Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

helemaal met je eens nynke!!!

maar wie is mensmarie? 'n oude rotterdamse tante van boven de 60????

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

NIET zeuren, we wilden toch zomer. GENIET nou eens!

Geplaatst:

Ja lekker he, dat weer, ik zit dus binnen totdat het enigszins dragelijk wordt... ben niet zo'n zon-en-hitte-mens... Geef mij maar lekkere schaduw.

En bij de Piccardthof is het bij het meertje nu hartstikke druk met gillende kinderen... ook geen optie...

Mijn Actionzwembadje van vorig jaar blijkt dit jaar niet meer luchtdicht te zijn... Misschien moet ik er straks toch maar water in gooien en hopen dat de bovenrand dan blijft "drijven" oid...

En dan heb ik hier een achterbuurman die nu al een paar dagen buiten een salontafel tot op het blanke hout aan het schuren is... aan één stuk door!!!! Zonder pauze oid... Dus steeds constant dat irritante lawaai... !!!

Tja... dan kan die zon me ook nix meer schelen en vlucht ik toch maar naar de Piccardthof.

Maar... de peperplanten vinden het lekker die hitte...

Geplaatst:

ik zit heerlijk onder mijn appelboompjes,terwijl ik zoveel had kunnen doen (de was draaien bv)

maarrrrr dat doen we niet morgen is er weer een dag en dan zien we wel weer, het komt altijd goed.

Vind het wel erg warm ,maar hier is genoeg schaduw, dus geniet ik er maar even van, met vooruitzichten op

en koude natte herfst en winter . Ik neem nog een glaasje ijsthee .

Ergo: niet klagen ,maar dragen en vragen om kracht

Geplaatst:

We kweken hier ook hortensiabloemen, en door de plotselinge warmte overal brandschade. Wéér een slechte oogst! Ja, ik heb wel een klaag-week

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:
Sorry voor de zonliefhebbers, maar ik ga er toch over klagen

MAG IK ALSJEBLIEFT WAT REGEN EN KOELTE EN SCHADUW !!!!!!!!!!

Mensmarie wat is het warm, ik ben er helemaal klaar mee

Nou Nynke, je bent lief hoor, maar REGEN dat mag er nu echt niet komen hoor.

Zeker anderhalve week nog niet, want we hebben het dak er nog niet op.

Ik ben ook niet zo'n bakmadam die op een stretchertje gaat liggen in de zon.

Maar de BLOKHUT is nog niet wind en waterdicht, dus nog even geduld alsjeblieft !!!

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:
Oei, die balk is getordeerd, dat krijg je ook met die warmte, alles trekt krom... misschien nat maken en dan warm? Maar goed, het is de klaagbank, geen hulpdinges...

Hoi huub,

Ik heb het werken met hout echt onderschat. Wat kan hout een eigen willetje hebben.

Maar met de hulp van een set lijmtangen en balkjes en een rubberen hamer zijn we weer op de goede weg.

De planken boven elkaar draaien met de lijmtang en dan een klap op de plank zijn kop.

We gaan morgen gewoon weer verder.

Ik zal proberen een foto update te plaatsen morgen bij mijn seizoen.

P.S. zijn de Lieveheersbeestjes nog teruggekomen ???

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

En kom ik vandaag weer thuis (lekker in het huisje geslapen) is die kerel nog steeeeeeds aan het schuren!!!! Moet wel een héél mooi tafeltje worden... Maar mijn theorie is eigenlijk dat ie gewoon niet kán schuren en met een heel fijn papier te grof werk wil doen... tssss.... Gisteren zag het eruit alsof ie aan het polijsten was ipv schuren...

De kat vindt het ook helemaal niet fijn die hoge tonen dus die vlucht ook steeds naar binnen... komt ze naast me op de bank zitten en kijkt ze geïrriteerd naar de richting waar het geluid vandaan komt.

Geplaatst:

Hier komt een orkaan voorbij

Geplaatst:
... voorbij ...
Zo te zien op de buienradar gaat hij helemaal niet voorbij maar blijft 'ie hangen

Sterkte

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dank je speets.

Nou er was van alles omgewaaid en 2 dorpen verderop een grote brand....wat precies weet ik niet maar we zagen vlammen tot hoog in de lucht. Een vriend belde op en meldde dikke hagel in de gemeente oostelijk van hier....en hier.....er is geen druppel gevallen!!

Geplaatst:

Glibberende rot beesten (slakken) Stiekem onder stenen vandaan kruipen en uit de vijver (moeras-achtige-randen aan de zijkant) kruipen... Denken slimmer te zijn dan mij.. Nou mooi niet, ben goed ik verstoppertje

Geplaatst:

Mooie rode zonnebloemen geplant, zijn ze allemaal geel

Geplaatst:

Groenpark van de gemeente;

Daar waar we gratis compost mogen gaan halen en we zogezegd al het tuinafval kunnen kwijtraken.

En gij geloofd dat

Aardappelloof, tomatenstengels en stronken van eender welke koolsoort mogen er niet op

Dat moet in de DURE vuilbakzakken

Dus, eerst goed laten drogen zodat het volume en gewicht veel geminderd is en dan zien kwijt te raken.

Voor de koolstronken heb ik nog niet zo direct een oplossing, op de compost hoop zijn ze niet verteerd op een jaar tijd, veel te hard.

Iemand een goed

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@ Angela: Maar... das wel heel jammer, die rode zijn zo mooi...

