Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Goedemorgen nachtbrakers! (Huub: peper?)

Wat dat roken betreft..ik ben al 17 jaar gestopt maar nog steeds een roker. Als je dat voor ogen houdt is de teleurstelling misschien minder groot.

Soms verwen ik mezelf met een pafje van een gevuld sigaretje, en kan het zonder enig probleem daarbij laten vooral omdat ik weet dat als ik ga roken het snel afgelopen is met me..verslaafd roken: nooit meer!!( Over de opluchting dat de pijn op mijn borst na een jaar overging vertel ik wel eens in de feestbaak...)

Mijn klacht: zoveel dingen die lekker zijn zijn slecht voor je gezondheid: roken natuurlijk..iedere dagje frietjes met verse knoflookmayonaise, roomijs met veel slagroom, rood vlees met vette jus, champagne-achtige drankjes, taart!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
..iedere dagje frietjes met verse knoflookmayonaise, roomijs met veel slagroom, rood vlees met vette jus, champagne-achtige drankjes, taart!

kwijlen48401382254278.jpg

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Trouwens. Goeiemorgen ook allemaal hahah. Piroska nog wel geslapen ?

ik moet rennen naar de auto ! ( anderhalf uur lekker paffen op weg naar ... )

Ja zowaar nog 3 uur geslapen! zal de volle maan wel geweest zijn

paf ze... ik moet ook stoppen, inderdaad misschien een steuntopic openen hiervoor

Geplaatst:

Huub: volhouden!

Moeilijk, stoppen met roken. Jos ( manlief) is na zijn infarct gestopt met roken. Dat is nu 2,5 maand geleden en het gaat goed, maar blijft moeilijk, vooral als hij aan een lekker biertje zit, daar " hoort" eigenlijk een lekker shaggie bij!

Ikzelf ben net een kachel, altijd rokend. Maar vanaf dat Jos niet meer rookt , rook ik alleen nog buiten, en dat scheelt minstens de helft. Hoe slechter het weer, hoe minder ik rook dus! Maar ben best een volhoudertje. Zoals nu, ik zit gewoon buiten, 14 graden, vest aan, ipad, kopje thee en een shaggie erbij. Zo zit ik ook als het 8 graden is, alleen dan nog een dik vest ofzo aan. De buurvrouw heeft erg veel pret om mij....als ze me ziet of hoort, komt ze even over de schutting kijken, ligt helemaal dubbel, denkt dat ik winterhard word en bied elektrische dekens enzo aan!

De bedoeling is overigens wel dat ik helemaal ga stoppen, en hoop dat op deze manier te bereiken.

Voor iedereen, succes als je gaat proberen te stoppen met roken!

Geplaatst:

Ben al 5 dagen rookvrij, maar stop met roken met behulp van medicijnen, Champix, met bijwerkingen zoals slapeloosheid. Alles beter dan roken, maar dit is vermoeiend hoor.

Heb dezelfde medicijnen gebruikt, vooral het bijgevoegde stappenplan, heeft bij mij geholpen;

ik ben 12 april 2012 gestopt.....nog steeds .... en ik rookte 40 sigaretten per dag en had al 10 pogingen op mezelf gedaan.

Geplaatst:

pffft, als ik zo lees hoe moeilijk mensen het hier hebben met stoppen met roken, of met verslaafd zijn an sich. Als ik kijk hoe veel mijn verslaafde vriend van ons huishoudgeld uitgeeft aan roken en hoe onuitstaanbaar chagerijnig hij wordt als hij even zonder zit. Ja, dan ben ik toch blij dat ik de eerste persoon op school die mij, op mijn 12e ofzo, ooit een sigaret aan durfde te bieden, de sigaret kwaad terug heb gesmeten in haar gezicht en geschreeuwd dat het verdomme toch asociaal is om anderen een 'one way ticket to cancer' aan te bieden. Daarna heeft niemand het ooit nog durven proberen Probably een van de beste beslissingen van mijn leven om dat niet te willen.

Heel veel respect hoor voor de mensen die het lukt te stoppen. Bedenk wel dat je dan toch mooi ff in je eentje doet wat mensen met een andere verslaving onder veel begeleiding in een afkickkliniek mogen of zelfs moeten proberen, terwijl een rookverslaving voor de meeste andere verslavingen echt niet onder doet. Knap werk!

Geplaatst:

Gaaaaap. Ook goedemorgen. Was er om 09.30 'al' weer uit hoor. Word er krakkemikkig van. Mijn 8 nodige slaapuren liggen eigenlijk tussen 01.00 en 09.00 uur. Maar ja, even doorbijten maar.

Het spel: ik had het antwoord in kleine lettertjes erbij gezet, maar die lees ik zelf nooit, dus logisch dat anderen de mijne ook niet gaan bekijken. Het was:

'Het is de eerste Chilipeper in de kas die een beetje rood aan het kleuren is'.

