Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Feestbaak!

Featured Replies

Geplaatst:

dyn008original450415pjpeg2217920e46899622c3bef6c686bafe8b55ec025551430999397.jpeg

Speciaal vroeg opgestaan om een taart te bakken. Van Harte!!

Geplaatst:

Gefeliciteerd!!! Allebei!

En Oxygen, je doet net of Firefox een gedateerd iets is? Chrome is heel erg Google, zoals je misschien weet, mét alle nadelen daarvan en het is wat mij betreft een zeer bewuste keuze om daar níet voor te kiezen.

Geplaatst:

Wat ik zelf heb ondervonden is dat chrome vele malen sneller is. Tevens heb ik gemerkt dat chrome minder vaak vast loopt. Maar ieder zijn eigen browser dan maar

Geplaatst:
mozilla nog steeds in gebruik? Ben al jaren overgestapt van mozilla naar chrome. Raad het je zeer aan

Firefox, Iceweasel, Opera, Internet Explorer, Chrome, Chromium, Safari... er zijn genoeg keuzes!

Zelf blijf ik fijn in het Mozilla-hoekje (Iceweasel). Voelt wat beter dan een Big Brother-browser als Chrome.

Geplaatst:

De laatste periode dat ik mozzila gebruikte ondervond ik veel updates maar weinig verbeteringen(van versie 16-18 ineens naar 25-28 in korte tijd).

Geplaatst:

Jet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Gefeliciteerd !

Geplaatst:

Alle jarigen gefeliciteerd!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het regent!

Geplaatst:

Dank je Stan, Jorieke en Huub. Pas vandaag toevallig jullie felicitaties gezien .... meer dan een week nadien.....

Toch wel leuk om ze nog te lezen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Weer thuis na 3 vruchtbare dagen in het oosten van het land...nu net is de kachel aan en er zitten een paar Zelhemse veldvarkenspeklapjes in de pan..smullen en uitrusten

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ohhh dat klinkt lekker zeg!

Geplaatst:
  • Auteur

Heel erg lekker en wat vooral een feest is is om te zien hoe de veldvarkentjes lekker buiten wonen voor minstens een jaar. En het vlees smaakt gewoon heel erg goed, dat vinden bijvoorbeeld mijn kritische Franse buren ook.

Wat ook heel feestelijk is is dat ik heb leren kaasmaken...er liggen twee mooie kaasjes hier..een met komijn en een met brandnetel.

Geplaatst:

Brandnetelkaas! Mijn favoriete kaas Tof dat je dat geleerd hebt.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:
  • Auteur

Zojuist, terwijl ik aan een laat ontbijtje zat kwam Lie me halen, hij was op de weg een paar kilometer hiervandaan een groep kraanvogels tegen gekomen die aan t foerageren waren. De auto ingesprongen met verrekijker en camera. Helaas waren ze al een veld verder maar ik was superblij ze zo dichtbij én op de grond te zien..meestal als ik fiets of wandel dan vliegen ze meteen weg, maar auto`s zien ze minder als bedreiging als je maar niet uitstapt.

Wat een beesten! Ik kon mooi de rode kopvlek zien, en ook hoe de groep bewaakt werd door de oppassers. Met mijn kleine cameraatje is het lastig landschapsfoto`s maken, maar zo hebben jullie een indruk..

Mijn dag is goed

IMG992277971453973531.JPG

• 1 jaar later...
Geplaatst:
  • Auteur

Hey, de feestbaak is geheel overgenomen door het jubeltopic merk ik. Dan zelf maar even feesten. Van de week ben ik 65 geworden,en ik heb het op Texel gevierd met een geliefd stelletje familieleden om me heen. Heerlijk gefietst en veel gevogeld, nieuwe vogelsoorten leren herkennen.

Ik kreeg o.a. het boek Bes boven Bes, over alle bessensoorten met beschrijvingen en recepten, een heel leuk boek!

Verder werd mijn Jan Wolkersverzameling aardig aangevuld met maar liefst 5 boeken. Ik ben blij

Weknow was gelijk met mij jarig, ik dacht nog ff aan je Weknow, proficiat!

Geplaatst:

Je bent ietsiepietsie (plm 2 mnd) jonger dan ik, maar toch gefeliciteerd Jet! Mooi dat je de feestbaak weer eens tevoorschijn haalt. Toch wel verschil tussen feestbaak en jubeltopic. Beide moeten actueel blijven. Mooi van die Jan Wolkers verzameling!

Geplaatst:
Weknow was gelijk met mij jarig, ik dacht nog ff aan je Weknow, proficiat

Ha, ha Appelvrouw...hier insgelijks....automatisch denk ik meteen aan de anderen die ik ken die tegelijk op 7 mei verjaren.

Ik ken er 5....en vraag me wel eens af (horoscoop en zo) welke overeenkomsten we hebben. Maar dat is toch allemaal verschillend....

Met jou deel ik veel plezier in tuinieren, met een ander enthousiasme voor roots-muziek, er is een oude liefde en twee leerlingen die ik ooit had en die intussen al lang gezinnen hebben en van alles doen. Zie geen echte rode lijn tussen de 7 mei-stiertjes.

Natuurlijk voor jou ook proficiat! (Mijn lief vierde 2 weken geleden haar 65e...is wel speciaal!)

P.s. Ik kreeg van mijn gezin een heel mooi en erg goed boek cadeau, dat net uit is en ik zeker kan aanbevelen op dit forum!

Het heet "Het nieuwe moestuinieren" en is van huidige bewoner van de Kleine Aarde (even googlen als je daar nooit van hoorde, was in de 70er en 80er jaren de pionier op het gebied van ecologisch tuinieren, eten, wonen enzovoort) Hans van Eekelen.

Hier is meer info te vinden: https://www.mergenmetz.nl/recensies/een-boek-om-te-hebben-het-nieuwe-moestuinieren/

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Gefeliciteerd beide

En goeie verjaardagskadotip Weknow

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.