Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:
kunnen die gasten niet gewoon ook een hobby zoeken!

'Onderzoek heeft uitgewezen dat dergelijke inbraken, die op vandalisme wijzen ook, eigenlijk hoofdzakelijk door meisjes of jonge vrouwen gepleegd worden'

Mijn huisje is ook nooit op slot. Als het erg hard regent mogen de dames van mij best even schuilen voor het herstellen van hun opmaak

Geplaatst:

Weer even het onderwijs afzeiken.

- Leraren die meerkeuze toetsen geven, terwijl ze zelf aangeven dat meerkeuze vragen goed te gokken zijn.

- Leraren die erkennen dat aanwezig zijn het verschil tussen een 5,2 en 5,5 kan maken.

- Leraren die je verwijzen naar Google. (Tsja, dan kan je net zo goed geen school volgen?)

- De rector die aan haar personeel meldt dat ouders geen gelijk moeten krijgen i.v.m. gezichtsverlies. (!)

- Leraren die beweren iets niet te weten, terwijl je bewijs hebt dat ze het wel weten.

B...e..lachelijk?

Geplaatst:

'Leraren die beweren iets niet te weten, terwijl je bewijs hebt dat ze het wel weten.'

Dus jij wil hoe dan ook een antwoord van een leraar, waar je zelf het antwoord al weet, en die leraar weet dat.

Ingewikkeld, maar doet mij toch denken aan leraartje pesten

Geeft niet hoor Dennis, kan me er álles bij voorstellen , maar helaas voor jou, kan ik me die leraar ook voorstellen ( ben er zelf 1 )

Geplaatst:

'Leraren die beweren iets niet te weten, terwijl je bewijs hebt dat ze het wel weten'

Hahaha inderdaad herkenbaar, zo'n lerares ben ik ook. Zo leren leerlingen zelf nadenken.

Geplaatst:

- Leraren die je verwijzen naar Google. (Tsja, dan kan je net zo goed geen school volgen?)

Google is de moderne bieb

Dag onderwijscollega's!

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:
'Leraren die beweren iets niet te weten, terwijl je bewijs hebt dat ze het wel weten'

Hahaha inderdaad herkenbaar, zo'n lerares ben ik ook. Zo leren leerlingen zelf nadenken.

hihi, leraren 1 dennislp 0

Geplaatst:

pff ff klagen dan..

Het is hier al 10 dagen rete-koud met heul veel regen, het stopt gewoon niet, de Donau is al aan het overstromen en ook mijn achterland is een moeras, (ver van de Donau overigens) zelfs mijn bamboe die echt wat kan hebben is verdronken De invasie van slakken, duizenden dus echt, die goed boeren bij die nattigheid hebben flink huisgehouden in de moestuin, waar ik overigens ook haast niet kom omdat ik de helling naar beneden afglibber en alles 1 grote kleimassa is...De kippen zitten te bibberen onder de vlier en zoeken niet eens meer naar insekten of wormen dus jammeren de hele dag om lekkers..

De houtkachel staat aan om de was een beetje droog te krijgen want buiten hangen is zinloos.

Nu is ook mijn man 4 dagen terug vertrokken naar Nederland voor een klus van 6 weken MET de auto, dus ik zit in de middle of no-where in de kou en kan nergens heen, niet eens naar de winkel 30 km verderop.. De honden slapen opeens op mijn stoepje (vanwege de regen) en kukelen al mijn zaailingen op de grond, ook mijn regenlaarzen hebben ze weggemikt, de regen in natuurlijk dus ik heb ook nog natte voeten.

En ik zou dit allemaal niet erg vinden als er dan tenminste af en toe een zonnetje was, maar die is er niet... (ja 1 half uur een paar dagen geleden was hij er ff) en dan ben ik overmorgen 5 jaar getrouwd en dan zit ik hier in mijn upje in de kou.... grmblllll

Sjoh! dat lucht op zeg, ik voel me een stuk beter!

Geplaatst:

Ik dacht dat jullie in die vroege hitte-golf zaten ? Of is dat al weer weken terug.

Arme alleenige emigrant die 5 jaar getrouwd is met honden die laarzen de regen in schuiven. Ze doen het erom he ? Die honden dan ( en die man natuurlijk )

Kan je wel een beetje hongaars al ? Dat lijkt mij het ergste.

Geplaatst:

Ach Piroska, jij hebt nu echt ff reden om te klagen. 'k Ben zelf ook 10 jaar geleden buitenaf gestart in de kou, luiken i.p.v. ramen, alleen houtkachels, en zonder auto.Toch heb ik nooit spijt gehad van de verhuizing.

Het kan alleen nog maar beteren mooier worden, houdt moed.

Geplaatst:

Ach het was even een moment-opname... ik ben die kou en nattigheid vooral meer dan zat. Nu opgestaan en weeeeeer de hele lucht grijs, kachel uitgegaan en huis klam..bah! Maar ik krijg wel mooie krullen van dit weer ))

Bit het was hier inderdaad heel erg heet maar dat is opeens gestopt en de temperatuur zakte 10 tot 15 graden, mijn meloen is sindsdien geen mm meer gegroeid, die snapt er niks meer van het arme ding. Ik heb mijn vlierbloemenmost maar ingepakt in een wollen deken want de gist was ook ingeslapen door de temperatuur, ach het zal wel beter worden, morgen een feestje vieren met die snerthonden op de stoep

De taal spreek ik nog niet maar wel goed genoeg om mij verstaanbaar te maken, niet goed genoeg om een heel gesprek te voeren, maar dat komt nog wel.

