lekker dat is.

Ben namelijk tegen etenstijd nog even snel heen gelopen voor een paar appels voor een beetje verse appelcompote...

~I believe in God, only I spell it Nature~

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...