Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul.

Ik ben 42 jaar oud en woon in De bilt.

Mijn moestuin heb ik niet aan huis maar midden in een stukje natuurgebied in Maarssen.

Dit is heerlijk want het ligt rondom in het water en is lekker privé maar heeft ook zo zijn logistieke nadelen.

Omdat het een eiland is, is het daar naartoe varen van mest en andere spullen voor de moestuin een hele klus.

Het stukje natuurgebied is de laatste 20 jaar van mijn ouders geweest en ik heb het vorig jaar gekregen.

Ik tuinierde daar al een paar jaar met veel plezier maar wisselend succes.

Zo hebben de bonen en de worteltjes het heel goed gedaan dit jaar maar de pompoenen en de tomaten waren niet om over naar huis te schrijven.

Genoeg denk ik voor nu, later misschien meer.

Ik hoop hier nog veel te kunnen leren en misschien leuke contacten op te doen.

Paul

174996345.jpg

174997350.jpg

404442301.jpg

Geplaatst:

Bienvenue Paul..als ik ooit niet meer in Fr wil tuinieren wil ook ook wel zo`n eiland. Ik fiets nog wel eens rond in Maarsen, als ik dan iemand met een bootje vol mooie oogst zie( dat ziet er toch goed uit op de foto`s) weet ik dat jij het bent.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hej Paul!

Welkom hier op het forum. Wat een mooie foto's van je oogst. Lopen er ook kippen op jouw eiland rond of heb je eieren van de vaste wal meegenomen?

Heel veel succes en plezier hier:!:

Kamilla

Geplaatst:

Wat fijn zo'n warm welkom!

Dank jullie wel!

@ Kamilla de kippen lopen als ik daar ben vrolijk los maar als ik wegga dan gaan ze naar binnen want anders eet de havik de kippen op voor ze een eitje voor me kunnen leggen.

196031810.jpg

@ appelvrouw mocht je ooit over de westbroeksebinnenweg fietsen en me zien, schroom niet om af te stappen en een kijkje te komen nemen op het eilandje.

Iedereen is er van harte welkom.

356616987.jpg

126976886.jpg

Geplaatst:

Heerlijk zo'n idyllisch oord! Je eigen eilandje... wie wil dat nou niet?? Lekker ook zo'n plek om vet fikkie te stoken (kan bij mij alleen in verantwoorde "terrashaarden" met vonkenvanger). En met een beetje hekserij is ook nix mis... Hebben je plantjes vast wel baat bij...

Geplaatst:

Welkom!

Wat een heerlijke plek zeg.

Alhoewel dat varen me ook wel wat onpraktisch lijkt, is het wel bijzonder romantisch en ook mooi om zo in de natuur te zijn!

Geplaatst:

404442266.jpg

Ja, zoals ik al schreef is het overvaren van alle spullen een hele klus.

Vooral toen we zelf het huisje op de foto hebben gebouwd en we elke steen en spijker moesten overvaren.

Romantisch is het wel zo met een wijntje bij een kampvuurtje

397159633.jpg

197399844.jpg

Geplaatst:

Oh... en hier doen ze het nú ook wel.... vreemd...

Maar fijne fotooz...

En heb je dan ook minder last van ziektes en plagen omdat je geen moestuinburen hebt?

Geplaatst:

Ja dat klopt Erny. Ik heb geen last van ziektes en plagen van de buren.

Er is maar één last en dat zijn de hertjes die het gelijk door hebben als er iets lekkers in de tuin te halen valt

Ze zijn dan snel alle genre kwijt en zwemmen soms zelfs een stukje om op de tuin te komen, vandaar ook het groene gaashek om de tuin.

404831060.jpg

395139255.jpg

Geplaatst:

Hoihoi,

Welkom, wat een droomplekje!

Op zo'n plekje zou ik het hele jaar wel willen wonen!

En wat die hertjes betreft; die racen hier ook nog wel eens door de (moes)tuin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...