suus76 Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Met andere woorden, als men een internetbedrijf heeft, dan vind ik het niet meer dan normaal dat de mail wel beantwoord wordt. Kan dat niet, dan moet je wellicht kiezen voor een ander soort bedrijf. Quote
jasmin Geplaatst: 25 mei 2014 Geplaatst: 25 mei 2014 Ik kan wel goed door de bocht met Vreeken. Hij heeft me ook vriendelijk en snel geholpen toen ik een kleine klacht had. Maar ik ben niet gek, ik ga er zelf heen, geen bestellingen via internet. Ik kwam deze film op Youtube tegen: Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
mijke Geplaatst: 24 juni 2014 Geplaatst: 24 juni 2014 Ja hoor! 7 Weken geleden bestelde ik smeerwortelzaad. Ik kreeg een bestelbevestiging met daarin de levertijd, in de drukke periode (toen dus) kon die oplopen naar 5 weken. Daarna hoorde ik niks meer. Na 7 weken toch maar eens gemaild. Wat blijkt? De zaden zijn pas weer leverbaar in oktober/november! Ze stuurden me dat antwoord ook alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Geen sorry of niks. Hadden ze dat niet even eerder kunnen zeggen? En sowieso, gek idee misschien, maar... UIT ZICHZELF?! Dan had ik destijds de order gewoon bij een ander bedrijf geplaatst. Inmiddels kan dat niet meer, overal waar ik kijk is het inmiddels uitverkocht... Ik vind dit best wel behoorlijk slechte service hoor! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
RobO Geplaatst: 25 juni 2014 Geplaatst: 25 juni 2014 ik kan wel wat wortelstukjes voor je snijden, heb je snel plantjes Quote
tds Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Ook ik heb een bestelling geplaatst omdat Vreeken de meeste (soms zeldzame) zaden had.Bestelling geplaatst op 02/07, vandaag toegekomen, een goede maand dus.De volledige bestelling is in 1 keer toegekomen, zonder nazendig dus.Al de soorten waren de originele soorten die ik besteld had, geen vervangers (had dit ook zo aangeduid).Ik had gekozen voor een bestelling van 50€+ omdat ik dan geen verzendkosten en administratieve kosten moest betalen.Al bij al dus een positieve ervaring (maar je moet wel rekening houden met de lange levertijd en eventueel port/administratieve kosten). Quote
Waaslander Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Als ik hier en daar lees in dit onderwerp word ik nog meer tevreden over de Belgische concurrentie dat ik al was. Vorige week dinsdag om rond 22u00 wat winterzaden besteld . Woensdag om 11u00 hebben ze de bestelling op verzonden geplaatst en donderdagvoormiddag zaten de zaden in de brievenbus . Op 48uur had ik mijn bestelling .Was mijn eerste bestelling met verzending en ja is waarschijnlijk nu rustig . Normaal haal ik het op , een 48 uur op voorhand bestellen en staat altijd klaar op een rek juist planten moeten ze nog halen en dit steeds in het voorjaar rond hun opendeurdag dus extra druk. Je geeft aan dat het om een afhaling gaat en wanneer. Geven ook mooie aan wat leverbaar is zo niet wanneer en bestellingen zijn ook online op te volgen. Quote
kleineke Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 waaslander, waar bestel jij je spullen dan dat je ze gewoon kan ophalen?? Quote http://ingesmoestuin.blogspot.be/
weknow Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Waaslander schreef: Als ik hier en daar lees in dit onderwerp word ik nog meer tevreden over de Belgische concurrentie dat ik al was. Goed voor jou. Maar het is geen "nationale" zaak. Ook in Nederland zijn er adressen waar er geen problemen zijn. Er zijn ook Vlaamse adressen waarover ik bepaald minder tevreden was. Een bepaalde winkel in Nederland en een bepaalde in Vlaanderen is geen reden om te generaliseren. Maar met goede service zal elke winkel beter varen. Ongeacht of die in Vlaanderen of Nederland ligt. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Waaslander Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Goed voor jou. Maar het is geen "nationale" zaak. Ook in Nederland zijn er adressen waar er geen problemen zijn. Het was zeker niet de bedoeling er een nationale zaak van te maken. Ik ben er van overtuigd dat in beiden landen goede en minder goede zaken zijn . Het enige verschil is volgens mij dat je als Belg iets meer verzendkosten betaald als je in Nederland besteld en omgekeerd, buitenlandse zending. Quote
