mijke Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Ik heb net heerlijke tomatenpasta, zwarte olijfjes en mozarella gegeten met rucola en verse kruiden uit de moes! En dat is heel wat, want zo veel hebben we in anderhalve maand nog niet kunnen oogsten uit onze 2 m^2 schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
appelvrouw Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Pindasoep lekker pedis met prei, peper, selderijblad en kip uit eigen tuin... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mijke Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Hihi, groeit er kip in jouw tuin? Plant je die uit in een geultje, en zo ja wat is de onderlinge afstand? schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Gwen Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Dit: Een taartje gemaakt van schijfjes meloen met daartussen zelfgemaakte geheel zoetmiddel- en suikervrije bosvruchtenjam en citrusmarmelade. Met daar overheen kwark met cacao vermengd en dat gladjes uitgestreken. Wil je ook helemaal zuivelvrij dan neem je kokoscreme inplaats van kwark. Dan banaan in figuurtjes en bovenop leggen. Smullen maar!
pet Geplaatst: 18 augustus 2013 Geplaatst: 18 augustus 2013 Raapstelenstamppot. Lekker. Tot nu toe had ik alleen raapstelen in het voorjaar. Maar ging nu ook prima.
RobO Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 rode kool + appel, pastinaakpuree (2012), rundervink, yoghurt met fruitje toe (dat deden we zo:• 1/2 rode kool (ca. 600 g)• 1 sjalot• 4 kruidnagels• 2 friszure appels in stukjes• 2 plakken ontbijtkoek met gember, in blokjes• 1 eetlepel rietsuiker Buitenste bladeren van kool verwijderen, kool in vieren snijden en harde kern en stronk wegsnijden. Elk stuk kool langs snijkanten in lange, smalle reepjes snijden of schaven en reepjes wassen. Sjalot pellen en kruidnagels erin steken. Koolreepjes met 1/2 tl zout en sjalot in pan doen. Bodempje water op kool schenken en aan de kook brengen. Vuur laag draaien en rodekool met deksel op pan in 20 min. gaar laten worden. Na 10 min. appel en ontbijtkoek erdoor scheppen en meewarmen. Als rodekool gaar is, sjalot met kruidnagels verwijderen en groente op smaak brengen met rietsuiker, zout en peper en wat bouillonpoeder. Allerhande receptje).
Limoen Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Wow! Dat taartje ziet er prachtig uit Gwen! Ik had een simpele doch heerlijke courgette soep met verse oregano en tijm. En als toetje rabarber-aardbei crumble (de rabarber mag je niet meer oogsten begreep ik, maar hij smaakt nog steeds lekker!)
speets Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Aardappelommelet met boursin en een heksenboleet uit het bos "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
prettig gestoord Geplaatst: 20 augustus 2013 Geplaatst: 20 augustus 2013 Grote salade van allerlei sla soorten met een tartaartje met heeeeeel veel knoflook en uien erdoor gekneed. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 tauge, snijboon, rijst, balletje gehakt, da pindasaus
Bit Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Ik zit net te snoepen van wéér een andere tomaat
HuubvG Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Vanmiddag en vanavond hebben we heerlijk gebarbecued in de huistuin en daar is slechts één pepertje uit eigen tuin aan te pas gekomen.
pet Geplaatst: 21 augustus 2013 Geplaatst: 21 augustus 2013 Courgettekoekjes met tzatziki volgens dit recept http://onno-indekeuken.blogspot.nl/2011/10/griekse-courgettekoekjes-met-tzatziki.htmlAlle groente van eigen.Recept klopte trouwens niet erg. Courgettedeeg was veel te nat, dus extra meel toegevoegd ende benodigde oventijd moest ook veel langer, maar het was wel heeeeel lekker.
RobO Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 prima recept zeg, gaan we proberen vanavond...wordt vervolgd
pet Geplaatst: 22 augustus 2013 Geplaatst: 22 augustus 2013 En, lekker?Ik zal het recept ook even bij de courgetterecepten zetten.
