Geplaatst: 10 december 201312 j Wij hebben ons balkon ook helemaal aangekleed met vetbollen, pinda's, zonnebloempitten, havermout, pindakaas en een waterschaaltje, maar niks hoor, nog geen vogel gezien
Geplaatst: 10 december 201312 j Ik voer de vogels het hele jaar door. Als ik er een paar dagen niet ben, blijven ze weg. Ik begin weer met voeren en ze komen geleidelijk aan weer terug. Dagelijks tel ik minstens 16 mussen en wat mezen. Mijke, ik heb dat vaker gezien, zouden ze niet zo dicht bij de bebouwing durven komen?
Geplaatst: 11 december 201312 j Hoe hoog woon je.ik denk als je 3 hoog woond dan komen ze, niet te hoog. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 11 december 201312 j Het is ook nog niet erg koud, en er is nog voedsel genoeg te vinden. Dan kiezen de vogels de makkelijkste plekken. Zodra er minder te vinden valt gaan ze ook naar de 'vreemde' plekken.
Geplaatst: 11 december 201312 j Hier ook geen vogels te bekennen bij mijn mezenbol en hangdinges met stukjes brood...Vorig jaar scheen het dat ik die te laat had opgehangen (ergens in februari) maar nu hangt het er al een paar weken, en komt er ook niemand langs. Nou ja één keer, zag ik een vogel aan de vetbol, die direct wegvloog toen hij mij zag. Zeker zó geschrokken dat hij niet meer terug durft te komen!
Geplaatst: 11 december 201312 j Ik voer het hele jaar door, hoe meer voer er is in de zomer hoe meer jonge vogels.Tevens zorg ik ook het hele jaar door dat het vogel bad gevuld is.Soms zitten er heel veel vogels in de tuin.
Geplaatst: 11 december 201312 j hier tot nu toe alleen wat meesjes. maar ik blijf stuk voeren, er zitten vogels genoeg in de buurt.
Geplaatst: 14 december 201312 j Zelf verplaatst naar: https://www.moestuinforum.nl/topic/6551-vogelvoertaarten/ Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 15 december 201312 j Gisteren heel de dag in oberhausen gelopen over de kesrtmarkt.Vandaag thuis in dordrecht over de kerstmarkt gelopen jee wat een mensen niet normaal, miste wel een hoop kraampjes, leek wel of er veel minder stond dan vorig jaar, maar kan het mis hebben.Zo voor mij zit de kerstmarkt er weer op, nu gaan we ons richten op de kerstdagen die er aan gaan komen.
Geplaatst: 15 december 201312 j wie kan me even helpen met een breipatroon. Ik brei een rugpand van een jurkje. Er staat( ik heb 78 steken):maak aan weerzijden op 2 steken van de kanten om de 10 nld: 4 x 1 mind en om de 8 naalden 6 x 1 mind. er resten 58 steken.Mijn vraag: maak ik eerst om de 10 naalden een mindering en daarna om de 8 naalden die mindering? Of maak ik meteen iedere 8 en 10 naalden een mindering? Wie weet het? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 december 201312 j dat staat niet handig omschreven Ik denk eerst die om de 10 naalden doen en daarna om de 8, want als je het tegelijkertijd zou doen dan valt het op een gegeven moment samen ( in je 40e pen en in de 80e weer) en krijg je een gekke hakkel in je mindering als je snapt wat ik bedoel. Of je moet deze hakkel in je tekening zien staan?
Geplaatst: 15 december 201312 j Nee, ik zie gen hakkel. Dan begin ik gewoon eerst met de 10, dank je wel!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 december 201312 j Zo, wij hebben vandaag ons bedrijfs-idee ingediend bij de afdeling Zelfstandigen van de gemeente. Begin 2014 horen we of ze met ons in zee willen. Spannend!
Geplaatst: 16 december 201312 j we willen een kleine stadstuin beginnen met theehuisje en sociale functie. Denk: zelfgebakken taart en cake, thee uit eigen tuin, prieeltjes, smoothies van eigen fruit, salades van eigen groente, klein winkeltje erbij, kampvuurplaats, overnachtingsplekken zoals een pipowagen, schilderworkshops, lezingen, high tea's, kinderfeestjes, bruiloftsrecepties. Een oase van groen en rust midden in de stad! Hopelijk dan
Geplaatst: 16 december 201312 j Leuk idee! En dan heb je waarschijnlijk ook al een optie op een lokatie?