simonvb Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Ik had het topic hier een beetje gelezen vooraleer ik bij Vreeken heb gekocht, had dus al op een lange wachttijd gerekend. Ben toch geen fan geworden.De reden waarom ik toch bij hun bestelde, was dat ze veel meer bloemenzaden hadden waarnaar ik op zoek was.Had in de mededeling gemeld dat ik gerust 2-3 maanden wou wachten, als alles maar in 1 keer werd verzonden.Na 5 weken krijg ik de levering, blijken er verschillende zaken niet beschikbaar te zijn (ongeveer 20% van de gevraagde zaden), echter moet je wel de volledige verzendingskosten betalen naar België. Hierdoor worden het wel veel duurdere zaden dan gedacht. Een correct bedrijf zou eerst vragen of het in orde is te zenden met veel minder zaden tegen dezelfde verzendingsprijs. Je weet het nu pas wanneer je het pakket begint te controleren thuis.Op de site stond er ook niet bij dat de zaden momenteel niet beschikbaar zijn, want daarom had ik bij de bestelling er al één speciaal uitgelaten omdat die op de site als tijdelijk onbeschikbaar stond.Volgende keer kies ik toch voor ergens anders, Vreeken lijkt een ruim assortiment te hebben maar veel is dus niet beschikbaar. Quote
Vuur Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Staat er niet op de factuur/pakbon dat de zaden, die niet beschikbaar zijn, nageleverd worden? Er wordt altijd maar 1 keer verzendkosten berekend per bestelling, dus de nazending wordt niet belast met kosten. Quote
loes Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 is dat wel zo? eerder in dit topic staat dat ook bij nalevering opnieuw verzendkosten worden berekend. Quote
Kibas Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Bij mij waren in totaal 3x verzendkosten berekend vorig jaar, voor 3 zendingen, terwijl ook ik had aangegeven alles in 1x te willen ontvangen. Quote
Valerie Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Dan neem ik aan dat je dat niet betaald toch? Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
loes Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 Je zal wel moeten, je bent zelf akkoord gegaan met de voorwaarden. Quote
simonvb Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Net zoals de algemene voorwaarden is volgens mij de commentaar een onderdeel van de overeenkomst. Ik heb duidelijk aangegeven enkel aan te kopen indien alles in 1 keer geleverd werd en dat ik gerust enkele maanden wou wachten. Als men nu nog naleveringen gaat doen, ga ik deze dan ook weigeren, koop ik de zaden liever ergens anders. Quote
loes Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Daarom bestel ik ook niets bij vreeken. Rare regels en slechte comunicatie. Het is altijd maar afwachten wat je ontvangt, wanneer en hoeveel je uiteindelijk moet betalen. Quote
Vuur Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Tot dusver dacht ik toch echt maar 1 keer verzendkosten te betalen per bestelling.Ik zal eens opletten bij mijn aanstaande nalevering. Overigens: niemand zegt hier iets over het gratis zakje verrassingszaad, wat je krijgt bij automatische incasso. Hoewel het niet altijd een interessant zakje is, heb ik daar toch de volgende zaadjes door verkregen: Kruisbestomaatjes, Rose de Berne tomaat, koreaanse munt, Winter Walcheren bloemkool, Wilde bloemen mengsel, aardappeldokter (een alsem). Daar word ik toch wel blij van Quote
