Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Nee ik open er toch maar een apart topic over, bericht is gewijzigd.

Geplaatst:

Zo, ik kan vertrekken zonder me druk te maken over uitdrogende plantjes (of iets dergelijks).

'Ik ga op vakkantie en zet in de schuur ... '

8udunfz.jpg

Geplaatst:

Waarom zet je zei de schuur, met vakantie? Hoe krijgen ze water, komt iemand water geven?

Geplaatst:

wat een goed idee, nu weet je iig zéker dat ze te weinig licht en regen krijgen

Geplaatst:

Heej Mijke! Hoe gaat het op je boerderijtje?

Geplaatst:

Ja goed! Topdrukte afgelopen weekend Zelf ijs gemaakt, dat was een tophit, in minder dan 2 uur 22 ijsjes verkocht omdat alle klanten tegen alle nieuwe klanten riepen hoe verschrikkelijk lekker het ijs wel niet was

Geplaatst:

FBIMG143880022621373521438800377.jpg

Net te laat voor men solden koopjes in de media markt

Geplaatst:

Dat is wel een hele erge Geert. Die winkel sla ik over, voor mijn eigen gezondheid.

Zojuist heb ik een interessante documentaire (Duitse tv, dus in het Duits) gezien over oude groente- en fruitsoorten en hoe moeizaam het is om die behouden te laten blijven. Erg interessant!

Of de uitzending (niet commerciële omroep) ook in Nederland / België te zien is weet ik niet, maar ik plaats toch maar de link voor de liefhebber:

http://swrmediathek.de/player.htm?show=36298c80-3a77-11e5-a8ac-0026b975f2e6

De uitzending heet "Wo sind die guten, alten Sorten?" en werd bij de regionale omroep SWR uitgezonden.

Geplaatst:

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ben je in België ontsnapt aan de vallende sterren en omleggingen, moet je ook nog eens uitkijken dat je bij de Multimedia geen fractuur oploopt.

5734182557_a69a9cd170.jpg

Geplaatst:

Prachtige humor dit!

Gisteren had ik achter het huis een blikje bier opengemaakt, paar slokjes genomen, even gezeten en toen kwam er een wesp aan. Ik naar binnen om de vliegenmepper te pakken, wespen worden niet getolereerd in mijn achtertuin. Genoeg ellende met wespennesten meegemaakt. Niks te zoeken hier. Dus korte metten met elke wesp die het er toch op waagt. Weer terug op mijn plek was de wesp weg. Ik een slokje bier nemen en oeps, iets in mijn mond, snel uitspugen >> de wesp. Die sukkel was in het blikje gekropen. Wat die daar te zoeken had. De wesp heeft me niet gebeten gelukkig, en ik merkte het op tijd. Dus die lag te spartelen in de plas uitgespuugd bier, en heb ik doodgetrapt. Ondanks dat hij me niet gebeten had. Ik was vooral boos dat hij mijn laatste blikje bier verpest had. Nieuw blikje op moeten (nou ja, moeten? Ik had er wel zin in ja) halen, naar de winkel door de warmte, en vanaf nu: een deksel erop als ik het geopend neerzet.

Geplaatst:

Jagges! Ik zou ook niet meer uit dat blikje willen drinken. Maar het overgieten naar een glas was misschien nog een optie geweest? Of heb je de gok toch gewaagd?

Geplaatst:

Ik denk dat het vooral een schrik is om die angel alsnog binnen te krijgen en dan helpt omgieten niet natuurlijk. Heeft en vriend van me ook al gehad met een blikje fanta (dat van de wesp er in) kon het toen ook nog uitspugen moet je niet indenken wat er gebeuren zou als je de wesp inslikt

Geplaatst:

Ja het was geluk hebben. Nou ja pech eigenlijk dat die wesp in mijn biertje was gekropen. Maar gelukkig niet de pech van doorslikken en dan in de keel geprikt worden of zo.

Het was een lekker genietbiertje met 8+ procent alcohol erin. Ik had maar een paar slokjes genomen. Heb toch het blikje niet verder gebruikt. Het idee in wat voor gaatjes die wespen willen kruipen en dan in mijn bier gaan zwemmen, dat lust ik echt niet meer. Vandaar de actie om een nieuw blikje te gaan halen. Het heeft me nog prima gesmaakt.

De optie om het in een glas te schenken: ja, goed idee, maar de prik gaat me er dan teveel vanaf. Bovendien moet je het glas dan alsnog afdekken. Dus het blikje afdekken is goed genoeg.

Geplaatst:

Fijn dat je het na kan vertellen, Huub

Er was hier een huisarts die een wesp onder zijn horlogebandje kreeg. Die wesp stak hem precies in een ader. Dat heeft hij niet overleefd.

Waarmee ik absoluut geen paniek wil schoppen hoor! Het leven is vol risico's, daar moet je niet te veel over nadenken.

Vanmiddag zat hier weer iemand te vertellen dat 1 hoornaarsteek een paard/koe kan doden. Dat is een fabel en heeft al veel hoornaren het leven gekost. Zo jammer, zijn zulke mooie dieren. Heel nuttig bovendien, en niet zo lastig als wespen want ze komen niet op zoetigheid af.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gebeten of gestoken Gelukkig maar, in de mond is erg onaangenaam en gevaarlijk bij allergische reactie.

Geplaatst:

Geprikt...

Niet gebeten maar ook niet gestoken gelukkig!

Geplaatst:

Na lange tijd kom ik hier weer terug en het is nog net zo gezellig als altijd. Door omstandigheden heb ik bijna twee jaar niets aan mijn tuin gedaan. (Andere topics over specifieke vragen over probleempjes die ik tegenkom nu)

Ik heb gisteren mijn enkel verstuikt en zit nu verplicht op de bank met mn voet omhoog. (Gelukkig niets gebroken) Een goede gelegenheid om hier weer bij te lezen en weer eens mee te praten.

Ik geniet van de fotos en verhalen van iedereens tuin. Zeker omdat de mijne door gebrek aan energie er wel erg bekaaid af komt dit jaar. Maar net geeft me weer zin in volgend jaar. Vol goede moed, dus lekker rondstruinen hier

Geplaatst:

Heylane! Heb je nog wel steeds je tuin? Ik weet nog dat je het onder het karton had...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

image80121439453668.jpg

Mijn moestuin heb ik helaas op moeten geven. Ik had geen energie over om m bij te houden. Zoals je ziet staat zelfs de platte bak er nog (endie staat er intussen anderhalf jaar) . Ik liefhebber wel een beetje in de achtertuin nu. Met de nadruk op liefhebber. Ik begin pas nu (na twee jaar) weer af en toe wat in de tuin te zetten. Tot nu toe is het vooral wat er spontaan opkomt Gelukkig groeit de rucola hier als onkruid en had de sla zichzelf uitgezaaid.Dus die kan ik plukken

Geen karton dus, althans NOG niet

Geplaatst:

Das toch een mooie wilde tuin...

Maar gelukkig dat je je enkel niet gebroken hebt... ik weet uit recente ervaring hoe vervelend dat kan zijn (zie topic Erny in de lappenmand voor leesvoer... ).

Dus sterkte met de enkel... goed rust houden en dan is het vast weer snel over.

En leuk dat je er weer bij bent, al is de aanleiding niet zo fijn.

Geplaatst:

Wow... schietpartij in Groningen... dat was bij mij om de hoek... kan het bijna zien vanuit mn raam... Maar heb er nix van gemerkt... dacht dat het weer eens vuurwerk was... Maar ook geen sirenes gehoord...

http://www.nu.nl/binnenland/4107065/dode-schietpartij-groningen.html

Op dit moment wordt er namelijk ook toevallig vuurwerk afgestoken...

Geplaatst:

Schietpartij, moord..gaat lekker in Noord Nederland.

Bij ons in Drachten (paar straten verderop ) een vrouw vermoord (ja, ik weet wie het is) en se ex-vriend die opgepakt is voor betrokkenheid (waarschijnlijk de dader ) woont bij ons in de straat. Stuk afgezet en huiszoeking afgelopen vrijdag..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.