Jenneke Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Gevulde courgettes met tonijn, naar een recept van Snekermoestuin, aanbevolen door Appelvrouw. Inderdaad erg lekker en erg makkelijk en snel te maken. Dank u beiden
malouis Geplaatst: 4 september 2013 Geplaatst: 4 september 2013 Stamppotje van allerlei bonen (met een biologische slavink).
Nynkef Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Gevulde courgettes met tonijn, naar een recept van Snekermoestuin, aanbevolen door Appelvrouw. Inderdaad erg lekker en erg makkelijk en snel te maken. Dank u beiden Recept ?? ?? Wij eten vandaag bietjes uit eigen tuin
Jenneke Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 @NynkefAppelvrouw schreef bij "courgetterecepten" (blz 7):Zonet voor de zoveelste keer dit recept gemaakt..hij verdiend een Up! Edit: Ook met tonijn op water een heerlijk recept... snekermoestuin schreef:Gevulde courgettes Voor 4 personenolijfolie4 courgettes in de lengte gehalveerd100g tonijn op olie uit blikuitgelekt en verkruimeld2 eieren2 eetlepels parmezaan, vers geraspt2 eetlepels paneermeel, 1 takje verse bladpeterselie, fijngehakt1 eetlepel witte wijnzout en peper Verhit de oven tot 180 graden . Vet een braadslee in met olie. Schep het grootste deel van het courgettevruchtvlees weg zonder de schil te beschadigen. Houd de schillen apart. Doe het vruchtvlees in een kom met de tonijn, eieren, de helft van de kaas, 1 eetlepel paneermeel, peterselie en wat zout en peper. Bedruppel het met olijfolie, roer grondig en schep het mengesel in de courgetteschillen. Leg ze in de braadslee en voorzie ze van de rest van de kaas, de rest van het paneermeel en de wijn. Zet ze 30 minuten in de oven en dien ze heet of warm op. Alleen heb ik pecorinokaas gebruikt en omdat ik eigenlijk nooit wijn in huis heb (lust het niet ) heb ik er een beetje limoensap over gedruppeld.
appelvrouw Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 ja die wijn is er lastig in..want ik ben geen witte win drinker. Limoensap is een goed idee, ik gooi er ook gewoon een eetlepel of wat rosé of rode wijn door..of niets..Maar lekker is het We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 (aangepast) klinkt prima dames, ik ben er ook mee bezig nu (laptop in de keuken...) ...alleen met zalm ipv tonijn, en met geitenkaas ipv pecorino, en met limoensap en schilletje ipv witte wijn...en dat allemaal omdat ik te lui ben om nog boodschappen te doen and now, the Netherlands, the points please... ok, maaltijd was prima, heerlijk, deze kok mag weer even blijven... om eerlijk te zijn: de courgettebootjes waren heel ok, maar met rijst ietwat droogjes, dus op het laatste moment nog een sausje in elkaar geschroefd: stukjes gember even gefruit met wat ui en boterstukje ananas erbij, wat tomatenprut, suiker en honingen wat chilischijfjes van de jalapeno uit de vensterbankbinden met maizena 5 september 2013 aangepast door Gast
Erny Geplaatst: 5 september 2013 Geplaatst: 5 september 2013 Voor de afwisseling... Courgettesoep!!! Dit keer met gerookte zalmplakjes (en Turks brood)
RobO Geplaatst: 7 september 2013 Geplaatst: 7 september 2013 risotto met walnoot en spekjes in een paprika in de ovenpenne-zalm-komkommer-tomaatjes-peterselie-gember-tomaat-mayo-pommodorisaus saladenz spinazie met thijmsaus
Indy Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 roti,met sperzieboontje uet.Ui uet,knoflook uet,pepers uet,en kip uit de winkel.Piepers uet,en de rotipannenkoeken uit de toko.
Eveline68 Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Geen groenten uit de tuin maar wel verse eitjes van de kippen, tortilla en home made mayonaise, zonder mosterd dat was dus nergens te bekennen pfff vond het wel lekker, mijn zoon niet miste wel dat zuurtje, dus morgen maar ff een potje kopen
RobO Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 tuinbonen met kruid, balletje gehakt, rattes en bijna een stuk pompoen maar dat kon ik echt niet over mijn hart verkrijgen... (dat zit zo:kleindochter van 4 jaar blijft logeren en komt 's morgens een beetje slaperig de woonkamer in waar ze de flinke Pompo ziet liggen waar ze gisteren een verhaaltje over heeft gehoord......zegt ze zachtjes tegen Pompo: "heb jij ook lekker geslapen?"...)