Stoppen met roken: zal er een draadje over beginnen, het leeft wel zie ik.

En 'proberen' te stoppen, dat gaat niet lukken kan ik je zeggen. Je zult even hard proberen om wél te roken. En gek hè, dát lukt dus wel...

1 Bedenken of je echt wilt stoppen

2 Jezelf sterk, gemotiveerd maken (dat roken duur is is geen goeie motivatie, als het goedkoper wordt paf je net zo hard weer door)

3 Voorbereiden; een plan maken, de stopdatum plannen

4 Vaak gestopt, dan is een hulpmiddel wellicht een idee

enz enz ik zal een draadje starten

@ Geedee, goed van je zeg!

Geplaatst:

@ Mijke, ik stop ook direct met wiet roken. Ik heb in 2010 drie maanden niet gerookt, met behulp van Champix, poging 1. Maar wilde wel zo nu en dan een jointje roken. Dat draaide gewoon weer uit op roken en blowen. In februari 2011 poging 2 met Champix weer, wilde nu stoppen met roken én blowen. Dat lukte en ik heb dat 1¾ jaar volgehouden! Het begon weer met een enkel jointje, wegens ernstige stress... sinds januari rookte ik weer volop. Maar baalde ervan en wilde toch stoppen. Nu dus weer een aanloop genomen, voorbereidingen gedaan, stopdatum gepland, en nu ga ik ervoor: driemaal is scheepsrecht. Mijke je hebt gelijk dat roken een van de ernstigste verslavingen is. Ik ben een verslaafde, weet ik. Ik weet ook dat ik de verslaving de baas kan worden, moet gewoon geen trekje meer nemen. Ik ga ervoor om mezelf te overwinnen, ik wil het dus ik kan het. Ik heb steun van de medicijnen, een telefonische stopcoach (praktijkondersteuner huisartsen) en een geweldige stop-site met mensen die elkaar er doorheen slepen.

@Appelvrouw, wat goed dat je dat kan! Je bent dus niet verslaafd. Voor mij geldt dat nou eenmaal niet omdat in het verslavings-gen met me mee sjouw...

Geplaatst:

Mijke, inderdaad heb je een goede beslissing genomen. Maar wel wat overdreven om een aangeboden sigaret met die tekst terug te smijten. Roken is slecht, verdomd slecht, maar niet iedereen die rookt krijgt ( long) kanker en er zijn mensen die niet roken, die toch longkanker krijgen. Wat mij betreft dus ietwat te kort doorde bocht!

Geplaatst:

@Henk : geweldig filmpje !!

Geplaatst:
@Henk : geweldig filmpje !!

Er zijn er veel en veel meer. Koopt de Dvd's !

Of zoek -voor een kennismaking- met Google op: youtube minuscule

Geplaatst:

Cartoon network! Leuk, klein stukje gezien, mooi gedaan, dat wel, maar wel een (te) hoog Tom and Jerry gehalte.

Geplaatst:
Mijke, inderdaad heb je een goede beslissing genomen. Maar wel wat overdreven om een aangeboden sigaret met die tekst terug te smijten. Roken is slecht, verdomd slecht, maar niet iedereen die rookt krijgt ( long) kanker en er zijn mensen die niet roken, die toch longkanker krijgen. Wat mij betreft dus ietwat te kort doorde bocht!

hallo, ik was 12 he! En daarnaast vind ik het ook echt asociaal om iemand iets aan te bieden dat puur en alleen erg slecht voor de gezondheid is, zonder enige toegevoegde waarde.

Geplaatst:

Misschien een tip en stukje zoethout als sigaretje.

Heb je iets in de vingers en je kan het in je mond steken en .....................

?????????

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Bravo Mijke, je had wel gelijk hoor. in "mijn tijd " was je een doetje als je niet rookte, en dan deed je

dat vast omdat het niet mocht van je ouders (en naar je ouders luisteren was al helemaal uit natuurlijk )

Geplaatst:
Het is rood en ... Dat zullen toch je lieveheersbeestjes zijn?

(Geinige beestjes: http://www.youtube.com/watch?v=6C0HSoX4b8c)

Edit: Oeps, lees pas later dat je het antwoord al verklapt hebt.

haha Henk! geraden! super

Geplaatst:
Misschien een tip en stukje zoethout als sigaretje.

Heb je iets in de vingers en je kan het in je mond steken en .....................

?????????

Heh gessie. Zoethout.

Maar wat wél klopt, is dat ik een vervanger neem om de "iets-in-de-mond-stop-reflex " te bevredigen. Ik denk nu aan pure melkchocolade-koffie-boonjes Elk uur/anderhalf uur zo'n bontje, Dat helpt bij mij denk ik / hoop ik haha.

Nee, gaat wel lukken. Moet alleen een moment zoeken.

Ik vind overigens de kosten van het roken een heel goed argument. De prijs gaat ook echt nooit meer omlaag denk ik hoor. Mennn wat een geld ik kwijt ben

Geplaatst:

zoethout/sigaartje??

