Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

HOEIIIII ik proefde net een radijs van de tuin. Sodemieters wat is dat kreng scherp! Zo scherp als peper! Niet normaal gewoon! Ik vond al dat ze zo verschrikkelijk langzaam groeiden, iets te weinig water ook waarschijnlijk. Die radijsjes gaan vanavond heel kleingesneden door de aardappelsalade, want zo los... veel te scherp!

Geplaatst:

kan ook de soort zijn, maar ja wsnlk wat te weinig vocht

Geplaatst:

Klein beetje zout wordt het zachter van smaak.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ah goeie tip thea! Kleingesneden door de huzarensalade waren ze zojuist ook erg lekker gelukkig!

Geplaatst:

Ik had van de week ook een aantal radijsjes geoogst er hoefde geen peper meer in de salade

Geplaatst:

Hier een foto van ons vaderdochters kampeertripje afgelopen weekend. Vond het wel een mooi contrast

10429315_10152476098676967_4664207446597475424_n.jpg

Geplaatst:

Mijke zoekt entertainment!!

Okee dan:

Ik heb, dacht ik, Gelderse roos (Viburnum opulus) geplukt en er thee van gedronken, maar nu zegt mijn buur dat het een Amerikaanse sneeuwbal struik is en die zou giftig zijn???

Hoe zie ik het verschil tussen beide??

ps heb nog geen buikpijn

Geplaatst:

het blad van de sneeuwbal is enkel, het blad van de roos drievoudig

Geplaatst:

Voortaan goed de achterkant van het zakje lezen daar staat het wel op .

En... tuinieren is ook wel een kwestie van risico nemen , komt het op,

en blijft het goed groeien ondanks droogte regen , slakken en konijnen

heb je mazzel gehad , zo niet volgend jaar beter je leert er altijd van .

Geplaatst:

nou........

die vraag van geedee was best dringend toch?

wat mij betreft kunnen we dit topic er best in houden

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Geedee leef je nog ??? dan heb je geluk gehad, wil je nooooit weer zulke griezelige dingen doen ??

Geplaatst:

@ Greetje. Een babbeltopic wordt toch écht naar de babbeltuin verplaatst hoor

Geplaatst:

Hoi allemaal

met mij zit het behoorlijk tegen wil graag dingen in de tuin doen. Maar sinds gistermiddag aan me linkerkant van me lichaam een soort van uitval verschijnsel me arm en me been. We waren erg bang dat het weer een herseninfarct was zoals 2 jaar geleden.Alleen dit keer geen problemen met praten dus een middag aangekeken. Nog naar de kinderboerderij geweest met onze dochter en onze zoon opgehaald bij het logeerhuis. Maar naar thuiskomst nog geen verbetering, vrienden en kennissen zeiden al je moet echt spoed bellen of de neuroloog. dus toch maar om half 8 s'avonds gebeld en die zei bel 112 maar op. Ik dacht hallo zo erg is het nu ook weer niet. Meteen met sirenes en lichten binnen 5 minuten een ambulance in de straat. Ik mee naar het ziekenhuis eerst Umcg was geen plaats toen Martini en daar bloed afgenomen en een MRI scan gemaakt. Op de MRI was niks te zien en bloedwaarden waren goed wel licht temperatuur verhoging. Uitslag was waarschijnlijk migraine met uitval van ledematen. Nu een dag verder is me hoofdpijn helemaal weg maar mijn uitval raar gevoel is nog steeds aanwezig. Vandaag wordt ik zo i zo terug gebeld door de arts van gister die dan contact heeft gehad met me eigen neuroloog. Momenteel rustig aan doen is niet anders, wel baal ik enorm

Geplaatst:

Veel sterkte hopen dat het meevalt.Lekker buiten zitten en rustig aan.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

he getver jessica wat naar! Ik hoop dat het allemaal meevalt en je je snel weer beter wordt. Rustig aan inderdaad!

Geplaatst:

ja, sterkte!hopelijk valt het relatief mee, hoewel migraine ook al heel naar is

Geplaatst:

Das ff wel ff schrikken voor je... Sterkte!!!

Geplaatst:

jessicapilon beterschap.

Geplaatst:

Hoi allemaal

bedankt voor jullie reactie, veel rusten en rustig aan doen. En dan gaat het de goede kant op hopelijk.

Geplaatst:

Straks hout halen voor een mooie pergola

Het terras is bijna af dus de bouw kan weldra beginnen!

Geplaatst:

Hoera! Ik ben "een van de winnaars van 'De groene overmacht' van Maarten 't Hart ".

Via een prijsvraag van de VPRO

Zie http://boeken.vpro.nl/artikelen/2014/juni/tuinliteratuur.html

Hè, nou was ik mezelf net even te snel af: ik las iets over dat hij zijn tuin niet zelf doet, maar dat kan ik niet meer terugvinden. Weet iemand dat zo?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Wel, dat zou me niet verwonderen zie, de TV laat dikwijls acteurs opdraven als experts van het een of ander en gezien die man zijn uitspraken....

Eerlijk, het lijkt nergens op als ge kritisch kijkt.

En ik? Ik vraag me altijd af waar het goeie geld naartoe gaat want daar is het hem altijd om te doen.

Een programma maken is centen binnen rijven, niet meer, niet minder.

Zo is er ook het eeuwige gevraag naar geld door om het even welke organisatie en voor om het even welke reden.

Zie eens wat de mensen verdienen die voor die goede doelen werken!!!!!

Véél meer dan mijn pensioen hoor.

Jessica, ik wens je van harte snel beterschap en dat hoop ik snel te gebeuren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Even een vraagje als het mag.

Redelijk wat mensen wonen in het buitenland en hebben daar een grote tuin en allerhande accommodatie.

Nu zouden we met een vouwcaravan een toer willen doen zo van de een naar de ander, eens een paar dagen logeren en een handje helpen als en waar het nodig is. Wie is er daar in geïnteresseerd?

Graag PB.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat een leuk idee willy, zal een mooie werkvakantie worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.