Erny Geplaatst: 16 maart 2013 Auteur Geplaatst: 16 maart 2013 Met een straffe koude wind om de oren eindelijk de uien en sjalotten gepoot.Ui Brunswijker Rode " Piroska" , - Gele Ui Sturon, Sjalot Red Sun en Sjalot Golden Gourmet.. @ Piroska: Bij vd Wal besteld. http://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/plantuien_sjalotten_knoflook
jeanne-heijmans Geplaatst: 16 maart 2013 Geplaatst: 16 maart 2013 Morgen ga ik nog wat paprika zaaien,en een aparte tomaten soort, vandaag de komkommer en meloen in een grote pot gedaan,maar alles ligt plat, hopelijk morgen beter,heb het echt heel voorzichtig gedaan
aalterse-willy Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Gisteren de eerste sla uitgeplant in de nieuwe kas. In het zaaibakje staan de broccoli en de rode kool al een paar dagen uit, gisteren ook de salade en nu begint ook de basilicum de kop boven te steken.Deze morgen een rijtje wortelen zaaien. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Carla Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Watermeloen (white wonder), witte radijs, komkommer (straight eight),komkommer (mexican gherkin), komkommer (miniature white),sikkim komkommer, prei (american flag).De erwten en tuinbonen van afgelopen vrijdag maar buiten gezet op het balkon wegens chronisch ruimtegebrek.
HuubvG Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Basilicum, ijsbergsla, nog meer kapucijners, rijserwten, radijs, zomerprei.
Annette Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 In de koude bak spinazie gezaaid. http://www.doudou-creaties.nlhttp://www.epipen-tas.nl
Erny Geplaatst: 17 maart 2013 Auteur Geplaatst: 17 maart 2013 Aller...aller... állerlaatste pepers gezaaid... Deze (Black Pearl en Chupetinho) wilde ik persé en wilden maar niet kiemen. Heb nu net nieuwe zaadjes geruild (en weer wat extra erbij gekregen... ) dus snel nog gezaaid. En het Mulat Islendo zaadje (van Conny) was er dus ook nog. Gezaaid: Pepers: Chupetinho, Black Pearl, Sepia Serpent, Aji Habanero, Hurrikan, Mulato Isleno. En had graag de peulen etc in de moestuin gelegd... maar daar is het vandaag toch net iets te waterkoud voor... brrrrrMaar eens kijken wat er hier thuis nog te zaaien valt...
Agnetha Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Rode ui gepootRabarber in potCourgettes gezaaid even als de aubergine's kon nog net Snijbiet voor gezaaid En aardappels gepoot roseval. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Nepomuk1983 Geplaatst: 17 maart 2013 Geplaatst: 17 maart 2013 Rode en gele uien gepoot, sjalotten gepoot en voorjaarsknoflook. Het aardbeien bed opgeschoond en de pootaardappelen gepoot. En om alles een beetje in leven te houden, wat anti-kip (lees: hekje) aangebracht om de bedden.
Theepot Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Vandaag wat plant uien van de lidl geplant. 12om te proberen. De rode. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
Nynkef Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 rooie bietjes en van kleine tomaatjes die we gisteren gegeten hebben wat zaad in een potje gedaan, eens kijken of dat wat wordt
Janine~Bustani Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Zoon heeft dit jaar ook een eigen stukje tuin. We hebben net de boel onkruidvrij en los gemaakt. Straks gaan we zaaien:bietjesuiwortelradijsandijvieraapstelensnijbietpeultjesdoperwtjes
Piroska Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 gekiemde sugarbon per 3 stuks in potjes gestoken vandaag.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Goudsbloem Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 De tuinbonen die ik binnen heb opgekweekt op de tuin gezet. Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste
HuubvG Geplaatst: 18 maart 2013 Geplaatst: 18 maart 2013 Ik heb tuinbonen verplant die op de verkeerde plek (kippenren in de maak) stonden. Het waren al van die lange slungels, ik hoop maar dat ze het gaan doen.
