Geplaatst: 13 maart 20196 j Goedzo Stan lekker bezig! Hier gaat alles inmiddels ook in een stroomversnelling. Moet nodig weer eens een dagboek update plaatsen You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 13 maart 20196 j Hey Stan gezellig weer.... De thuiskok had al wat filmpjes bekeken een tijdje geleden knap hoor, het gaat om flinke hete pepers
Geplaatst: 13 maart 20196 j Ja Stan fijn. Hier ook het pepereetfilmpje gekeken met iemand uit het dorp hier een Fransman die denkt even heet als jij te kunnen eten. Het zou leuk zijn als je er bent met Pasen! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 maart 20196 j Welkom terug Stan. dankzij jou eten wij hier nog steeds peperchocoladesnoepjes
Geplaatst: 5 april 20196 j Hier nog iemand terug van weggeweest Vorig seizoen vrijwel niets met de tuin gedaan wegens zwangerschap en geboorte van ons zoontje.Ik heb het wel gemist hoor dus dit seizoen ben ik er weer bij. Afgelopen weekend compost gehaald en de tuin zaai klaar gemaakt met hulp van deze kleine moestuinder in de dop:
Geplaatst: 5 april 20196 j Wat een lieve foto's Loes! Gefeliciteerd met je zoontje en succes met die andere Hij heeft er ook zin in zo te zien! Welkom terug Stan! Jouw bio punt paprika's staan alweer te groeien hier. All-time-favootje
Geplaatst: 5 april 20196 j Dankje!Enne, ik ben duidelijk te lang afwezig geweest Dat op de foto is de baby, zoontje is in mei geboren. Snap de verwarring met een baby die loopt, hij heeft heel veel haast de wereld te ontdekken. 5 april 20196 j aangepast door Gast
Geplaatst: 5 april 20196 j och sorry, dat was mij niet duidelijk inderdaad! Wat een grote vent al! Helemaal klaar voor de wereld, althans... de moestuin van mama dan
Geplaatst: 12 april 20196 j Voel me toch echt wel lekker in me vel. Beetje revalideren en werken op de meest perfecte plek in een plantenwinkel. Alleen me moestuintje is nog fijner. Maar die betaald niet You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 18 april 20196 j Zakjes en tasjes vullen voor de mtfd You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 11 juni 20196 j Meer dan goor. Je maakt in een spuitkan biologische tomatenmest aan. De rest staat eventueel enkele weken in de kan in de kas.En dan verspuit je deze rest...........Ik maak van diverse spullen gier, smeerwortel, rabarber, brandnetels en dat kan aardig meuren.Maar vergeten tomatenmest in spuitkan is het toppunt.Alsof je een varkensmestput open trekt. De buren praten voorlopig niet met me, en ik mag de douche in want de geur hangt, heel subtiel weliswaar, om me heen.
Geplaatst: 21 juli 20196 j Ik kon nog wel wat aardbeitjes gebruiken om voor de bevruchting van mevrouw Mieze Schindler te zorgen, en zag pakketjes Senga Sengana staan. Ik herinnerde mij vaag dat daar iets goeds over werd gezegd, dus meegenomen.Pas toen ik ze plantte zag ik dat ze op de verpakking 'doordrager' worden genoemd. Dat zijn ze niet, ik had me intussen wel ingelezen. Het maakt me niet eens uit wat ze zijn, als ze maar lekker zijn, maar dit soort foutjes bij plantencentra komen wel erg vaak voor - gebrek aan kennis, denk ik dan. Ik heb trouwens geen idee wat het woord 'clayette' betekent; lijkt in elk geval niet voor een ander aardbeiras te staan waarmee verwisseld kan zijn. Om over gebrek aan kennis te spreken; haast 2 jaar terug maakte ik iets veel frappanters mee, bij een andere zaak trouwens. Ik wilde een Dahlia kopen, die was al uitgebloeid, dus dat seizoen had ik er niks meer aan, maar ik beschouwde het als de aanschaf van een knol. Een prijs stond er niet op de pot, maar ik dacht ze maken er wel wat van bij de kassa. Wat maakten ze ervan? Ik kon het gratis meekrijgen, want Dahlias worden tegenwoordig steeds meer van zaad opgekweekt, niet vanuit knol, dus dan zit er meestal geen knol in de pot, werd gezegd...Nou, zo werkt het volgens mij toch niet. Thuisgekomen merkte ik dat ik niet eens in de pot hoefde kijken om te ontdekken dat er wel degelijk een dikke knol was gevormd; een beetje het plastic potje indrukken en je voelde die al.Toch, alsof de duvel ermee speelde; nooit een plant uit die knol gekregen, want er waren geen groeipunten gevormd. En alsnog wel diezelfde Dahlia gekregen, want ik was nog wel zo voorzienend geweest om ook het zaad te bewaren, en dat bleek rasecht te zijn.
