Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Soep... nu aan het eten, met van alles... eh... wat heb ik er ook alweer allemaal ingemikt...

Veel snijbiet, uien, oregano, knoflook, bloemkool, kailan, bieslook, basilicum en een Chech Black pepertje en een Cayenne... dit alles eigen tuinderig...

Verder nog bouillonblokjes, olijfolie, fishsauce, tomatenpuree.

Na tijdje koken in de blender en nadien een drizzle verse limoensap en stukjes tomaat en bieslook.

Hmmm.... stukje geitenkaas zou hier ook wel in mijn kommetje passen...

Geplaatst:

Eet smakelijk!

Geplaatst:

hé, hier ook een soepje ( bouillon + egypt ui + knof + schijfjes laos + garnaaltjes + ringetjes lenteui)

verder ratjes uit de oven, alleen een beetje zeezout en olijfolie, top!

met nz spinazie + likje roomboter, tomatensla met rucola

Geplaatst:

Denk dat je hopelijk de rattestaartjes bedoelt!?! Maarre... die eet je dus ook warm... hmmm vroeg me al af wat ik in vredesnaam met al die dingen moest doen... groeien de pan uit... Ook maar eens proberen dus.

Geplaatst:

Courgettetaart met spekjes,lekker.

Geplaatst:

Een mislukking, maar dat mag óók wel gemeldt worden he ?

M'n mini proeverijtje aardappels net op.

Bordje van bovenste met de klok mee: bovenaan : Noordeling , dan het Zeeuws Bontje; Roseval ; Shetland Black; Pink fir Apple; French Fingerling.

Net wat te lang gekookt, de aardappels had ik speciaal op gelijke maat uitgezocht en tegelijk zachtjes gekookt, maar ook ietsje te lang dus.

Verder had ik ze gezamenlijk in 1 pan gedaan. Dat is dom achteraf. De geur was super trouwens toen ik ze afgoot. Maar ik denk dat de smaak naar elkaar toetrekt samen in het water ?

Van de week nog maar een keer.

De French Fingerling was wel het lekkerste, maar de verschillen waren minimaal.

ps: Ratte d'Ardeche en Raja zijn nog niet geoogst.

dscn501934031375203372.JPG

Geplaatst:

Pepertjes, tijm, ronde courgette, vleestomaat, minibeltomaat, snackkomkommer, hertshoornweegbree, bonenkruid, bazielkruid, ijsbergslablad, geroerbakte nz spinazie met krokante speklap en fusilli.

@Bit, jammer! Hoe lang hebben ze gekookt? Nieuwe kleine aardappelen hoeven maar heel kort!

Geplaatst:

Tja ergens rond de 14 minuten dacht ik ( 15 ? ) . heel zachtjes hoor.

Maar ik zal ze gescheiden moeten koken denk.

Geplaatst:

Courgettesoep...de eerste van dit seizoen....aan de oogst lag t niet want er liggen er nóg 11 te wachten op n bestemming

@ Bit 10 stuks 5 minuten in de magnetron op 750 watt gaat ook...zonder water maar wel met "aanhangend" vocht van t afspoelen in een bakje met deksel zonder zout. Er gaan dan niets van smaak verloren in t kookwater

Geplaatst:

ow dat is een waanzinnig goeie tip! thnx a lot. Ga ik doen ( niet nu , heb nu wel zat aardappelen op )

bedankt bedankt !!

Geplaatst:

Ik ga zo penne pasta, met een sausje van romatomaten (winkel), basilicum (eigen tuin), oregano (winkel), knoflook (winkel), geraspte kaas (winkel), pittige gehaktballetjes (winkel) eten. Daarbij sla uit eigen tuin . Dat wordt smullen

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:
Denk dat je hopelijk de rattestaartjes bedoelt!?! Maarre... die eet je dus ook warm... hmmm vroeg me al af wat ik in vredesnaam met al die dingen moest doen... groeien de pan uit... Ook maar eens proberen dus.

nee E, het waren rattes d ardeche aardappeltjes, rattestaartjes eten we alleen in schijfjes in de sla of in het zoetzuur en 1 plant is idd genoeg voor een heel seizoen

edit: hoorde net van de buuv dat ze ze per ongeluk had meegekookt in de bonen (was ze zelf ook) en dat het lekker was

aangepast door Gast

Geplaatst:
Tja ergens rond de 14 minuten dacht ik ( 15 ? ) . heel zachtjes hoor.

