Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Je kunt het toch ook zelf maken? Vet smelten met vogelzaden erin en in een leuke ouderwetse aardewerken po gieten ofzo.

Geplaatst:

Ik heb paar dikke spijkers erin geslagen tegen de grotere vogels. Boven en onder 1. Werkt redelijk en kleine vogels ondervinden er geen hinder van. Echter nu dacht ik wel op die bij oma laatst een merel ook op de spijker te zien zitten. Ff op letten volgende keren

Geplaatst:

fakirmerel

Geplaatst:

Leuk filmpje van mijn werk. Fijn dat nog even de Brabantse gastvrijheid werd genoemd

Geplaatst:

Hopelijk wordt Teun snel gezond en wel gevonden.

Geplaatst:

Via FB heb ik bericht gehad dat Teun weer veilig thuis is gekomen,ppffffff

gelukkig maar ! Je hart staat stil als je je kind kwijt bent, ongeacht hou oud hij/zij is .

Geplaatst:

aangepast door Gast

Geplaatst:

Gelukkig maar dat Teun weer thuis is.

Geplaatst:

zekers

heb net een voorraad leesvoer ontdekt voor van de winter: linkje

Geplaatst:

Aan de Moestuinforumdag-luitjes van dit voorjaar: ik ben erg blij met de as-emmer die ik van jullie kreeg! We gebruiken hem nu pas een paar maanden echt goed, omdat we de kachel na de MTFD niet echt meer vaak aan hadden. Maar hij bevalt super, nogeenkeer bedankt!

Geplaatst:

Kreeg het ook net in mijn mailbox.

Heel goed vind ik dat, ik had ook de petitie getekend.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ik ken het verhaal niet, maar het is toch knettergek (zo niet de omgekeerde wereld) dat iemand die met zorg voor het milieu werkt en leeft afgestraft wordt !

!

Geplaatst:

Arrgghhhh! Er gingen 5 doosjes met bloembollenmix weg bij Intratuin; een deel begon te rotten.Het waren prijzen die bij een actie hoorden, maar na 5 weken waren ze nog steeds niet opgehaald. En de doosjes waren in plasticfolie ingepakt.... Dat ging dus niet echt goed.

Ik de doosjes opengemaakt om te kijken wat er nog te redden viel: eigenlijk alles. De bollen waren zelf nog goed, er zat alleen wat schimmel op het buitenste velletje van sommige bollen. Behalve de bolletjes van de anemonen. Zagen er raar uit en sommige met groene schimmel. Nadat ik het 3e zakje wou weggooien bedacht ik me in ene: oops, zo raar zien die bolletjes er gewoon uit.. Niks uitgedroogd of dood.. Zo zijn ze altijd

Ik heb dus vandaag geleerd hoe een bloembolletje van een anemoon er uitziet

Geplaatst:

Een goedenmorgen,

Misschien dat sommigen hier mij iets verder kunnen helpen bij het maken van een indicatie wat appels, peren, walnoten, aardbeien en frambozen zo een beetje zouden mogen kosten per kilo in een pluktuin. Moet dat ongeveer schatten voor school, maar meeste pluktuinen hebben die prijzen niet (meer) op de sites staan.

Wat zijn/vinden jullie redelijke prijzen?

Geplaatst:

In Zuurdijk zit een fruitkweker waar je sept/okt appels en peren kan plukken .Jaren 0,50 per kilo.

Nu volgens mij 0,65 per kilo.

Ze hebben ook een site?

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Deze herfst zijn veel appelgaarden niet geplukt en mag je op veel plekken gratis plukken......

• 3 weken later...
Geplaatst:

Zooo, het zit er weer op! Vandaag weer geholpen met de vuurwerkverkoop, wauw.. Wat een drukte vanmiddag! Vanmiddag op 't hoogtepunt was er ongeveer 20 man personeel bezig met het vuurwerk, ik gok op zo'n 200 a 300 bestellingen in een uur tijd. Nog nooit met zoveel collega's op zo weinig vierkante meters zo hard gewerkt

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik ben een tijdje nauwelijks op het forum geweest omdat ik niet fit was. Ondertussen ben ik naar Zweden geweest en opgeknapt. Dus ik dacht vanmorgen, ik ga me bijlezen terwijl het eten op staat (ik eet als ontbijt ook warm). Maar ja, het forum is verslavend dus voor ik het wist vloog de tijd voorbij en nu is mijn eten aangebrand.....Het forum is ook veel te interessant.

Geplaatst:
Maar ja, het forum is verslavend dus voor ik het wist vloog de tijd voorbij en nu is mijn eten aangebrand

Dat wordt sla eten Die heb je vast ook nog wel staan ergens

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ja, ik heb nog wintersla staan. Goed idee om weer eens sla te eten, ik heb het al een tijdje niet meer gegeten. Maar vandaag niet. Op de parkeerplaats bij de volkstuin, waar je altijd langs moet, waaien met dergelijke stormen altijd takken van de bomen. Is gevaarlijk. Ik heb sierkolen op het balkon staan, die heel groot zijn geworden. Haast zonde om ze op te eten, ze zijn heel mooi geworden. Ik denk dat ik vandaag maar de hele dag uit de vriezer eet. Ik eet 3x per dag warm plus nog eigen gebakken brood. Ik heb vandaag tot nu toe uit de vriezer andijvie, hertshoornweegbree, nieuwzeelandse spinazie, yakon, aardpeer, olijfkomkommer, muizenmeloen (sour gherkin) en rode bessen gegeten. Van alles een beetje.

Geplaatst:

jajaja en wie krijgt er weer de schuld ?? HET moestuinforum

maarre fijn dat je er weer bent Kibas .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.