RobO Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 wel geprint, nog niet gemaakt wegens niet-gezamenlijke-maaltijd wegens sport, dus ff snel een broodje worst in elkaar geschroefd...(tja, deze thuiskok maakt het zich ook wel eens makkelijk ) vandaag komen de kleintjes dus kook ik iets wat zij graag eten/leuk vinden om samen te maken, wordt vervolgd...
RobO Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 @ pet: recept gemaakt, de kleinkids wilden liever naar het meertje om te zwemmen, logiestogopa?! langer in de oven checkiets meer meel checkbeslagje minder lang van te voren maken check (de courgette waterde wat uit)gebakken in siliconen vormpjes checkdille/oregano uncheck, heb thijm gebruiktdure griekse feta van de kaasboer uncheck (ik ben geloof ik niet zoeen fan van dure griekse feta, smaakte een beetje crisis, volgende keer iets smeuigers voller van smaak Emmenthal/parmezaan ofzo)korstje checkgaar checkwiewilernogeenstukje? check met bloemkool, kaasssausje, grilworst, frieslanders uit de oven, sla van de buuv (dank je buuv!)blauwe bessen toe
pet Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Da's een mooi verslag. Feta beviel trouwens wel goed erin.
Gwen Geplaatst: 23 augustus 2013 Geplaatst: 23 augustus 2013 Bananenbrood uit de koekenpan! Ingredienten: Ei, banaan, gecrumblede noten, beetje peper, beetje zout! Ik eet er dagen van!
mijke Geplaatst: 24 augustus 2013 Geplaatst: 24 augustus 2013 Ik heb gisteravond stamppot sla gegeten! We waren een beetje onze sla vergeten te oogsten dus toen moest er heel veel in 1x op Heb wat griekse yoghurt, slasaus, peper, zout, verse bieslook en peterselie door de aardappelpuree gedaan en verder dus sla, tomaat, augurkjes en hardgekookte eitjes. Ohja en spek (volgende keer meer spek!) natuurlijk. Blokjes kaas zouden er ook nog lekker in zijn, maar dat hadden we niet. schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
RobO Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Da's een mooi verslag. Feta beviel trouwens wel goed erin. we hebben vandaag de resterende taartjes weer in de oven opgewarmd, smaakten beter dus wsnlk de eerste keer toch te kort gebakken ( het was 30 min op 200 graden). Dochter2 zei dat ik beter turkse feta kon nemen want die was iets smeuiger (jaja, de kids van de RobO houden/weten ook van koken ) Verder omdat er etertjes waren: aardappels uit de oven met mayo uit de pot, snijbonen, spinazie met spekjes, kaasssausje, zalm, sla met komkommer tomaatjes en basilicum
aalterse-willy Geplaatst: 25 augustus 2013 Geplaatst: 25 augustus 2013 Hier zou ik elke dag kunnen schrijven want wij eten wel elke dag iets uit de tuin en dan bedoel ik niet de aardappelen maar de groente, die hoeven we nooit te kopen en nu heb ik zelfs witloof gezaaid zodat dit ook van het boodschappenlijstje gaat verdwijnen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobO Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 rode kool met appeltjes, gebakken aardappeltjes frieslander en truffel, slavinkje, sla en tomaat black cherry, blauwe bessen met joghurt toe
Jenneke Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Thaise Kip Laksa, uit "Jamie in 15 minuten"van Jamie Oliver. De eerste keer dat ik dit maakte en man man, dat is echt schaamteloos lekker. Die houden we er zeker in Moet alleen wel eerlijk vertellen dat alleen de bosui maar uit de tuin kwam.En dat ik i.p.v. kaffir-limoenblaadjes (niet te krijgen hier) de schil van een limoen geraspt heb en een stukje citroengras.
Conny Geplaatst: 26 augustus 2013 Geplaatst: 26 augustus 2013 Nog helemaal niks.Maar ik heb wel op de tuin gegeten.Vanmiddag een lekker broodje haring met uitjes.En vanavond een broodje hamburger met champignons, paprika en uien.Jammie. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Aanbevolen berichten