Geplaatst: 22 juli 20196 j ........... want ik was nog wel zo voorzienend geweest om ook het zaad te bewaren, en dat bleek rasecht te zijn. Slimmerd https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 23 juli 20196 j onze nieuwe ellianny plantjes uit de koelkast denken dat het zomer is en maken vruchten volop
Geplaatst: 23 juli 20196 j Hier ook Robo.ongelofelijk toen ik ze binnen kreeg 2 week geleden ik dacht echt dat het niets zou worden....... was wel de laatste week van de frigo planten....... ik had ze besteld, heb jij het zelf gedaan?ik ben echt benieuwd naar je methode als je het zelf doet moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 24 juli 20196 j nee deze had ik besteld (soms bestel ik bij aardbeiplantje soms bij duivenvoorden)die frigo daroyal en korona en elyanni zijn het 2e jaar echt heel goed, 7 kg oogst per 20 plantjes, beter dan de zelfstekkenals we zelf kweken doe ik gewoonde 1ste uitlopers van sterke moederplant in een potje met potgrond ingegraven naast mams tot ze puber zijn; doen een jaar of 3
Geplaatst: 31 juli 20196 j en hoe staan de aardbeiplanten er bij jou bij Robo? moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 31 juli 20196 j goed,veldje 1 is 2 jaar en blijft nog minimaal 1 jaarveldje 2 is 0,1 jaar en geeft nu vruchten, frigo elyanni veldje 3 lambada, 4 planten, staat in de wacht voor de stekkenveldje 4 , 4 jaar, korona is opgeruimd
Geplaatst: 9 augustus 20196 j Ik heb waar ik woon een slakje waargenomen, ja echt; een slakje! In de tuin!Ik heb hem opgezocht, en dit moet volgens mij een jong barnsteenslakje zijn:Ik kwam deze omschrijving tegen:"Dit is een klein landslakje welke te vinden is rondom het water. De barnsteenslak is ook in het water te vinden. Het kan een gedeelte van de benodigde zuurstof door de huid binnen krijgen, maar moet toch naar de oppervlakte voor zuurstof. Er zijn niet veel dieren welke dagelijks onder en boven het water leven, maar het Barnsteenslakje wel. Het slakje is te vinden op Riet en Lisdodde en Gele Lis. Maar het amberslakje komt ook veel voor op de Brandnetel."Dat is een treffende omschrijving van hoe het er hier uitziet! En een slakje zal inderdaad amfibisch moeten zijn om hier te komen.Ik ben alleen wel bang dat zo'n diertje weinig kans maakt om het tot volwassenheid te maken hier; teveel besnavelde kapers op de kust!
