Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Grrr, hier kan ik nou kwaad om worden

Geplaatst:

Bah, wordt het hier ook al cowboyland, nogmaals BAH!

Geplaatst:

ik ook... zo onnodig

alle hulp was al ingeschakeld om het beestje over te brengen naar een andere plek en dan doe je dit. nee, dat kan ik niet begrijpen.

Geplaatst:

Pfff ik ben eindelijk klaar met een grote poetsbeurt van de keuken. We hadden een mijtenplaag Het wemelde van de hele kleine witte puntjes-met-pootjes. Alles, maar dan ook alles moest de vaatwasser in of door een sopje. Helaas werkt dat niet voor pakken rijs etc. dus die heb ik moeten weggooien, zo zonde Ik heb (al dan niet ingebeeld) zo'n 3 uur lang de kriebel gehad van die smerige beesten. Ik hou van beestjes maar dit gaat echt te ver! Waarschijnlijke bron: een paar pakken vergeten havermout achterin de kast die vochtig zijn geworden. Noooooit meer havermout onafgesloten laten staan! Brrrr...

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

@ Mijke en de rest: wat een helden die polities he ???? Wauw wat stoer dat ze zomaar een klein hertje

doodschieten, terwijl de boer al wat had geregeld voor het kleintje .

Applaus politie , ga nu maar weer doen waar jullie voor aangenomen zijn: criminaliteit

oplossen (en mag ik nou een emmertje ???) kennelijk te moeilijk

Geplaatst:

Zielig dat van dat hert Ookal kan ik die agenten wel begrijpen.. Maar je kan toch ook niet alle dieren afschieten omdat ze in de buurt van een snelweg komen? Zet dan een hek neer!

En klaagklaag! Ik er vanuit gaan dat m'n acne een allergische reactie zou zijn.. Een vega-test bevestigde het ook.. M'n eigen internet-onderzoekjes ook.. Maar volgens 't bloedprikken waar op zo'n 15 allergieën getest is; Niks! opzich mooi, maar vind het wel opmerkelijk. Tot nu toe wees alles op 'n allergie in zekere mate. Ok, blijf er alsnog van overtuigd dat brood een van de veroorzakers is. En via de niet-allergische kant is het ook te verklaren: Alles behalve complexe koolhydraten = hoge bloedsuikers + lectines uit de granen die de ZAG enzymen verstoren waardoor op cel niveau van alles in de war loopt + nog wat dingetjes.

Maar wat ik dan nog niet volg: ik voel me ook energieker sinds ik geen brood eet.. Ik ging er vanuit dat dat zo was omdat m'n lichaam die allergische reactie niet meer hoeft te geven.

Of kan het zijn dat er niks gevonden is, omdat ik dingen zoals brood al een paar weken amper meer eet: dat de stofjes m.b.t. brood dus ook amper in m'n bloed te vinden zijn? Zou het zinvoller zijn om 2 dagen voor het bloedprikken je vol te proppen met allerlei voedsel en dan pas te prikken?

Geplaatst:

er zijn 'maar' 15 allergieën getest. weet je ook welke?

15 is maar heel weinig als je bedenkt met hoeveel stoffen je dagelijks in aanraking komt.

><!--%20s:?%20-->%20Ookal%20kan%20ik%20die%20agenten%20wel%20begrijpen..%20Maar%20je%20kan%20toch%20ook%20niet%20alle%20dieren%20afschieten%20omdat%20ze%20in%20de%20buurt%20van%20een%20snelweg%20komen?%20Zet%20dan%20een%20hek%20neer!

op welke manier vind je het van de agenten te begrijpen?

hadden ze een paar dagen gewacht dan had het beestje gewoon verdoofd kunnen worden en naar het hertenkamp gebracht.

Geplaatst:

Krijg morgen de uitslag nog door gestuurd per mail, weet dan weer exact welke, kan het dan eventueel hier posten. Kwam uit deze test als enigste nadeel dat m'n vitamine D best laag was.

En die agenten wisten naturlijk niet dat dat beestje naar een opvang zou gaan he? Hun zien een hert dat binnen enkele minuten een snelweg over zou kunnen steken en daar een kettingbotsing zou kunnen veroorzaken. Veel andere opties om dat risico te beperken hadden ze niet denk ik op dat moment, maar het blijft wel triest. Snap het niet dat ze het afschieten.. Zet dan gewoon een hek langs die snelweg als je zo nodig je snelweg daar wilt hebben liggen? Ja dan kost dat maar extra geld... Boeiend! Dan doen ze maar wat minder luxe met alle catering tijdens bijeenkomsten, bonussen etc..

Geplaatst:

dat vind ik dus jammer, dat ze niet even informeren of experts inschakelen. bijvoorbeeld bij de boer waar het hert liep of bij de opvang. dan hadden ze ook met de hertenopvang een plan van aanpak kunnen maken.

dat hertje liep ook niet binnen enkele minuten de snelweg op, het liep in een weiland bij pinken waar het elke dag liep. dat beestje liep daar al dagen... zo acuut was het dus niet.

andere optie? een verdovingspijltje ipv een kogel.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dennis, een allergie test kan ook vals positief(dan zeggen ze dat je een allergie hebt die je dus NIET hebt dan) of vals negatief(dan heb je dus stiekum toch allergie) zijn hoor. Kijk b.v. ook hier maar, even : http://www.huidinfo.nl/allergie.html

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
Hun zien een hert dat binnen enkele minuten een snelweg over zou kunnen steken en daar een kettingbotsing zou kunnen veroorzaken. Veel andere opties om dat risico te beperken hadden ze niet denk ik op dat moment, maar het blijft wel triest.

