Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kruisbes dood?


Missmass

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn kruisbessenstruik geeft nog geen enkel teken van leven, is dit wel normaal? Ik zei er wel knopjes in zitten, maar er is nog helemaal niets te zien van groen... en de kruisbes zou toch in april bloeien... toch? Hier even een foto, wat denken jullie?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wat later door de koude, maar hier vormen al mijn kruisbesplanten ofwel al blad, ofwel dikke knoppen. Neem een stukje tak en krab er eens over met je nagel, als het onder de bast niet frisgroen kleurt is (dat stukje tak) dood.

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn 7 struiken hebben er 4 echt blad, 2 zichtbare bladknoppen en een nog niks te zien. (Hinnonmaki groen)

Rijpingstijd per soort verschilt...ontluiktijd blijkbaar ook. Pas als eind volgende week nog niks te zien is, zou ik gaan twijfelen of ze nog leeft!

Een kruisbes kan veel winter en kou verdragen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten beginnen ze hier net uit te lopen/eerste blad te krijgen (groene kruisbes) en zijn ze aan de voorkant van het huis vlotter als achter (minder zon/warmte gehad meer in knop/geen blad, staan ook allemaal in potten overigens..).

Die binnen in een pot staan zitten al redelijk in blad (rode en groene)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook veel en grote verschillen nu tussen de soortjes. Alles is zichtbaar bezig, op 1 na, maar wel met zwellende knoppen dacht ik . Dood is die sowieso niet, zou mijn eerste kruisbes ooit zijn, die ik in een winter zou verliezen. Hinnonmaki groen is de laatste bij mij ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft niet dood te zijn , kán wel. Ik zie nu dat hij in een 'bak' of pot staat. Dat maakt m wel wat gevoeliger voor de wat zwaardere vorsten , en de daarbij weken aanhoudende koude winden.

 

Zou hem nu nog niet opgeven. En wat een eerdere poster zei : krab es met je nagel ergens aan een stammetje / tak. Is dat groen eronder , dan leeft ie nog gewoon hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er niet direct dood uit (ik denk beginnende knoppen te bespeuren, maar kan op foto niet opmaken of die uitgedroogd zijn of niet).

 

Wat ik wel weet : de plant ziet er behoorlijk ongesnoeid uit.

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er niet bang voor zijn dat er iets mis is. Zondag en maandag 18 graden of meer. Dat gaat er wel voor zorgen dat je begin volgende week wel meer beweging gaat zien in de knoppen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb net op 3 verschillende plekken de takjes met mijn nagel gekrast en ik zie er op alle 3 de plekken felgroen onder! Dat is dus een goed teken! Ik heb de struik inderdaad het eerste jaar niet gesnoeid, wilde eens kijken hoe hij terug zou komen. Ik heb hem vorig jaar als klein struikje gekocht en had er maar 10 kruisbessen aan gekregen. Ik hoopte dus door hem niet meteen het eerste jaar te snoeien dit jaar meer te krijgen.

aangepast door Gast

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...