Geplaatst:
Ja, dan ben ik toch blij dat ik de eerste persoon op school die mij, op mijn 12e ofzo, ooit een sigaret aan durfde te bieden, de sigaret kwaad terug heb gesmeten in haar gezicht en geschreeuwd dat het verdomme toch asociaal is om anderen een 'one way ticket to cancer' aan te bieden. Daarna heeft niemand het ooit nog durven proberen Probably een van de beste beslissingen van mijn leven om dat niet te willen.:

bij mij op de middelbare school rookte was het stom om niet te roken. mijn hele vriendengroep, behalve ik. meeroken ontkom je dan niet aan.

maar wat was ik toen blij dat ik toen nooit echt heb gerookt. de meeste mensen van toen roken nu nog steeds als ketters en komen er niet vanaf.

Geplaatst:
@Appelvrouw, wat goed dat je dat kan! Je bent dus niet verslaafd. Voor mij geldt dat nou eenmaal niet omdat in het verslavings-gen met me mee sjouw...

Dat heb je helemaal verkeerd Huub, ik zei al ik ben een roker, en ik ben nog steeds verslaafd. Als ik nog meer als een half sigaretje( zeker een gevulde) zou opsteken dan is het met me gebeurd..zeker weten. Ik heb 28 jaar intensief doorgerookt. Maar er waren twee dingen die voor mij heel erg belangrijk zijn sinds ik gestopt ben met roken: 1/ik wil nooit meer die pijn en benauwdheid terug die ik had de laatste jaren dat ik rookte. Met een grote regelmaat en steeds vaker had ik dromen van mensen die op mijn borstkas gingen zitten waardoor ik geen lucht had..het ergste gevoel wat ik daarin had was dat ik geen lucht had om te schreeuwen..klauwend en happend naar adem werd ik dan wakker. Dat nooit meer.

Het tweede is de afhankelijkheid die ik zo enorm haatte. Die opluchting is bijna nog groter dan het gemis van de pijn. Nooit meer moeten roken, snakken naar, en zoeken naar je shag.Weken niet aan roken denken..wat een heerlijkheid

Het stopproces was ook pijnlijk, volgens mij niet op wilskracht, maar in het besef van de noodzakelijkheid..(de dood of de gladiolen ) mijn doel stond me voortdurend helder voor ogen ( vergis je niet ik was al 6 x gestopt)..die helderheid heb ik nog..het is nu wel pure wilskracht dat ik nooit meer dan een hijsje (mag ik op feesten,partijen en dat soort gelegenheden) neem..en regelmatig om te testen juist geen hijsje..om de boel onder druk te zetten zeg maar...

Ik ben een roker die niet rookt, en daar ben ik behoorlijk gelukkig mee. Het helpt Lie ook..die rookt nu 9 mnd niet, en wel in Ndrlnd een gevuld sigaretje..dat proces is heel zwaar en ik hou mijn hart erbij vast, maar hij heeft wel iets van: wat jij kan kan ik ook..en dat heb ik dan maar mooi verworven

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

En je smaakpupillen zijn weer 100 %?

Zodra je niet meer rook dan heb je meer smaak voor je fruit of groenten,misschien help dat ook om het sigaretje te laten staan?

Geplaatst:

Huub, stop steeds het geld dat je anders aan shag uitgeeft maar eens in een doorzichtig potje... en bedenk iets leuks dat je er van gaat kopen als je aan een bepaald bedrag bent... kan ook een beetje helpen...

Jet: mooi verhaal...

En in mijn omgeving heb ik zovéél rokers gezien die niet kunnen stoppen. Het begint eigenlijk al bij de zin: "ik ga proberen te stoppen". Daar schep je namelijk al de mogelijkheid om het te laten mislukken... Maar iedereen zeker succes gewenst!

Ben blij dat ik nooit begonnen ben met roken. Vader rookte (nog steeds - alweer), auto stonk... bleh. Ook peerpressure heeft geen invloed gehad, dat maakte mij echt niet uit. Zelfs het roken van het "gevulde" sigaretje heeft mij niet tot écht roken aangezet... gelukkig maar want denk dat ik er vast niet mee had kunnen stoppen...

Geplaatst:

En ondertussen eíndelijk de enveloppe met zaadjes binnen van peperforumlid. Deze was al op 27 september vanuit België gepost... Dus begon wel spannend te worden...

Nou... dit is 'm... zo kwam ie bij mij binnen...

IMG223383571382368130.JPG

Wonder boven wonder zaten er nog zakjes zaad in, hopelijk is er nix verloren gegaan onderweg...

Ook wel slordig dat ze de enveloppe niet even dichtgeplakt hebben nadat ze hem, waarschijnlijk ergens klem in een machine, hebben gevonden...

Geplaatst:

Zaten ze allemaal nog erin,zo tezien alles er uit met zo'n GAT?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.