Geplaatst: 19 juni 201510 j Wat geweldig! Daar zou ik heel blij mee zijn, maar misschien is dat bij jou in de streek wat gewoner. Even rustig laten betijen, dan word je er misschien wel trots op dat zij jouw composthoop uitgezocht heeft "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 19 juni 201510 j Achter ons huis ligt een klein moeras en er loopt een beek (staat in de zomer droog) vlakbij ons huis. Ik heb inmiddels ook gelezen dat ze ook muizen op het menu hebben staan, dat is prima. Hier in deze streek komen ze vaker voor. Vanaf nu zal ik elke keer mijn camera meenemen als ik wat in de composthoop moet gooien, maar jee, ik vind het wel doodeng.
Geplaatst: 23 juni 201510 j Circa 6000 tulpjes neergezet bij de International Children Games. Flink aantal keer op en neer met bus en kar, maar ok. Vanochtend was het nog een modderig terrein, nu ligt er netjes gras met een fotohoekje Laat de International Children Games 2015 maar beginnen > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 23 juni 201510 j keurig Dennis..nu nog bloei. Flup toevallig heb ik dit jaar ook voor het eerst ringslangen in mijn tuin gezien..maar nog hele jonge. Misschien zijn de eieren dus nu al uitgekomen. Ze eten ook vast slakken We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 juni 201510 j HoiWe zijn met onze zoon bij de KNO arts geweest. Nu is daar uitgekomen dat Jurgen onze zoon zijn linker oor achteruit is gegaan. Hij gaat een tijdje een proef draaien met een gehoor apparaat zowel op school als thuis en het logeerhuis. Zijn gehoor was altijd stabiel tot vandaag. Zijn vermoeidheid en nu zijn gehoor achteruitgang kan goed samen hangen. Hij krijgt nog een aantal onderzoeken die ze gaan uitvoeren door een kinderarts we hopen dat dit nog in de zomervakantie gedaan kan worden anders zal dit onder schooltijd moeten. Het kan zijn dat hij een bacterie heeft opgelopen tijdens of net na de geboorte. Waardoor zijn gehoor wat achteruit gaat dit willen ze gaan uitzoeken..Het kan zijn dat hij tijdens de geboorte of tijdens mijn zwangerschap van jurgen de bacterie CMV heeft opgelopen hierdoor kan het gehoor en de zicht aangetast worden.Weer spannende tijden voor ons hoe en wat verder weer al die onderzoeken bij de kinderarts om te kijken wat de gehoorbeschadiging veroorzaakt.Nu hebben we wel duidelijkheid waarom hij zo moe is dit kan een combinatie zijn van slechter horen waardoor hij zich meer moet concentreren en daardoor dus vermoeider is.
Geplaatst: 27 juni 201510 j keurig Dennis..nu nog bloei. Flup toevallig heb ik dit jaar ook voor het eerst ringslangen in mijn tuin gezien..maar nog hele jonge. Misschien zijn de eieren dus nu al uitgekomen. Ze eten ook vast slakken Dag later: Twee dagen later (dag van de officiële opening): Best knap dat 'n kweker dat zo perfect kan timen > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 juni 201510 j Inderdaad..dat zou mij vast niet lukken. Ik heb bv nu alle frambozen rijp terwijl ik hier eigenlijk niet kan zijn..foute planning We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 juni 201510 j Had bezoek bij mn huisje van vrind H. Ik had genoeg kip en merquezworstjes etc. meegenomen. Fikkie gestookt én de rocketstove aan...Komt ie met zn eigen eten aan... Een blikje knakworsten... En die bevroren kip Cordon Bleu's waren ook echt heel handig... Twee jaar geleden kwam ie ook al met van die blikjes bonduelle groenten aan... En dat midden in de grote groentenoogsttijd... Tja... aan hém kan ik mijn verse spullen dus duidelijk níet kwijt...
Geplaatst: 29 juni 201510 j Haha doet me aan men vrouw denken Kom je thuis met 2 emmers erwten = niet goed want de diepvries zit nog vol. .. gaat ze even naar de winkel en komt terug met 5! grote bokalen erwten & wortelen. Dan maar alle verse erwten aan schoonma meegegeven, die was er erg blij mee
Geplaatst: 30 juni 201510 j Jessica geen goed nieuws, maar nu weten jullie waardoor hoe en wat. Zal voor jullie zoon hopelijk veel schelen en verlichting geven. Vermoeidheid maakt alles nog moeilijker, laat staan dan nog alles te volgen en te begrijpen.
Geplaatst: 1 juli 201510 j De avond valt in, de temperaturen zakken in. De zweet vingers trekken weg, de groene vingers worden wakker: tijd om nog even wat in de tuin te doen Vanmiddag nog dapper naar het tuincentrum geweest; still going strong, maar dan wel even volgens een soort tropen rooster > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 2 juli 201510 j gisteren het schaduwdoek opgehangen. ik vermaak me vandaag wel+ voetenbadje en een kan drinken
Geplaatst: 2 juli 201510 j Eigenlijk heb ik helemaal nergens puf meer voor. Hang thuis maar een beetje op de bank enzo. Vanmiddag toch maar aan de gang gegaan met de aalbessenjam. Er hangt zo vreselijk veel in die struiken hier en NIEMAND die het plukt. Nu vier potjes vol, lekker voor in de winter.
Geplaatst: 3 juli 201510 j Tuinhier Hechtel (tuinvereniging waar ik lid van ben) organiseerde vandaag een hofkeuring bij haar leden. Krijg je bij het ledenfeest een diploma met uw % op. Ben erg nieuwsgierig naar mijn resultaten voelt weer als naar school gaan bij de examens Hoop dat de keurders geen zonnesteek hebben opgelopen, zo van 9 tot 19 in de zon staan wandelen en tussendoor een loei hete auto in .... je moet het maar doen.
Geplaatst: 5 juli 201510 j Zojuist kwam er een flink onweersfront over dacht ik, maar de regen die er uit viel maakte nauwelijks de stoep nat.Dat deed me denken aan een van de bundels die ik gelezen heb op school vroeger, van Piet Paaltjes. Het gedicht De stoep was weer nat is me altijd bijgebleven..wat een heerlijke droefenis Wel menigmaal zei de melkboer Des morgens tot haar meid:''De stoep is weer nat''. Och, hij wist niet Dat er 's nachts op die stoep was geschreid. Nu dat hij en de meid het niet wisten, Dat was minder; -- maar dat zijEr hoegenaamd niets van vermoedde Dat was wel hard voor mij. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juli 201510 j haha dat gedicht in combinatie met de naam Piet Paaltjes maakt het nog zelfs een tikje treuriger dan het al was
Geplaatst: 13 juli 201510 j Toch wel een beetje lekker hè..er was iets in mijn pubertijd die die treurnis heerlijk vond..Later is dat er wel een beetje uitgegaan en nu ik er over nadenk: ik hou ook niet meer zo van de Beatles..she loves you yeah yeah yeah We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 juli 201510 j wij zitten nu een maand op de madijk, en ik schreef een blogje over hoe die eerste maand daar verlopen is! http://plukjegelukje.blogspot.nl/
Geplaatst: 16 juli 201510 j jorieke, is dit wat voor jullie ? of anderen die zelfvoorzienend proberen te levenhttp://rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=35897&size=groot
Geplaatst: 16 juli 201510 j Hee, ziet er goed uit, ik ga dat eens beter bekijken. Dank Loes! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.