Missmass Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hallo allemaal, Mijn kruisbessenstruik geeft nog geen enkel teken van leven, is dit wel normaal? Ik zei er wel knopjes in zitten, maar er is nog helemaal niets te zien van groen... en de kruisbes zou toch in april bloeien... toch? Hier even een foto, wat denken jullie? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Hmm, ik weet niet waarom, maar de knop om de foto's te uploaden is bij mij verdwenen? Ik krijg de foto's dus niet geupload.. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Ze zijn wat later door de koude, maar hier vormen al mijn kruisbesplanten ofwel al blad, ofwel dikke knoppen. Neem een stukje tak en krab er eens over met je nagel, als het onder de bast niet frisgroen kleurt is (dat stukje tak) dood. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Ja bij mij ook al veel kleine groene blaadjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hier heb ik er ook nog geen blaadjes aan,maar het komt er wel aan zag ik. Ook dezen zullen later zijn vanwege het afgelopen weer.Maar die komen wel hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hier lopen ze ook al uit, maar ze staan wel zonnig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Van mijn 7 struiken hebben er 4 echt blad, 2 zichtbare bladknoppen en een nog niks te zien. (Hinnonmaki groen)Rijpingstijd per soort verschilt...ontluiktijd blijkbaar ook. Pas als eind volgende week nog niks te zien is, zou ik gaan twijfelen of ze nog leeft! Een kruisbes kan veel winter en kou verdragen! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hier is t ook nog een en al stekels. Komt vast goed denk ik. De koude lente heeft weinig goeds gedaan. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Nu heb ik hem wel bemest,een week of 4 geleden,misschien dat ,dat scheelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Buiten beginnen ze hier net uit te lopen/eerste blad te krijgen (groene kruisbes) en zijn ze aan de voorkant van het huis vlotter als achter (minder zon/warmte gehad meer in knop/geen blad, staan ook allemaal in potten overigens..). Die binnen in een pot staan zitten al redelijk in blad (rode en groene) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Bij mij ook veel en grote verschillen nu tussen de soortjes. Alles is zichtbaar bezig, op 1 na, maar wel met zwellende knoppen dacht ik . Dood is die sowieso niet, zou mijn eerste kruisbes ooit zijn, die ik in een winter zou verliezen. Hinnonmaki groen is de laatste bij mij ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Ik had een verkeerde Adobe versie blijkbaar, maar nu lukken de foto's wel! Hier dus het struikje.. zou het echt erg vinden als hij dood was. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Hoeft niet dood te zijn , kán wel. Ik zie nu dat hij in een 'bak' of pot staat. Dat maakt m wel wat gevoeliger voor de wat zwaardere vorsten , en de daarbij weken aanhoudende koude winden. Zou hem nu nog niet opgeven. En wat een eerdere poster zei : krab es met je nagel ergens aan een stammetje / tak. Is dat groen eronder , dan leeft ie nog gewoon hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 11, 2013 Author Share Posted April 11, 2013 Ja, hij staat inderdaad in een bak. Ik ga morgen eens kijken of ik wat groens kan ontdekken onder het 'schors'. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Ziet er niet direct dood uit (ik denk beginnende knoppen te bespeuren, maar kan op foto niet opmaken of die uitgedroogd zijn of niet). Wat ik wel weet : de plant ziet er behoorlijk ongesnoeid uit. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 zo zag hij er bij mij ook uit in de winter,die staat ook in een grote pot, ik dacht ook dat hij het niet zou overleven,maar ja zoals ik al zei,ik hem bemest, wel water gegeven in deze droge periode, en ja veel kleine groene blaadjes,ben ook benieuwd hoor of er dit jaar wat aan komt, vorig jaar niet. succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 11, 2013 Share Posted April 11, 2013 Ik zou er niet bang voor zijn dat er iets mis is. Zondag en maandag 18 graden of meer. Dat gaat er wel voor zorgen dat je begin volgende week wel meer beweging gaat zien in de knoppen. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 (edited) Nou, ik heb net op 3 verschillende plekken de takjes met mijn nagel gekrast en ik zie er op alle 3 de plekken felgroen onder! Dat is dus een goed teken! Ik heb de struik inderdaad het eerste jaar niet gesnoeid, wilde eens kijken hoe hij terug zou komen. Ik heb hem vorig jaar als klein struikje gekocht en had er maar 10 kruisbessen aan gekregen. Ik hoopte dus door hem niet meteen het eerste jaar te snoeien dit jaar meer te krijgen. Edited April 12, 2013 by Guest Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Komt helemaal goed dan. Het is allemaal érg laat dit jaar maar met het lekkere weer van dit weekend is het zo voorjaar! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Bij mij hebben de gele en groene kruisbessen al volop blad, maar de rode eigenlijk alleen nog maar blaadjes half uit de knop. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hier 19 verschillende rassen , allen staan volop in blad. Velen bloeien al volop Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Bij mij nu ook alles ja, is snel gegaan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Hier staan ze ook allemaal (12 rassen) in blad, en ongeveer de helft heeft al bloemknoppen gevormd. Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeanne-heijmans Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 wel in het blad hier,heel fris groen,maar geen knop of zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted April 17, 2013 Author Share Posted April 17, 2013 Potverdorie. Bij mij is nog steeds echt he-le-maal niets te zien! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts