Geplaatst: 18 augustus 20214 j Speciaal voor jou weer even uit de diepvries gehaald Jet. Geblancheerd en per stuk verpakt in een plastic zakje. Vergeleken met andere groente neemt suikermais, als je naar het bruikbare deel kijkt, alleen zo veel plaats in. Daarom zet ik ook nooit veel suikermais. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 19 augustus 20214 j Weinig opbrengst? Kevin hier weet niet dat wij het lekkerste gedeelte van de plant zelf houden: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 6 september 20214 j Wie maakt de amateurversie? https://nos.nl/artikel/2396745-kevermepper-slaat-coloradokevers-van-aardappelplanten
Geplaatst: 8 september 20214 j In Mexico worden door builenbrand aangetaste maiskolven gegeten. Twee of drie weken na infectie worden de jonge kolven geoogst, gekookt en gegeten. Het gerecht wordt huitlacoche genoemd. Ben je er nog Frans?😁
Geplaatst: 9 september 20214 j Ik heb het overleefd. Maar om dit nu een delicatesse te noemen ? Vreemde smaak hebben die mexicanen . -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 12 september 20214 j Kijk @Arja dank zij jou heb ik een mooi boekweit veldje vol met hongerige zoemers.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 september 20214 j Leuk om te zien, @appelvrouw! Ik had ook zo'n veldje, en heb er ook zaden van geoogst voor volgend jaar. Blije insecten!
Geplaatst: 12 september 20214 j Ik heb ze wat laat gezaaid dus vermoedelijk heb ik geen levensvatbaar zaad straks.. geen idee hoe winterhard het is. Ik denk steeds aan het wapen van Hilversum als ik er langsloop..de 4 boekweitkorrels. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 december 20214 j Mooi wapen apart, boekwijt heerlijk gewas en zaden. Dit jaar zijn we ook van plan meerderen veldjes te zaaien, voor de natuur en zadenwinning. Maar zullen ook veldje laten staan, voor de vogeltjes en co.
Geplaatst: 3 februari 20224 j Het zou kunnen dat katten spitsmuizen vies vinden, zegt mdubbelm. Volgens mij zijn die beesten gewoon ontaard. Het zijn decoratieve wolbalen zonder jachtfunctie geworden. Mijn eigen kat moest ik vroeger wijzen waar de muis liep, en dan miste hij nog. (ter verdediging, het was een pers. En naar mijn ervaring: hoe langer de vacht, hoe minder hersencelletjes) De buurkat weet mijn kas prima te vinden als ik de deur open laat, maar muizen vangen, ho maar. Het is nu afwachten tot het beest rondloopt met een muizenval ergens aan het lijf.
Geplaatst: 3 februari 20224 j Dat van die spitsmuizen staat op Wikipedia, dus het is waar 😇: "De speekselklieren scheiden een giftige substantie uit."
Geplaatst: 4 februari 20224 j Spitsmuizen zijn niet te vreten, vinden ook onze honden facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 4 februari 20224 j ??? Een beetje moestuinder verheugt zich toch in de aanwezigheid van het kleine olifantje? Hij stinkt een beetje maar deze carnivoor ruimt je slakken op.
Geplaatst: 4 februari 20224 j Wij hadden huisspitsmuizen in huis, 3 hoog Amsterdam. Poepen en piesen en nesten maken in het logeerbed. En ‘s nachts knagen aan de groene ondervloerplaten van het parket. Weinig verheugen, kan ik je melden.
Geplaatst: 5 februari 20224 j Mijn honden jagen muizen. Spitsmuizen eten ze inderdaad niet, die zijn vies. De andere soorten wel. Gisteren nacht had een van onze honden nog een muizennest opgevroten. Vind ik helemaal niet erg, er zijn er hier meer dan genoeg. Ondanks de vele verwilderde katten in de omgeving.
Geplaatst: 8 maart 20224 j Oefenen in de Achterhoek... (heeft niets met Oekraïne te maken, ze doen het wel vaker... ) Hij hing een tijdje op dezelfde plek, ging iets omhoog, en hing daar nog even. En vloog daarna weer weg. Herrie! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 maart 20223 j Hier zijn ze ook al een paar dagen achter elkaar gesignaleerd. Ze zaten zo laag boven een weiland dat ze nog een stukje omhoog moesten om over onze schuren en bomen te kunnen komen. 1 april 20223 j aangepast door Anna3
Geplaatst: 12 maart 20223 j Vervelend... maken zoveel kabaal. Hoop dat de vogels er niet door afgeschrikt worden...
Geplaatst: 14 maart 20223 j Dat maakt zeker kabaal, hier is een straaljager bommen oefenplaats. Dan vliegen ze steeds met een hoop kabaal over en werpen die oefenbommen, naar geluid en blijft naar gevoel. Ook gaan er van die giga grote vracht helicopters over, laatste tijd met straaljagers en kleine helicopters als begeleiding. En vannacht was het helemaal raak, midden in de nacht met lading container of tank onderkwamen ze laag over gevlogen. 3 stuks alle met lading. Dat was een lawaai en hoop licht. Maar dat heeft wel met wat gaande is te maken, is anders dan normaal. Ook een hoop aggressiever vliegen ze en meer. Helaas was er ook brand bij de buren, traumahelicopter een persoon die de brand veroorzaakt had met spoed naar het ziekenhuis gevlogen. En een persoon met longziekte met ambulance, voor de zekerheid door de rookontwikkeling.
Geplaatst: 17 maart 20223 j @Mellie, je bedoelt vast @Jane Doe?! Ere wie eer toekomt... Ik heb ooit een helikopter boven de tuin gehad, die blijf hangen boven het veldje gele lupines. Ik had de buurt verteld dat de bloemetjes giftig konden zijn voor de kindertjes. Aangezien ik 3 reuze wiedplanten in dezelfde tuin had staan, hebben de buurtjes zeker de politie gewaarschuwd. Ze waren direct weer vertrokken, niks meer van gehoord. Een oude volksbuurt, gezellig, maar die sociale controle...
Geplaatst: 28 maart 20223 j Het is toch vreselijk als je niet meer kan strijken ivm de zaailingen die genoeg zon nodig hebben?? 😇😁😂
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.