Gemma Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Vandaag gezaaid ( binnen op mijn 5 meter lange vensterbank op het zuiden ) diverse soorten courgette, 3 soorten meloen, hokkaido pompoen, komkommers diverse soorten, augurk diverse soorten, suikermais, basilicum soorten, bieslook soorten, peterselie soorten, verschillende look-soorten ( o.a. berenknoflook, daslook, kraailook ) diverse munt soorten ( o.a. mexicaanse en watermunt )Verder nog rode boerenkool ( red scarlet ) , boerenkool reflex, spruit rood ( rubine ), roodnerf spruit, witte kool, spitskool, diverse chinese kool, rode kool.De pepers en paprika`s gaan erg goed.Van het verspeende spul is maar 1 gesneuveld ( van de 45 plantjes ).ook de tomaten gaan erg goed op hun nieuwe plekje!Nu nog mooi weer om de tuin en kassen klaar te gaan maken.( compostbult moet verhuisd om plaats te maken voor 2 tunnelkassen van 2x4 meter per stuk )En dan de glaskas nog schoonmaken.Kortom : nog wel even werk.. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
prettig gestoord Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Kilo gele uien, pond witten uien,pond rode uien, pootgoed uiteraard geplant. Rainbow wortels en carnivit wortels gezaaid net als bosuitjes.Verder de laatste 30x3 paprika's verspeend en lief tegen mijn sugar bon plantjes gepraat..dat ze het maar goed doen en ik met een maand of 2/3 heerlijke peulen heb! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Erny Geplaatst: 19 maart 2013 Auteur Geplaatst: 19 maart 2013 De Lambada-aardbeien van vdWal uit de koelkast gehaald en per stuk in potje geparkeerd. Zaten hele lange wortels aan... sommigen wel 30 cm lang!! Nu staan ze buiten... waar het dan weer kouder is als in de koelkast...
Judith Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Vandaag weer het een en ander gezaaid: tomaat, pepers, komkommer, munt, lente ui, venkel en oost indische kers. Van alles maar een beetje, want heb maar een klein balkonnetje (vergeet ik wel eens )
Aardpeer Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 De grijze sjalotten en de rode uitjes in de volle grond geplantDe ronde parijse worteltjes in de kas gezaaid.Dit seizoen ben ik voor het eerst begonnen volgens de BD zaaikalender te werken.Vandaag was het "worteldag"Soms is het nog wat onduidelijk voor mij; vallen lente uitjes onder wortel- of onder bladgroente. De uitjes oogst ik zo jong voor het groene loof.(=blad)Als ze niet op tijd geoogst worden groeien ze uit tot rode uitjes.(=wortel)
Piroska Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Hoi Aardpeer, ik zaai ook volgens de bd-kalender maar soms kan je 2 kanten kiezen, prei valt onder blad, dus als je je lente-ui als miniprei zegmaar zou oogsten dan zou je zeggen dat je het best kan zaaien op bladdag.. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 maart 2013 Geplaatst: 19 maart 2013 Vandaag de rode uien gezaaid gekregen van een aardig iemand al hier.
Sovreze Geplaatst: 20 maart 2013 Geplaatst: 20 maart 2013 De uien staan in de tuin al een paar weken in de grond (ondanks de vogels ze er steeds uit wippen...) en we hebben gisteren de stamerwt 'Douce Provence' ter plekke gezaaid. De rest moet wachten helaas, voor de komende vorst sneeuw en meer van die ellende. Vandaag ga ik de komkommers en courgette voorzaaien.
Carla Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Ijsbergsla, rode paprika omdat ik er niet gerust op ben dat de eerder gezaaide nog boven de grond komen maar ik weet dat ik erg ongeduldig ben, augurk. Eerste komkommerplantjes in eigen potjes gezet en ik zag de slangenradijs (rattenstaartjes) boven de grond komen
Berry Geplaatst: 21 maart 2013 Geplaatst: 21 maart 2013 Afgelopen zondag al buiten in de koude kas:kropslaplukslaijsbergslalollo rossoparijse worteltjespreipastinaak Vandaag binnen gezaaid:Stokboon Blue LateSnijboon Enorma Nog maar weer een keer Ananaskers....3e keer nu...van de eerste zaai zie ik 1 klein groen puntje....van de laatste zaai nog helemaal niks...steeds ongeveer 10 zaden...in de warme propagator...ik hoop echt dat ik toch wel tenminste 1 plant overhoud.... Straks nog ff in de kouwe kas buiten:Erwten en Peulen....de eerste zaai is al prachtig opgekomen. http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl
Aanbevolen berichten