Maar ik zal ze gescheiden moeten koken denk.

he Bit 2, als je klaar bent voor je volgende dosis aardappeltjes:

je kunt ze ook in stukjes in de oven leggen, lijkt me een heel eerlijke test, na 10 min op 175 graden even prikken voor een gaartest

Geplaatst:

Jammer maar helaas....

Geplaatst:

@RobO : Zijn jouw Ratte d'Ardeche aardappeltjes al geoogst dan ? De mijne zitten nog in de grond, ik verwacht nog wel een een week of 3 zeker ( ? ) ( planten staan er ontzettend fris bij , echt de mooiste planten van het hele stel )

Geplaatst:

nee, pas 1/10 deel, maar ze worden al minder in het blad, dus nog 3 weken redden ze denk ik niet

ps: ik had ze gepoot rond 3 april met vliesdoek, dus alle aardappels waren lekker vroeg

aangepast door Gast

Geplaatst:

vandaag:

vitelotte in schjfjes in de oven (1,5 cm dik 10 min op 150 10 min op 180)

italiaanse bieten (vóór het koken wit van binnen rood van buiten...na het koken helemaal wit maar wel lekker zacht van smaak, te lang gekookt misschien?)

andijviesla met komkommer van Anneke (dank je Anneke!) en sausje

balletje kerriegehakt (lamsgehakt, eitje, soja, kerrie P&Z, beschuitje )

offonderwerp: gisteren uit eten: menu van de chef,

een super canelletje van levermousse met een blaadje shiso-purper

een mango toetke met een gelei van chocolademunt (zei de ober tenminste)

rest gewoon lekker goed, goed lekker

Geplaatst:

Bloemkool

Rammenas

Tomaat

framboos&bosaardbeitjes

allemaal vandaag

Geplaatst:

Nu in de magnetron de aardappelsoortjes gegaard. Heerlijk !!

Geplaatst:

RobOstrone:

Braad een uitje in goede olijfolie en doe er wat knof bij (als je de knoflook gaat ruiken bak je m te heet...); doe er wat gedroogde eekhoorntjes bij en vervolgens een goede tomatencoulis (échte MTF-ers maken die natuurlijk zelf maar de tomaten van de RobO zitten nog in de peuterklas)

Ondertussen gaar je de groenten in volgorde van nodige kooktijd: borlottobonen, groene boontjes, broccoli, blokjes groene en gele courgette.

En bevorder je een augurk tot komkommersalade; even schillen olijfolie en wijnazijn erbij, beetje dilletopppen, beetje plattepeterseliesnippers.

En kook je de pastapenne gaar en voeg je alles samen (nouja natuurlijk niet de salade, duh)

En bak je een paar kalkoenbiefstukjes met P&Z en wat salie.

ps: op de camping doen we ook zoiets maar dan anders , we kopen een zak gemengde diepvriesgroenten en gooien dat in de ui en tomaatsap, beetje porcinibouiilonblokjes erbij en een vers stokbroodje...

Geplaatst:

Mijn allereerste courgette van het jaar! (Ik weet dat andere al weken courgettes oogsten maar ik had toch een klein geluksmomentje toen ik hem voor de pastasaus sneed)

Geplaatst:

Jaaah... ik ook de eerste courgette van het jaar , was behoorlijk lang dus goed geschikt om te grillen en daarna op te eten met yoghurt/munt/knoflook saus. Heerlijk...

Ook het eerste snackkomkommertje verorbert, geheel ouderwets met zout en azijn.

Geplaatst:

neeh, de laatste zuurkool van het jaar ivm alleen thuis

Geplaatst:

Moet nog koken ( geen puf voor eigenlijk, ik moet mn boontjes eten )

Maar wel vast mn salade. Simpel. Maar O, O, Oh, wát een héérlijke tomaat.

De monstertomaat van het moment is maar deels rijp, maar wel deels érg érg lekker !! Heerlijk....

dscn504992481375460055.JPG

Geplaatst:

Ziet er heerlijk uit Bit!

Hier koude courgettesoep,

Rijst met chorizoworstjes en gebakken courgettes

vispakketjes met tomaat, munt, knoflook en courgettes

Courgettesalade ( dun gesneden met de kaasschaaf en gemarineerd in Mediterrane kruiden en olijfolie...)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.