Conny Geplaatst: 8 september 2013 Geplaatst: 8 september 2013 Hé RobO, Wij zitten al de hele tijd te wachten op een verhaaltje van Pompo.En nu heeft je kleindochter het verhaaltje al gehoord ???En wij dan wij zijn toch ook lief geweest. Groetjes,Conny. P.S. Vond ze het verhaaltje wel mooi ??? Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
RobO Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 ja, kleine glimmende oogjes, vooral omdat ze zelf mee mocht verzinnen... "...en wat denk jíj dat Pompo toen deed? Hij tilde zijn grootste blad op en gaf die gemene slak een draai om z'n oren. Zo, dat zou 'm leren, de lelijkerd, zomaar een hap nemen van het aller-allerlaatste worteltje!Maar ja, zoals jij wel weet is een slak een nare plakkerd, niet zoeen die op een feestje niet weg te branden is, maar écht, zoals een grote groene reuzesnotsklodder. IIIIEUWG, een grote groene reuzesnotsklodder, nee hè...Ja hè, en de slak hield zich uit alle macht vast aan het grote blad van Pompo, hoe hard hij ook zwaaide. Nou was Pompo toevallig wel een van de slimste soortjes, niet zo'n gewoon oranje balletje hoor. Hij fluisterde snel naar zijn vriendje mister Mol om er een schepje bovenop te doen, op de gemene slak dus, zodat ie lekker stroef werd en ... " uhm, we aten dus uit eigen tuin...
Conny Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Maar geen Pompoen dus. Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Erny Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Deze aanstaande pompo heeft het gevecht wel verloren... En gegeten... heerlijke kip curry (kippedijfilets marineren in yoghurt/knof/mint, uitje bakken in pan met komijn/koriander/turmeriek/curry/paprika -poeder, kardamom pepertjes, knoflook, tompur, kip erbij... lekker lang laten sudderen... wat vocht erbij indien nodig... dan verder op smaak brengen met het één en ander naar gelief.) En toen... kwam ik in de koelkast die Olijfkomkommertjes tegen en die heb ik er gehalveerd ingemikt... lekker mee laten sudderen... En... dat bleek een goeie manier om van ze af te komen. Prima te eten! p.s. Lekker géén courgette erdoor, lekker puh!
malouis Geplaatst: 9 september 2013 Geplaatst: 9 september 2013 Indonesisch: Sajoer Asem Jakarta en (met opzet wat droger gehouden) Sajoer Menir met rijst.Alle groenten en een deel van de kruiden uit eigen tuin natuurlijk.Het huis ruikt nu nog steeds heerlijk oosters.
RobO Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 mmmmm...recept please? pretty please? wij hadden een vissoepje met gedroogde kruiden en stukjes heeel verantwoorde kweekvis (zegt het etiket)
Limoen Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 Massaman curry met courgette en thaise basilicum ( veel zaadjes uit geoogst die basilicum)Daarnaast een salade met cherrytomaatjes en een uit de klauwen gegroeide augurk en verse oregano
appelvrouw Geplaatst: 10 september 2013 Geplaatst: 10 september 2013 uit de klauwen gegroeide augurk Wij aten quiche met broccoli en een berg Nederlandse oude kaas En gebakken aardappelschotel met ui, snijbonen en veel rozemarijn. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Indy Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 gebakken aardappeltjes met een salade ,sla,tomaten,komkommer,en kruiden uet. En een heerlijk gekruid pangasiusfiletje op de grillplaat.
Helly Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Stamppot snijbiet (rode steel-variant) met spekjes. Al de 3e week achtereen dat we dat eten. Vind het t lekkerst in een stamppot Good things come in small packages
Erny Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Paarse boontjes die wonderbaarlijk weer groen werden bij koken...
Jenneke Geplaatst: 11 september 2013 Geplaatst: 11 september 2013 Eergisteren een gebakken forelletje met rozemarijn in z'n buik, met courgette/zoete aardappelkoekjes en een simpele snackkomkommer-tomatensalade. Gisteren varkensschnitzelreepjes in champignonroomsaus met spätzle en beetgaar gekookte koolrabischijfjes. Vandaag geen zin en puf om te koken, dus blik cassoulet van de Belgische supermarkt opengetrokken. Wel nog een lekker snackkomkommertje erbij opgepeuzeld.
RobO Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 gisteren uit eten bij een steakrestaurant: getver, goed vleesje dat zwom in de te hard gebakken vette spekjes, kledderuien en stukjes onbestemd leverspul...niet normaal meer de verhouding vleesje - zooi was ongeveer 1 op 4...de frites en sla werden apart berekend dus zomaar euri 30 en een verbaasde blik toen we om een schoon bordje vroegen om het vleesje uit de drab te redden... thuis nog lekker uet gegeten, druifjes van de buuv, gedroogd pruimpje, snackje augurk...
Helly Geplaatst: 12 september 2013 Geplaatst: 12 september 2013 Rob, toch erg dat je er nog voor hebt moeten betalen! Ik vandaag bietjes uit eigen tuin gegeten. Met aardappels en een tartaartje. Good things come in small packages
Aanbevolen berichten