mieke Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 (aangepast) Hallo allemaal,Ik ben Mieke, getrouwd en moeder van 2 kinderen.Ik heb lang nagedacht of ik aan een moestuin zou beginnen. NU is de knoop doorgehakt en hebben we bij de tuinvereniging een perceeltje van 400 m2 gehuurd. Deze week is een deel geploegd, als het droger is gebeurt de rest.Er stonden nog een Gieser Wildemanboom, een appelboom en aardbeien op, dus die proberen we bij te werken, het is een verwaarloosd tuintje... Gister tussen de aarbeiden de grond losgemaakt en de perenboom een kappersbeurt gegeven. De kinderen krijgen ieder een stukje tuin, ze vinden het prachtig. Ik ben niet dagelijks actief op mijn computer, maar ik vind het erg leuk dat dit forum bestaat en zal het regelmatig bezoeken! Groetjes, Mieke 20 februari 2011 aangepast door Gast Quote Stilte is het element waarin grote dingen zich verwezenlijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
wouttie75 Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Welkom Mieke, 400 m2 een perceeltje? Heel veel plezier op je tuin en op dit forum. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Dat is een lap!Weet je al wat je wil? En natuurlijk: welkom. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Zo, daar passen wel wat fruitbomen op! Met zoveel ruimte, snap ik wel dat je geen tijd hebt voor internet Veel plezier! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bettyboop49 Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Hoi Mieke, Welkom hier en wat een lap grond ja, ik heb sinds gisteren nu 280 vierkante meter en dat vind ik al mega!!! Leuk dat er nog oude bomen opstonden .......vooral die gieser wildeman ........heerlijk!! Ik ben ook nog maar net begonnen en ik kan je vertellen je krijgt hier heel veel hulp en daar kan je veel van leren! Succes en veel plezier met je tuin en hier op het forum!! Groetjes Betty Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dorien Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Welkom Mieke, veel plezier met je tuin! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mieke Geplaatst: 20 februari 2011 Auteur Share Geplaatst: 20 februari 2011 Ja het is een flinke lap, zal ik het maar akker noemen dan? Alle stukken zijn even groot, en mijn eigen tuin ligt echt waardeloos wat betreft zon, om iets op te laten groeien. Het kost me aan huur ook maar ongeveer 40 euro per jaar, dus daar hoef ik het niet voor te laten. Ik ben van plan een groot stuk te bezaaien met snijbloemen en zonnebloemen. Hier ben ik echt verslaafd aan, de kleur, geur en vrolijkheid...heerlijk... Veel struiken met bessen, aardbeiden, frambozen en bramen. Er staat al een schuurtje op en een 1000 liter vat voor regenwater. De kinderen krijgen allebei een stukje om aan te rommelen.Verder verschillende makkelijke groenten, aardappelen en pompoenenveldje. Gelukkig ben ik geen erge leek wat het tuinieren betreft, anders zou ik hier ook niet zomaar aan beginnen natuurlijk. En ik heb al gemerkt dat alle tuinburen het erg leuk vinden om tips en advies te geven. Op zondag zijn de mensen er niet bezig, hoe is dat bij jullie? Ik vind het niet netjes om als enige op zondag wel aan de slag te gaan, dus doe ik dat maar niet. Ligt misschien ook een beetje aan de buurt? groetjes, Mieke Quote Stilte is het element waarin grote dingen zich verwezenlijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Hoi Mieke, je hebt gelijk hoor om gelijk lekker groot stuk te nemen, de meeste willen al snel stuk erbij en daan aangesloten krijgen is vaak lastig.Hier wordt ook bijna niet op zondag gewerkt, ik wel maar doe dan meestal wat lichte klusjes sproeien enzo. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Frank Houweling Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Verschilt denk ik inderdaad heel erg in welke buurt je zit. Ik zit ook in zo'n Christelijke buurt waar dag en nacht gewerkt wordt, behalve op zondag! Zelf vind ik het onzin, als jij lekker ontspant in de tuin moet je dat natuurlijk gewoon doen. Maar als de andere mensen het niet doen, maak je er waarschijnlijk geen fans mee! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Koert Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Welkom Mieke, Bij ons op zondag is het meestal gewoon volle bak, in ieder geval in de middag. 's Morgens zijn er denk ik wel veel naar de kerk, want dan is het altijd erg rustig. Ons moestuincomplex heeft echt een heel groot deel ouderen, de jongeren zijn op 1 hand te tellen, maar 's middags zijn ze meestal allemaal wel allemaal van de partij.Veel plezier met je "akker"! Quote Even a broken clock is right twice a day Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 20 februari 2011 Share Geplaatst: 20 februari 2011 Mieke welkom op dit forum. Het is idd een flink stuk grond. Maar wat een voorganger al zei, als je eenmaal wilt uitbreiden dan is dat wel heel handig. Een schuur neemt ook wat meters in beslag, net als composthopen. En als de kids er ook nog een stukje in krijgen en je een veld met bloemen wilt en fruitbomen/struiken, dan zal het vast zo volstaan.Veel plezier op dit forum en geniet van je moestuin. Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
chaotik Geplaatst: 21 februari 2011 Share Geplaatst: 21 februari 2011 Welkom! Je mag dan wel een groot stuk land hebben, maar ze hebben idd gelijk. Beter maar gelijk groot beginnen, dan later er meer bij huren, aangezien de kas erg klein is dat je een stukje land kan krijgen wat direct aansluit op je al bestaande tuin. Ik weet dr alles van!En tja, over dat op zondag wel of niet tuinieren. Bij et complex waar ik zit zijn veel verschillende culturen aanwezig en dus veel verschillende geloven en iedereen heeft zn ''rust dag'' op een andere dag. Ik zelf geloof niet in welke god dan ook en ga dus gewoon naar mn tuintje wann ik daar zin in heb. Alhoewel ik de zondag vaak ook niet zo actief ben, maar dat is meer omdat ik wel van een feestje houd Dus, als ik jouw was en jij wilt graag tuinieren op zondag, lijkt et mij zo dat je dat gewoon moet kunnen doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 21 februari 2011 Share Geplaatst: 21 februari 2011 hallo en welkom, verder kan ik me wel voorstellen dat je niet op zondag aktief bent als de anderen dat ook niet zijn. Uiteindelijk hoop je toch ook op een gezellige tijd met je medetuinders. Beetje rekening houden met kan dan geen kwaad. Je kan er natuurlijk altijd naar vragen of het bezwaarlijk is dat jij wel gaat. Waarschijnlijk maken ze er geen punt van. Heel veel plezier trouwens met je enorme lap. Mijn ervaring is dat je nooit genoeg ruimte hebt voor alles wat je wilt zetten Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.