Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Niet gegeten maar gedronken. Mag dat ook ?

Heb ik een munt-planten-verzameling. Dus dan toch maar een keer thee gemaakt van, in dit geval, ananasmunt.

Iets zoet, geen suiker er in gedaan en dat hoefde ook niet.

Gek smaakje. Verre van ananas trouwens. Wel verfrissend / opwekkend.

Ik ben geen thee-man, dus veel heb je niet aan mijn oordeel.

Maar wél de 1e x dat ik thee van eigen tuin heb en het nog opdrink ook.

Van de week een ander smaakje proberen

Geplaatst:

Een kleuren parade op het bord..

Regenboog worteltjes geraspt, daarbij paprika in 3 kleuren uit de oven met kaas erover

Mjam zo heerlijk..voor oog en mond

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Hete bliksem:

Ik nam 1,5 kilo aardappelen in stukken onderin de pan, en 1,5 kilo appelen in vieren, geschild natuurlijk ( ik had half sterappel en half alkmene) en ontklokhuisd, er bovenop.

Niet teveel water erbij, hooguit dat de aardappelen half onder staan. Zout.

Koken en surveilleren dat t niet droogkookt. Het mooiste is dat het water net op is als de patatten gaar zijn.

Eventueel nog wat afgieten. Stampen met wat boter, zout, nootmuskaat, peper.

Tegelijkertijd of iets eerder de worst braden totdat ie bruin is, twee ui erbij fijngesneden en even meebraden. kwart litertje bouillon erbij( rund oid..ik neem driekwart blokje op een kwart liter water), rozemarijn en laurierblad, eventueel een wortel in stukjes. Laten sudderen totdat de stamppot klaar is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

laatste vitelottepuree 2013, was niet slecht

(iets te lang gebakken ) gebakken appel, erwten, reepjes courgette, plakjes lemonkomkommer, balletjesjonnieboer

Geplaatst:

vissoepje, sla, mais, tomaatje, pink fir salade met wat black bean sauce yogho mayo

(die vissoep...tsja dzz:

we gingen weer naar de vishandel naast de afslag in IJmuiden

"Vismeneer, heeft u schelvis?"

"Nee meneer, kabeljauw in de aanbieding, pelgarnalen in de aanbieding, makreeltje..."

"Goed. doe die maar, maar ons moeder maakte zulke lekkere schelvis..."

"Wacht even meneer, ga ik even...."

en de vismeneer verdween door een geheim deurtje naar de visafslag en kwam terug met een prachtige schelvis die nog wat spartelde, twee kilo schoon...

"Doen we die maar, vismeneer, ziet er prima uit"

thuisgekomen gefileerd en van de rest een bouillonnetje getrokken, top! Later hoorden we van een kennerkennis dat élke vishandel naast de visafslag een geheim deurtje heeft )

Geplaatst:

Dat mis ik hier zo in NOFrankrijk..de visafslag..niets heerlijker dan een vers vissie.

Omdat we dat niet hadden aten we gemarineerde courgettes recept van de site van Diana (heerlijk ) gele snijbonen met spekjes en lever met uien...

Geplaatst:

Ik ben sambal aan t maken en proefde een boterham met oude kaas en jonge sambal Oh, ik begin het te leren veel sappiger en smaakvoller dan de vorige versie badjak.

Verder vanavond wok van gehakt met rode kool en karwijzaad..de laatste uit de winkel.

Geplaatst:

In roomboter gebakken stukjes Veldvarkens op smaak gebracht met peper en zout, bovenop een bedje van spinazie-ricotta ravioli met huisgemaakte roomsaus.

Foto-op-23-09-14-om-1617131411482197.14

Geplaatst:

Bietjes met ui, wortels met peterselie, rode kool met knoflook en paprikasaus met ui en tomaat. Veel groente dus vanavond..maar tis dat er peterselie bijzat, anders geen groen te vinden

Geplaatst:

De wokpan stond nog op het aanrecht (van gisteren) dus daarin een hoop kraakverse boontjes en wat ingevroren broccoli klaargemaakt, het zoontje van bijna 4 bleef maar zeggen 'mmm lekker, das echt lekker papa' Glunder glunder, smaak is toch zo veel beter als je groenten stoomt in plaats van ze plat te koken.

Geplaatst:

rijst met rendang, kippenboutjes, satésaus, sperzieboontjes met gebakken uitjes, witte kool met kerrie/ kokossaus, frisse komkommerschijfjes, gekookt eitje ( voor mij want ik eet geen vlees)

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Appelmoes, warme, hete zelfs, met daarin een flinke eetlepel koude creme fraîche aangemaakt met honing... (=het engeltje dat over mijn tong fietst )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...