Geplaatst: 12 augustus 20196 j Gewoon even een Babbeltje. Zoveel plannen voor dit seizoen! Een nieuwe tuin. In het voorjaar flink in de weer geweest met inplannen etc. Heerlijk had er zoveel zin in. Veel foto's maken, filmen, genieten van alle hommels, bijen en vlinders die ineens een tuin konden bezoeken met bloemen & kruiden. Een unicum tussen alle bejaarden en hun bruine doodgeschoffelde tuintjes.Maar als je denkt dat je alles onder controle hebt is daar nog een dingetje wat "Leven" heet. Na mijn strijd afgelopen jaar met de grote K..... en de lieve steun van Moestuinvriendjes had ik echt zin in het nieuwe seizoen. Maar ja... Niets gaat volgens het boekje. Eén van mijn beste vrienden kreeg ineens een tikje op zijn schouder van de man met de zeis. We waren samen druk met een gezonde leefstijl. Want alle twee te zwaar en magere Hein hijgend in onze nek wilden we dit veranderen. Nou die zeis kon beter voor onkruid worden gebruikt!! Helaas dacht Hein daar anders over. Hij begon wat meer te duwen met zijn zeis.Netjes een berichtje naar de tuincommissie dat ik wat minder tijd had voor mijn moestuin. Ja die controles gaan maandelijks gewoon door. Letterlijk een maandelijkse last. Je zou bijna denken aan vrouwelijke maandelijkse problemen Natuurlijk hadden ze daar geen boodschap aan. Er kwam een mailtje dat mijn tuin er echt wel slecht uitziet... blablabla zeur. Maar nog geen officiële waarschuwing.Hein had inmiddels een vakantie geboekt. Hij had daar mijn oom gevonden. In Nederland ging het daardoor ineens een stuk beter. Maar ja hoe krijg je iemand vanuit het buitenland weer naar Nederland? Beide mannen waren bezig met revalideren. Schijnbaar was Hein zijn vakantie een midweek. Hij kwam terug om zijn werk af te maken Hierdoor vloog mijn oom onder zijn radar door en is deze na een vervelende periode weer thuis. (gelukkig)Ondertussen nam de tuincommissie geen pauze. Ondanks alle gebeurtenissen geven we je een officiële waarschuwing Je moet de tuin voor bladiebla datum opgeruimd zijn. Mijn mening over 5 paardenbloemen en een emmertje muur was volgens hun echt meer dan de toegestane hoeveelheid onkruid. Als je 6 dagen in de week werkt neem je maar een dagje vrij om in je moestuin te werken in plaats van ziekenhuis bezoekjes.... Hein was nergens te bekennen anders had ik die zeis gebruikt ..... Inmiddels bijna een maand verder moet alles nog een plekje krijgen. Mijn tuintje is "volgens mij" onder controle. Ja er hadden meer groenten kunnen staan. Voor mij gaan vrienden nu eenmaal voor het onkruid. Nu rustig aan genieten, plantjes zaaien, gezonder leven en vooral niet storen aan de tuincommissie You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 11 september 20196 j Nou wat een stelletje .....Kunnen wel wat medeleven tonen en eventueel hulp aanbieden.Sterkte.
Geplaatst: 15 oktober 20196 j Appelvrouw, we zijn in minder gezellig gezelschap vanavond : In totaal zijn er 159 gebruikers online :: 6 geregistreerd, 0 verborgen en 153 gasten (gebaseerd op gebruikers actief de laatste 5 minuten)De meeste gebruikers ooit online was 529 op Do 27 Mar 2014, 13:04 Geregistreerde gebruikers: appelvrouw, Bing [bot], Google [bot], Google Adsense [bot], Google Feedfetcher, GrorkLegenda: Beheerders, Algemene moderators https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 16 oktober 20196 j Maar het was toch wel gezellig Grork? Jij met je vork en ik met mijn appeltje .Je hebt gelijk het is hier stilletjes..de moestuintijd is voorbij. Voor mij ook afronden van het seizoen, alhoewel ik al weer bezig ben met knoflook voor het volgende jaar We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 oktober 20196 j Ik ben alvast weer rolletje aan het verzamelen en voorbereiden - en eens kijken of de potjes (sjeffies) van de plus ook werken. Volgens mij zijn ze waterdicht, niet zo best voor stekjes, maar ik zou vermiculiet kunnen gebruiken dan schimmelt het minder snel? Of gaatjes in de bodem? Iemand een suggestie? En dit jaar hoop ik eindelijk op fatsoenlijke tomatenplantjes. Het dak is hier recent geisoleerd, waardoor het op zolder nu een tamelijk steady temperatuur is, en ik heb daar ook daglichtlampen. Dat zou toch beter moeten gaan dan in de vensterbank. Ben heel benieuwd. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.