Geplaatst: 16 december 201312 j Dat is zeker een leuk idee! Ik hoop dat het gaat lukken! Spannend hoor.
Geplaatst: 16 december 201312 j Wij hopen het ook! Volgens de meneer die de intake deed was het in ieder geval een origineel idee en had hij het nog niet eerder voorbij zien komen. Daarnaast is Groningen onlangs Groenste Stad van Nederland geworden en is de ganse gemeenteraad ineens helemaal fan van ecologische stadslandbouw etc. Dus dat is alvast hoopgevend!
Geplaatst: 16 december 201312 j Groningen is toch al vaker uitgeroepen tot groenste stad?klinkt als een leuk idee, ben benieuwd of je het voor elkaar gaat krijgen. hou je ons op de hoogte??
Geplaatst: 17 december 201312 j Super idee Mijke! En super dat je het niet bij een idee alleen laat maar ook stappen onderneemt om er iets concreets van te maken Ik loop bv ook al een tijd met iets dergelijks in m'n hoofd rond, maar ben te schijterig/te lui om er ook echt iets mee te doen (maar da's meer iets voor het klaagbank topic)
Geplaatst: 17 december 201312 j Leuk idee Mijke Ik hoop dat het gaat lukken,dan heb je een leuk vooruitzicht op 2014
Geplaatst: 17 december 201312 j Wat een tof plan! Niet zomaar een stadstuin, maar wow wat een hoop extra's erbij ook. Ik hoop dat je het rond krijgt, al dan niet met hulp van de gemeente. Heb je meer mensen die je erbij willen helpen in het begin? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 17 december 201312 j Echt een goed plan! Zou maar zo kunnen dat je tzt aardig wat MTFers uit de omgeving kunt verwelkomen. Heel veel succes ermee! Edit: Slechts op bezoek! Bedoelde ik met verwelkomen... als het zover is kom ik een T'tje halen. 17 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 17 december 201312 j Dank voor de leuke reacties allemaal! In eerste instantie gaan mijn vriend en ik het samen doen. Het traject waar we voor toegelaten moeten worden bestaat uit twee fases. Het eerste half jaar gaan we (met hulp van afdeling zelfstandigen) een bedrijfsplan maken. Want ik mag dan goed kunnen taarten bakken en babbeltjes maken en winkeltjes gezellig in kunnen richten, maar zo'n bedrijfsplan is een heel ander verhaal. Als dat af is wordt het getoetst op levensvatbaarheid, en als we daarvoor slagen krijgen we 3 jaar de tijd om (wederom met hulp van de gemeente) de boel up and running te krijgen. Een locatie hebben we dus ook nog niet op het oog, dat gaan we allemaal uitzoeken als we met het bedrijfsplan beginnen. Maar mocht je iets weten Erny... Ik weet helemaal wat je bedoelt Jizkaha wat betreft plannen hebben maar er niet mee beginnen. Och in mijn hoofd ben ik al zo veel bedrijfjes gestart! Maar ik had altijd te veel ideeen om uit te kiezen en bovendien een baan met vast contract, en die zekerheid wilde ik niet verliezen. Het is eigenlijk puur toeval dat mijn vriend en ik sinds een half jaar allebei werkloos zijn, en dat we vanuit de uitkering een kans hebben om aan dit traject mee te doen. Anders was het bij mij waarschijnlijk ook bij dromen gebleven. En wat betreft het plan zelf, pas toen ik deze zomer met permacultuur in aanraking kwam begon het bij mij te dagen dat al die losse plannen juist samen een veel beter plan maken en dat ik dus helemaal niet hoef te kiezen. Zodoende dat we hier nu mee beginnen! @loes het zou best kunnen dat groningen al vaker groenste stad is geweest, maar dat ging dan geloof ik meer om hoeveel groen er daadwerkelijk was aan parken etc. Dit is een ander initiatief, waarbij je groen net iets minder letterlijk moet nemen. Hierbij gaat het er meer om dat de gemeente "groene" initiatieven zoals buurtmoesten, stadslandbouw, gedeelde zonnecollectoren etc. goed ondersteunt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.