Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Zijn pinksterbloemen niet beschermde planten op de rode lijst? Dat was vroeger wel zo. Of dat nog zo is weet ik niet. Als het wel zo is, dan mogen ze helemaal niet maaien.

Oh, heb het even opgezocht. Volgens de lijst op wikipedia is het geen beschermde plant meer. Jammer. Of misschien een goed teken. Laten we hopen op het laatste. Ik ben dol op pinksterbloemen.

Geplaatst:

hier hebben ze ook zo'n apart maaigedoe. delen van het dorp worden begraast door schapen maar de rest, zoals het grasveld voor de deur, wordt wekelijks kort gemaaid. de paardenbloemen laten ze helemaal uitbloeien maar alle bloemen daarna worden direct onthoofd zodra ze boven komen.

en dat terwijl het een grasveld zonder functie is dus er zouden vanalles kunnen bloeien. honden mogen er niet worden uitgelaten (daarvoor is iets aan de andere kant van de straat een grasstrook en speelveld) en er spelen ook geen kinderen, die zijn vooral te vinden op het stuk grasveld verder van de straat af.

Geplaatst:

Maar dan krijg je weer klachten van mensen over uitzaaiend 'onkruid'

Of dat het er zo onverzorgd uitziet enzo

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

als dat de rede is dan zouden ze de paardenbloemen ook eerder moeten maaien. die zijn tussen de bestrating lastiger te verwijderen dan bijvoorbeeld pinksterbloemen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Iemand gister Zomergasten gezien met Frans de Waal? Bioloog, etholoog, primatoloog...

Zo'n boeiende man en originele denker!

Voor iedereen die geïnteresseerd is in dieren en in psychologie.

Nog 10 dagen te zien. Aanrader

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

De brand bij de Esso in de Botlek is vrijwel onder controle, wordt gezegd. Ik heb de ramen en deuren nog steeds dicht conform de aanwijzingen, en ik lees dat een eind verderop een gebied bedekt is onder een roetlaag. Lekker dan als dat ook op mijn volkstuin ligt.

Ik ga echt binnen nu en een paar jaar verhuizen naar ergens waar je geen enorm gebied met chemische industrie op korte afstand hebt. Nu valt het mee, volgende keer misschien niet, en zie dan maar eens van dat eiland af te komen...

Geplaatst:

Hoorde net op het nieuws dat de mensen daar in de buurt even geen groente uit de tuin moeten eten....totdat de roetdeeltjes zijn onderzocht enzo.

Niet fijn als je daar woont nu.

Geplaatst:

Ik duim voor je Pippi dat je tuin schoon gebleven is. Anders is het goed waardeloos, al je werk voor niets, al die heerlijke groente naar de maan. Je moet er toch niet aan denken. En denk maar niet dat je er ook maar één cent vergoeding voor krijgt.

Stel je bent afhankelijk van groente van je je volkstuin omdat je niets anders kunt verdragen, zoals een forumlid weleens schreef, dan heb je toch een mega-probleem.

Gelukkig hier geen last, de wind stond in de goede richting. Pippi zit hemelsbreed maar een paar kilometer van mij vandaan, dus hopelijk is haar tuin ook schoon gebleven. Gelukkig toen met die grote brand aan de Moerdijk ook net buiten schot gebleven. Maar het komt iedere keer wel dichtbij

Geplaatst:

Fijn dat het bij jou ook schoon is gebleven, Jenneke!

De wind stond voor ons inderdaad gunstig, de volkstuinen hier zijn ook schoon gebleven, straten en auto's en alles trouwens ook. Mensen in Geervliet, Heenvliet, Abbenbroek en Zuidland hebben veel minder geluk, daar ligt hier en daar een laag vette roet. Ze hebben inmiddels onderzocht wat er in zit en het schijnt niet heel gevaarlijk te zijn, maar ik zou mijn groenten niet meer durven eten als ze zwart zien van de zooi...

Geplaatst:

Op BBC1 nu een programma over het groeien van super grote groenten.

Geplaatst:

Was een leuk programma!

Vooral toen ze een reuze kool bij de lokale pub ruilde voor bier

Geplaatst:

Oppassen geblazen.