Geplaatst:

Is ook echt raar, stond op het zakje rood en de zonnebloem pit had ook een rood streepje toen ik ze plante.

Maar ze zijn echt geel.

Willy kun je ze niet verbranden?

Hier mag je 2 x per jaar stoken op het terein.

Geplaatst:

Jammer genoeg niet, zie maar:

Mag ik mijn tuinafval thuis verbranden?

Volgens het Veldwetboek (art. 89) is het verboden vuur aan te steken op het veld op minder dan honderd meter afstand van huizen, bossen, heide, boomgaarden, hagen, graan, stro, mijten of van plaatsen waar vlas te drogen is gelegd. Het Hof van Cassatie, onze hoogste rechtbank, besliste dat deze bepaling van toepassing is op elk vrijwillig en tijdelijk vuur, ook indien dit gebeurt in een stadstuin. De Vlaamse milieureglementering (Vlarem) is nog strenger dan het Veldwetboek en bepaalt dat in een tuin enkel het verbranden van plantaardige afvalstoffen, afkomstig van het onderhoud van de tuin, toegelaten is, weliswaar op minimaal 100 meter van begroeiing of bebouwing.

LET OP! Uw gemeente kan ervoor opteren nog strengere regels toe te passen dan deze van het Vlarem. Meestal verbieden zij bijvoorbeeld het verbranden van tuinafval bij grote droogte of krachtige wind. Neemt u toch het risico en veroorzaakt u een brand van andermans goederen of onroerende eigendommen, dan heeft het strafwetboek voor u een gevangenisstraf in petto van acht dagen tot drie maand én zware geldboetes!

Geplaatst:

Die koolstronken composteren, zal denk ik al veel beter lukken als je ze in kleinere stukken hakt/snijd/knipt.

(pas op met ziektes zoals knolvoet)

En heel dom hoor, maar wat ik denk; Hebben jullie in Belgie geen vuilnisbak voor je groente, fruit en tuin afval?

Of gewoon te veel afval? Dan elke keer een beetje weggooien en/of buren lief aankijken ?

Geplaatst:

GFT hebben we wel natuurlijk maar daar mag het ook niet in.

Geplaatst:

Oja, is ook zo. Ik doe het daar ook niet in.

Ik doe mijn tomatenresten altijd in een zwarte vuilniszak en dat in de normale vuilnisbak. Zodat de ziektes tenminste verbrand worden en niet gecomposteerd. Als ik veel afval heb, dan spreid ik het gewoon op in meerdere keren. Als een zak goed dicht in de schuur (ofzo) ligt heb je er niet veel last van. Maarja, jij hebt nogal meer afval dan mij denk ik.

Geplaatst:

Ik wil éven klagen hoor.

Na ruim een jaar, door omstandigheden, niet naar ons huisje te zijn geweest in N-Frankrijk was het afgelopen maandag dan eindelijk zo ver. In de auto naar N-Frankrijk. Alles prima, weer super ( té warm maar oké ) De 1e avond heerlijk voor mij gekookt, de volgende morgen krampen. Natuurlijk wel aan de zo verlangde wandeling begonnen zo vroeg mogelijk na een erg vroeg ontbijtje buiten voor het huis, wat me al niet smaakte. Een sigaretje wat me ook al niet smaakte. Dat was wel de waarschuwing numero uno. De wandeling begonnen in het dal in de schaduw. Bij het betreden van de toen al hete zon ging het mis. "sorry , ga maar lekker alleen verder, ik moet echt terug". Thuis een halve emmer volgekostst, ben ik onder de boom in de schaduw voor het huis gaan zitten/liggen om 3 uur later wakker te worden gemaakt door mijn wandelpartner. De hele dag in de stoel gebleven. De wandelpartner heeft me streng toegesproken en we hebben 1 rondje door de "tuin"gemaakt. Geworsteld door het hoge gras , de verwilderde fruitstruiken , de verwilderde lei-fruitbomen, de in het gras overlevende collectie pioenen, de munten ( geen stek genomen zelfs, helemaal vergeten ) en en en

Gisteren weer terug ( niet nadat ik nog even bij een meest gewaardeerd mede-forum-lid langs ben gegaan en voor borlotto-commissie gespeeld hebbende )

Weer thuis. Naar de tuin geweest. Ben ik óók gelukkig mee. ( zeer ) Maar N-Frankrijk moet ik spoedig herhalen !

Geplaatst:

Bit, kan het me voorstellen dat het er verwilderd bij lag, kom dat in de Ardennen ook tegen, zoals gisteren nog.

Dat ziek zijn van u, hebt ge niet aan het water gedacht?

Ik laat altijd eerst wat water door de leiding stromen alvorens het te gebruiken, ook na slechts een paar maanden en in de zomer weken.

Verzorg u goed man

Geplaatst:

Bit:

halve emmer volgekostst

Willy:

Dat ziek zijn van u, hebt ge niet aan het water gedacht?

Zou zomaar kunnen..Willy heeft gelijk, dat water in de zomer, als het lang stilstaat in de leidingen..dan is de kwaliteit niet te best..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ben dus een paar dagen naar de Ardennen geweest, kom ik terug in Aalter en wat denkt ge???

Alle blauwe bessen weg, rijp of niet, bosduiven natuurlijk.

En ik ze maar sparen voor de kleine.

Maar ze heeft Taybessen in de plaats gekregen.

Geplaatst:

morgen bbq en nu is er noodweer voorspeld

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.