Geplaatst:

@robo, hahaha leuk

Dan zal ik even klagen over de maatschappij. Hoe in Godsnaam komen ouders erbij dat hun kinderen allemaal naar hbo of universiteit moeten? Wat is er mis met naar het vmbo gaan? Ongelofelijk dat ouders meer van hun kinderen willen dan ze aankunnen.

De ouders lijken haast te willen dat hun kinderen priveonderwijs krijgen, maar hebben het besef niet dat je als leerkracht tegenwoordig nog 28 kinderen in de klas hebt die jou als leerkracht nodig hebben. Daarnaast moet je na schooltijd ook nog zo enorm veel doen. Nakijken, verslagen van gesprekken schrijven, handelingsplannen, lessen voorbereiden.

Maar ondanks alles blijft het leuk om voor de klas te staan

Geplaatst:

heet! Het is hier heet! 28 graden in mijn achtertuin en geen zuchtje wind. De planten staan in de -door alle regen keiharde- aarde te verdrogen. Er moet nodig compost bij maar dat mag ik niet scheppen en rijden.Lie heeft geen tijd want die moet aan die v@#$%$#@de broodoven metselen..`s-nachts vreten de slakken aan mijn koolplanten, en ik heb last van een slawurm..zo`n beest dat de sla plots doet verwelken...al vele kropjes dood, met dit weer gaat het extra hard!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, in zo'n geval helpt enkel chocolade eten..echt het maakt alles in ieder geval voor een paar minuten even beter

Sterkte!

aangepast door Gast

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Helpt chocola ook tegen griep? Prachtig mooi weer en ik lig voor Pampus op de bank! Net nu! Morgen een dag zeilen bij/met vrienden in het vooruitzicht en zondag mijn vaders verjaardag en proefvaren met een boot. Is allemaal weer leuk getimed... Helaas gruwel ik nu van de chocola die ik anders zo heerlijk vind

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver!

Geplaatst:

@schippersvrouw, nou..mijn bloedjes wilden gister warme chocomelk.. Het was tenslotte MAAR 26c hier in Enschede..dat kon dus prima!

En JA ik ben gek genoeg om weer een cacaopapje te gaan staan mengen en melk te koken voor het gespuis en 6 man sterk hebben huer genoten.

Met andere woorden, het is altijd goed, maar sterkte met je griep. Zou maar voor wat extra pitamientjes gaan..chocolade met sinasappel of zo..

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

bij mij hebben ze alle jonge aanplant van de spruitjes opgegeten.

ik heb nu wat cd's aan een lang draadje gehangen en net zoals de buren een paar plastic zakjes opgehangen.

tot nu toe gaat het goed en laten ze de enkele nog overgebleven plantjes staan

sommige komen gelukkig weer op.

hier een filmpje

http://youtu.be/LUlNI6jcH0o

Geplaatst:

och joh Mascha de firma Hak moet ook leven !!

Ik mag geen spruitjes hebben van de dokter

Geplaatst:

Effe klagen dat ik:

Strontverkouden ben...en hartstikke beurs omdat ik gisteren door een ietwat abrupte uitwijkmanouvre met mijn fiets in een DROGE sloot gedonderd ben , op zo'n buis die in de sloot uitkomt, fiets boven op me, enz. Voel me nu best zielig , maar mag eigenlijk niet klagen, want ik ben zelden zo verkouden en die val in de sloot had natuurlijk ook anders kunnen aflopen, ben nu met mijn onderrug op die buis gedonderd, had ook mijn hoofd kunnen zijn. Afijn....ik moest uit die sloot geholpen worden, want best diep, en fiets boven op me. Ja, zo leren ze me wel kennen op de tuin!

Geplaatst:

Jo.kop op.wel blijven bewegen hoor.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Veel sterkte Jo,hoop dat alle blutsen gauw genezen,en die verkoudheid ??? Tja

Vrijdag was het zo warm, gister ietsje minder en vandaag is er helemaal geen klap aan

geen wonder dat een mens snotterig wordt. Nouja het is een goede reden voor eeen lekkere (alcoholische ) versnapering.

en een dagje op de bank met een mooi tuinboek, het komt wel weer goed joh

Geplaatst:

waarom eten die naaktslakken nou de heermoes niet op... ze goed zijn die beesten niet in opruimen

Geplaatst:

Daar ben ik het nou helemaal mee eens Nicolette.

Ik heb ook nog zat daarvan staan.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ach jeetje toch Jootje!!! He... das nou vervelend. Weet hoe het voelt, mijn beurse plekken beginnen net te helen. Gaat wel een tijdje duren. Maar wat je al zei... het had veel erger kunnen zijn....

Tja... dan moet je ook maar een tijdje voorzichtig aan doen... sterkte en beterschap!!!

Enne... trouwens... moest je nou ook om jezelf lachen toen je daaronder in die sloot lag (jij boffen dat ie droog was!) ondergedekt met je fiets ??? of lukte dat van alle ellende niet...?

Geplaatst:

sterkte en beterschap.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.