Dat hert stond gewoon bij een kudde koeien, al een hele poos, bovendien zat er een sloot en driedrubbel prikkeldraad tussen het hert en de snelweg. Overigens, als we alle herten af moeten schieten die eventueel een snelweg over zouden kunnen springen, dan houden we geen herten meer over in Nederland. Bovendien was de situatie ook weer niet ZO accuut, want ze hadden wel tijd om er een jager bij te halen. Dat betekent dat ze dus ook meer dan genoeg tijd hadden om bij de boer (die gewoon thuis was) aan te bellen en de situatie voor te leggen, zodat de boer eventueel maatregelen had kunnen nemen.

Geplaatst:

Dennis, zou het misschien een glutenintolerantie / coeliakie kunnen zijn? Dan moeten ze je namelijk testen op andere antistoffen (IgA ipv IgE geloof ik). Klinkt tegenstrijdig, maar juist als broodvrij-eten lijkt te helpen moet je dit vlug laten testen of weer beginnen met gluten eten (en dat is echt niet prettig). Als je te lang glutenvrij eet als je coeliakie hebt, wordt het moeilijker aantoonbaar in je bloed / darmen. Mijn vriend zit nu ook in die medische malle molen (incl. biopten enzo, blegh). Allergieën zijn echt naar, sterkte!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik wil even klagen over de nieuwste Ubuntu... Ik vind ubuntu juist zo fijn (veeeeeeel beter dan windows) omdat het logisch, simpel en customizable is. En wat hebben ze gedaan in de nieuwste upgrade? Alles ingewikkeld en onlogisch gemaakt, en wel zo dat je er niks meer aan kunt veranderen. Fuckers! Met de nieuwe windowmanager wordt alles bovendien ook nog eens heel traag

Gelukkig zijn er shitloads meer mensen die er zo over denken als ik en is er een fork van de oude desktopmanager beschikbaar, die ik dus ook maar als de wiedeweerga heb geinstalleerd. Gelukkig maar! Alleen wel erg jammer dat ik al mn instellingen van voor de upgrade weer helemaal opnieuw moet uitvogelen. Zucht...

Geplaatst:

nooit updaten voordat je de ervaringen van anderen hebt gelezen

Geplaatst:

geldt ook voor groenten heb ik gemerkt

Geplaatst:

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

(dat zit zo:

we updaten de tuin hier nog wel eens hebberig hebberig met een bijzonder zaadje of plantje van de toonbank van de tuinwinkel zonder in te lezen; vervolgens mislukt dat door onkennis of zijn de plantjes gewoon niet lekker/leuk. Twee jaar terug voor 20 euro pawpaw gekocht....nada noppes geworden. )

Geplaatst:

Kan je de hand schudden,ook met de 2 pawpaw.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
(dat zit zo:

we updaten de tuin hier nog wel eens hebberig hebberig met een bijzonder zaadje of plantje van de toonbank van de tuinwinkel zonder in te lezen; vervolgens mislukt dat door onkennis of zijn de plantjes gewoon niet lekker/leuk. Twee jaar terug voor 20 euro pawpaw gekocht....nada noppes geworden. )

(behalve dan dat upgraden niks te maken heeft met hebberigheid, maar alles met ondersteuning en functionering - het is toch wel fijn als je core-distro goed werkt namelijk )

Geplaatst:

Het is waterkoud vandaag mag het gewoon lekker droog vriezen een week of 2 ? En daarna lente ??

Geplaatst:
....

(behalve dan dat upgraden niks te maken heeft met hebberigheid, maar alles met ondersteuning en functionering - het is toch wel fijn als je core-distro goed werkt namelijk )

oja, upgraden......vandaag geprobeerd windows xp te upgraden, dus een windows 7 gekocht en ja hoor, dat kan dus weer niet zonder oude progs opnieuw te installeren en alle data terug te zetten...dat heet geen upgraden... klaag!

(het kan wel als je eerst vista erop zet....dus 2x een programma van MS kopen klaag! )

Geplaatst:

dat is een van de (vele) redenen dat ik al sinds 2004 geen windows meer draai!

Geplaatst:

Het regent hier al weken iedere dag of iedere twee dagen dusdanig dat mijn tuin een natte klei-modder-bende is.

Ik loop dus door de tuin en hoor slish slash slish slash. Blubber. Bah alles zit onder de modder...en ik loop al het gras stuk. Vanmiddag nog even snel de kippen naar binnen..voordat ik bij een buurvrouw op bezoek zou gaan. Schone kleren al aan. Glij ik toch vet uit terwijl ik op weg ben naar de beek om mijn laarzen af te spoelen. Beng! Vinger slaat dubbel onder me, val verder op elleboog en billen..heup..

Het allerergste is -en knoop dat goed in je oren jonkies- dat als je ouder wordt je niet meer gewoon valt..nee, je kwakt tegen de grond alsof je van 5 meter hoog valt in plaats van van je eigen 1.72meter..en daarna doen al je botten, je gewrichten, je hoofd zeer.

Niks gebroken, alleen mijn eigenwaarde misschien.

Dus, mensen..luister naar deze les: Doe Er Iets Aan!! Laat jezelf niet vallen zoals ik viel. Zorg dat jullie leren vallen, ga op judo, valles of iets dergelijks.

(En koop laarzen met een goed profiel )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ah jakkes... gossiemikkie... das niet lekker...

( oeps sorry moest toch wel ff lachen toen ik het voor me zag... )

Ook alles ok met die knakvinger?

Maarre.... wat vet op de heupen en billen geeft een goede landingszone... Dat heb ik daarvoor speciaal gekweekt op die plaatsen...

Geplaatst:

Jet neem wat van het eigengemaakte vuurwater van Lie dan ben je het zo vergeten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.