Als ge hier niet uitkijkt hebt ge zo een blauw oog of een hersenschudding.

Deze pompoen hangt juist boven het paadje in de serre

2017082511432214421503655135.jpg

2017082511431263851503655214.jpg

De tomaten wilden niet groeien en dus heb ik er maar een paar pompoenen bij gezet.

Deze en butternut.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Leuk om te zien

Geplaatst:

Het is wel een erg mooi plaatje zo, Willy!

Geplaatst:

goed artikel, sterk van vincent er zo mee om te gaan!

Geplaatst:

Wat een leuk artikel en fijn om te horen dat het relatief goed met je gaat!

Geplaatst:

Goed gezien Angela!

Alleen wel jammer dat ik nu LIJK te suggereren dat andere kankerpatiënten (te) gemakzuchtig met een drankje in de tuin gaan zitten. Heel ironisch daar ik wel graag in de tuin zit, als het maar mijn eigen moestuin is. Mijn insteek is dat naar mate mijn prognose beter werd, ik er ook steeds beter in ging slagen mijn oude leven terug te winnen. Dus tennissen, tuinieren en ja.. daar hoort ook werk bij. Voor de rest was het wel een prettig interview, ik schrok wel een beetje van mijn toch wel wat Rotterdamse accent (RTL Nieuws 26 augustus, 19.30u eerste item).

aangepast door Gast

Geplaatst:

Nou het enige wat ik er uit haal is hoe ontzettend positief jij in het leven staat en hoe iedereen gezond of ziek hier een goed voorbeeld aan kan nemen en dat uiteraard in de positieve zin.

Voor mijzelf als ik eens loop te mopperen moet ik toch vaak denken aan voorbeelden zoals jij. Luxe problemen zijn het, dus ik mag dan van mezelf niet meer mopperen. Glimlach erop en gaan. Vaak voel je je dan na een paar minuten alweer beter.

Dus inspirerend

Geplaatst:

Super mooi artikel

Ben het helemaal eens met wortel, de positiviteit spatte er van af!

Ik mopper ook wel als mijn lichaam weer eens niet wil wat ik in gedachten had, ik dan veel pijn heb en het mij behoorlijk aan energie ontbreekt..ik probeer het dan te relativeren, dat het altijd nog erger kan.....maar vind dat soms wel erg moeilijk.

daarom petje af hoe jij met je ziekte omgaat..

Geplaatst:

vandaag in de appie:

mooi meisje staat in een melkpak verkleed vanwege nieuwe melksoort ofzoiets samen met meneer met proefmelkjes in een nieuwe verpakking

vraagt ze : "...en meneer, hoe vindt u het pak?"

zeg ik: "mevrouw, u bent prachtig, maar dat pak...."

krijg ik van haar de allerallermooiste glimlach

raakt de bijbehorende meneer volledig de weg kwijt, kijkt vaag en vraagt of ik wil proeven...

ben ik nou zo oud of de gemiddelde marketeer zo humorloos?

Geplaatst:

Ik vrees het laatste RobO

Als meer mensen ietsje meer gevoel voor humor hadden was de wereld toch veel mooier

Geplaatst:

RobO, ach mijn wederhelft maakte een soortgelijke opmerking naar een dame en kreeg naar zijn hoofd geslingerd dat het een dirty old man was. Ik heb eraan toegevoegd dat hij gelukkig wel van MIJ was en ben weggelopen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik vind het erg leuk om elk seizoen weer te beginnen met zaaien en klaarmaken en beginnen zeg maar... Maar ik vind het afbreken rond deze tijd ook wel weer erg lekker werk Van alles uit de grond rukken en kleiner maken voor op de composthoop. Zoals net een pompoenplant. De vruchten bij elkaar leggen, en alles netjes opleveren

Jullie ook?

Geplaatst:

Jazeker!

Misschien nog wel leuker als weer starten!

Vind het wel lekker om beetje bij beetje de boel op te ruimen....straks ook effe pauze te hebben van de tuin enz.

Maar sta in januari alweer te springen hoor, dan " moet" het snel voorjaar worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.