watisditnouweer Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Speciaal een account aangemaakt om hier mijn ervaring met Vreeken te delen. Eerder dit jaar een wat zaden besteld. Toen deze eindelijk aankwamen helemaal niet gelet op de bijgevoegde papieren in de veronderstelling dat dit de paklijst was.Ik heb niet doorgehad dat ik nog niet had betaald voor de bestelling. Bestel al jaren het nodige op internet, en reken dan direct af voordat er tot verzending wordt overgegaan. Totdat ik van de week tussen de rest van de spammende bedrijven een e-mail vond met een laatste aanmaning. Er wordt aangegeven dat het daarna aan een deurwaarder wordt overgedragen. Ook zijn de aanmaningskosten inmiddels 15 euro. (bijna 2 keer het orderbedrag)15 EURO WAARVOOR? de postzegels op de e-mails? Ik vraag mij sowieso af in hoeverre het rechtsgeldig is om aanmaningen via e-mail te versturen en daarna direct een deurwaarder in te schakelen. Ik heb het hele bedrag maar gewoon betaald, omdat ik het eigenlijk best wel een beetje zielig vind dat een bedrijf zo te werk gaat, en het aan de andere kant ook wel weer vermakelijk is om te zien hoe zij hopeloos achterblijven (wel eens van IDEAL gehoord?) bij de huidige tijd, en als ze dan proberen mee te gaan, hier op volstrekt verkeerde manier invulling aan geven (aanmaningen via e-mail sturen). Erg jammer dit dus. Quote
Erny Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Verwacht je dan dat Vreeken maar geduldig gaat zitten wachten tot jij ooit tot de ontdekking komt dat je niet hebt betaald? Ze hebben je netjes herinneringen en aanmaningen gestuurd waar jij blijkbaar niet op gereageerd hebt omdat je dat bij je Spam hebt liggen.Lijkt me toch geheel en al jouw fout... En vergeet niet dat het echt niet alleen een postzegeltje is. Dat klinkt ook wel weer erg denigrerend. Ergens is iemand echt wel hard aan het werk om al die dubieuze debiteuren (zoals jij) tot betaling over te halen. En de woorden "zielig" en "vermakelijk" in de richting van Vreeken vind ik geheel misplaatst.Mag die man zn bedrijfsvoering op zijn eigen manier doen? Jíj had alleen maar op tijd hoeven te betalen, dan had je nergens last van gehad.Klinkt een beetje als de schuld op iemand anders schuiven terwijl jij toch echt de oorzaak bent van het probleem. Quote
Amigo Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ik heb er nu voor de eerste keer besteld, en binnen de 2 weken het grootste deel van mijn bestelling ontvangen. er mankeren echter nog een 6tal items (waaronder enkele planten), al had ik dat op voorhand verwacht. Het gratis zakje zaad was niet echt interessant voor mij persoonlijk ('Zeeschuim'?), maar wat ik wél leuk vond is dat ik 'incasso' heb ingeschakeld, en dat er totnutoe nog niets van de rekening gegaan is. Wellicht zal dit pas zijn als het volgende gedeelte v/d bestelling komt. Vind ik niet slecht, eerlijk gezegd.Verder hebben ze uiteraard een assortiment dat je nergens anders vindt... Soit, totnutoe tevreden! Quote
Holland Geplaatst: 26 november 2014 Geplaatst: 26 november 2014 Is er eigenlijk een alternatief voor Vreeken in Nederland welke zo'n grote verscheidenheid aan bijzondere zaden heeft? Quote Vriendelijke groeten, Holland
RobO Geplaatst: 26 november 2014 Geplaatst: 26 november 2014 http://www.levenvanhetland.nl/groenterassen.htmhttp://www.bolster.nl/ hebben ook veel Quote
Holland Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Ok De Bolster kende ik al wel, die andere nog niet. Dank u Quote Vriendelijke groeten, Holland
weknow Geplaatst: 27 november 2014 Geplaatst: 27 november 2014 Aanvulling nog op de goede tips van Robo: Ook van der Wal heeft een behoorlijk assortiment. https://www.zaadhandelvanderwal.nl/ Redelijk in prijs, goede service en snel en ook veel aan tuinartikelen. Biologisch aandeel groeit er snel! Als het om het grote assortiment gaat, kun je ook denken aan het Vlaamse zaadhuis (vrij duur, net als Vreeken) of het Engelse Chilternseeds. http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/index.phphttp://www.chilternseeds.co.uk/ Als het echt om uitzonderlijke en aparte dingen gaat, kun je met wat gericht zoeken op internet (denk ook aan ebay in UK) weinig niet vinden. Vergelijken (ook van verzendkosten) loont daarbij. Veel van die exotische zaken zijn echter niet zo geschikt (en ook van weinig praktisch nut of minder mooi dan voorgesteld) voor onze moestuinen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.