Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee Padronnetjes (pepers), gebakken in olijfolie en bestrooid met grof zeezout.

IMG1440m38721406124436.jpg

Altijd spannend of ze mild of pittig uitvallen... dit was 1 milde en 1 pittige.

Geplaatst:

en dat eet je dan gewoon zo los? of op brood?

ps. goeie foto weer ja

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Haha...thnx... en wéér met natuurlijk zonlicht...

Ja, die eet je zo los, eigenlijk als tapas/borrelhapje. Maar ja... ik had er nu maar twee (groen oogsten!) dus gelijk opeten dan maar.

En net het laatste restje gele courgettesoep opgegeten met een dikke fluts Turkse Yoghurt erdoor.

Geplaatst:

En vervolgens net een lekker fris bakje komkommerschijfjes (zout/dragonazijn/peperazijn) en wel van een handvol Miniature White's.

IMG1449m84691406132139.jpg

Geplaatst:

tagliatelle met courgette en tomaat.

courgette in linten gesneden zoals de tagliatelle, tomaatjes geroosterd en een sausje van basilicum, tijm, oregano, het binnenste van de courgette kaas en een scheut room.

bijna alles uit eigen tuin

Geplaatst:

ja, sorry maar ff ot, uit Braganca: tentvakantiesoep

(dat doen we zo:

als je maar 1 pitje hebt en maar 1 victorinox camping...

snipper 1 ui en braad die zachtjes in een goed olijfolietje

knof erbij

150 g snijboon meebakken

150 g selder meebakken

1 megawortel meebakken

water erbij en wat bouiilon van portugees blokje

200 g pompoenstukjes

1/2 blikje portugese zwarte boontjes

blikje wortelsap

afmaken op smaak met p%z en een portugees broodje)

Geplaatst:

Bbqtje met lekker gemarineerde lamskoteletjes in rozemarijn en tijm en munt en tuinkruiden en... (eh wat nog meer Mijke?)...

Verse courgetteplakken op de bbq en opeten met Turkse yoghurt met munt en veel knoflook.

Komkommertjes in het zuur.

Vandaag het eerste mini-romatomaatje zo hop van de plant in de mond.

Geplaatst:

Dat was olijfolie, citroen + limoensap, chilipeper, zout, rozemarijn, tijm, munt en knoflook.. Was inderdaad superlekker allemaal!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Dit waren onze heerlijke lammetjes voordat ze op de bbq bruut werden verminkt

10348359_10152618420681967_27923526407283146_n.jpg?oh=ad1ee22578846dac45477d923d402959&oe=543FAFDE

Geplaatst:

Salade met komkommer, basilicumpesto, geroosterde venkel en cucameloen. Alles uit eigen tuin behalve de kaas en pijnboompitten in de pesto!

Geplaatst:

Bulgurpilav met drie kleuren courgette, een paar stengels bladkool, een paar gekochtte tomaten en uien, en op het eind nog een flinke hand raapstelen erdoor die onverwachts nog opgekomen waren. Ik was van plan om er lekker tzatziki bij te maken maar de pot met yoghurt was beschimmeld

Geplaatst:

Slasoep, 95% uit eigen tuin

Foto-op-30-07-14-om-2186251406752836.30

Ingredienten: 2 soorten pluksla, brandnetel, munt, salie, water, bouillonblokje, liefde.

Geplaatst:

Aardappelsalade (de krieltjes waren gekocht) met mosterd/mayo/crème frâiche-sausje en heel veel tuinkruiden, tzatziki van een snackkommer met dille en oregano, zuckertraube tomaatjes met mozzarella en basilicum, gepofte gele bietjes salade met feta en balsamico-dressing, kruidenboter en afbak desemstokbroodje

Geplaatst:

Edelrabarber: Japanse duizendknoop uit de vriezer; wildgeplukt in 't voorjaar en toen ingevroren.

Niet uit de tuin: gebakken aardappelen en geroosterde kip.

Komkommer, bieslook, knoflook.

Geplaatst:

Aardappel-bietensalade voor vrienden gemaakt met bietjes, ui en aardappeltjes uit eigen tuin.

Ons eigen maal bestond uit, aardappelen uit eigen tuin, spitskool met lekker sausje en een Buffelburger met gebakken uienringen.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Net pasta met gehakt, courgette en zwarte olijfjes gegeten. Voor de saus had ik wat tomaten gepureerd met knoflook, citroensap, peper, zout en een gedroogd pepertje. Ook nog wat tomaatjes kleingesneden en die door de saus. Niet koken! Gewoon als het gehakt en de courgette gebakken is het vuur uit doen en alles door elkaar roeren. Peccorino er over raspen. LEKKERRRRRRRRRRRRRRR!!!

Geen foto dit keer, het was zomaar ineens op

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...