Geplaatst: 18 mei 201411 j Vroeg he ? Aan het ontbijt. Koffie zetten en naar de tuin. Foto's maken van de tuin in zonsopkomst Nóg zo'n mooie dag ! Wat kan een mens aan meevallertjes hebben ?
Geplaatst: 18 mei 201411 j Nou je hebt altijd BAAS boven BAAS hè? Jij wint Bit! Maar ik ben ook weer lekker vroeg bij de pinken...Ik zeg maar zo: als je wat wilt met dit mooie weer, dan moet je vroeger opstaan. Maar Bit slaat alles. Bit moet zijn winterjas nog aan op de tuin < 8°C. Korte broek meegenomen?Serieus: het ziet er prachtig uit buiten: stralende hemel, zon is de aarde volop aan het voorverwarmen.Mooie dag, komt U maar... Edit: oh Bit is alweer terug???
Geplaatst: 18 mei 201411 j Of Bit heeft internet op de tuin Ziet er mooi uit! Hier de hele dag regen..bleh.
Geplaatst: 18 mei 201411 j Neenee, bit echt nog op de tuin hoor.Zo even een krentebol, koffie en water. Kasje is bijna leeg. En even een tukkie in de schaduw Internet in de lucht he ?
Geplaatst: 18 mei 201411 j Pff best warm om wat buiten te doen. Net een kwartiertje bezig geweest met schrikdraad. In de volle zon op een trapje om tot bovenaan het scheurtje te komen. Nu met een groot glas water in de schaduw.
Geplaatst: 18 mei 201411 j jouw internet is sluierwolkvormig? Geeft dat geen ruis? Prachtig hoor, die zonsopgang. Ik ben een echt avondmens, zo vroeg wakker zijn gaat mij nevernooitnietlukken. Maar als ik dit soort plaatjes zie vind ik dat soms toch wel jammer! Mensenkinders wat een weertje alweer. Ik ben in dubio waar ik als eerste aan de gang zal gaan. Het balkon? De voordeur waar ik ga guerilla gardenen? Of toch gewoon de tuin? Hmmm....
Geplaatst: 18 mei 201411 j mijke, dan kan je misschien beter wakker blijven tot zonsopkomst en dan gaan slapen ik ben ook echt geen ochtendmens, heb sochtends echt even tijd nodig om op te starten.
Geplaatst: 18 mei 201411 j Ik weet niet of vandaag noodzakelijkerwijs de beste dag was om mn balkon zomerklaar te maken (zweet zweet ), maar het is in ieder geval af en zo leuk geworden! Best lastig om een goeie foto van te maken Ik sta in het uiterste hoekje op een poef, achter mij hangt nog een zak aan de muur met voornamelijk kruiden die ik net gevuld heb. Links bij de deur staat een ananaskers en een meloenpeer. Rechts op het tafeltje staat platte peterselie. Dan op de reling 2 bakken met aardbei, bieslook en krulpeterselie, en rechts onder nog een pot met munt en een kerstomaat. Op het krukje voorgezaaide bloemen die ik bij de voordeur van de flat ga zetten. OH en niet te vergeten op tafel nog een heerlijk ijskoud glas met door de bovenbuurvrouw zelfgemaakte GODDELIJKE muntlimonade, die ik nu volgens mij wel verdiend heb! Heerlijk he, zomer?!
Geplaatst: 18 mei 201411 j mooi woord weer: zomerklaar(zijn we hier nog niet, zomerklaar, hooguit meiklaar)
Geplaatst: 18 mei 201411 j Niet zo vroeg als bit, maar ook vroeg op 7.00 uur wandelde ik door een natuurgebied vlak achter ons huis . Ik was half zes wel al wakker ,en mijn hoofd zei : "kom op, d'ruit!!",maar de rest van mijn lichaam had nog wat problemen met zwaartekracht en zo...Alleen de vogeltjes en de kikkers waren met mij wakker .Weet iemand een site waar je vogels kunt herkennen\aan hun geluid ? Ik ken redelijk veel vogels als ik ze zie , maar als ik ze alleen maar hoor, heb ik geen idee welke vogel er fluit
Geplaatst: 18 mei 201411 j Ik weet wel dat natuurmonumenten een dvd heeft....zie http://winkel.natuurmonumenten.nl/vogelzang-van-nederland en deze utube heeft er ook wel leuke:
Geplaatst: 18 mei 201411 j Jo geweldig! loop maar even hierheen met de ezel, ik heb wel een bedje voor je, en de ezel vind een plekje in de boomgaard ! Hier in het dorp woont een man die regelmatig met zijn ezel op vakantie gaat, ze lopen dan een week of twee drie. Zijn ezel heet romero..Heb je ver gelopen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 mei 201411 j Even naar jou lopen.....gaat niet lukken hoor! Heb niet veel gelopen hoor, dit was een kadootje voor Jos zin verjaardag, wandelen met een ezel, in de manden zat de lunch/ picknick......gewoon gezellige wandeling dus!
Geplaatst: 19 mei 201411 j Even een reminder voor jullie gaan stemmen.... Als je je druk maakt over patenten op zaad, gen toestanden, Monsanto en consorten, etc...Zoek dan vooral eens uit op welke partij je moet stemmen om dit tegen te houden.
Geplaatst: 19 mei 201411 j Nou Erny zeg het eens het klinkt alsof jij het al weet Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Geplaatst: 19 mei 201411 j Nou, zo'n politiek dier ben ik niet, maar je kan er eventueel wel met je stemgedrag rekening mee houden. Hoe staat de partij waar jíj op wilt gaan stemmen tegenover dat soort zaken. Denk dat ik voor de Partij voor de Dieren ga... De Luis in de pels van Europa...
Geplaatst: 20 mei 201411 j M.b.t. het stemmen etc.. http://aseed.net/nl/kandidaten-eu-verkiezingen-over-de-zadenwet-en-de-ttip/ is wellicht een interresant artikel (al moet je wel even onthouden dat het niet echt een objectief artikel is als ze de pvv buiten sluiten ) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 mei 201411 j jippie ik ga dit weekend kamperen en het wordt precies het weer zoals ik dat het liefste heb! Tussen de 20 en 23 graden, niet benauwd, blauwe luchten met nu en dan een wolk en een klein briesje. Nu maar hopen dat de voorspellingen kloppen!
Geplaatst: 20 mei 201411 j Jootje is dat in Zelhem? Dit is wel een leuke documentaire in het Duits over de herontdekking van de ezel. De man in de hoofdrol maakt lange wandeltochten met zijn ezel. https://www.youtube.com/watch?v=Hs7yFxLxbj0
Geplaatst: 20 mei 201411 j jippie ik ga dit weekend kamperen en het wordt precies het weer zoals ik dat het liefste heb! Tussen de 20 en 23 graden, niet benauwd, blauwe luchten met nu en dan een wolk en een klein briesje. Nu maar hopen dat de voorspellingen kloppen! Waar gaat de reis naar toe?? Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.