Geplaatst: 25 maart 20232 j Een handje pepertjes, want de Lemon Drop gaat gewoon door met bloeien en vruchten produceren.
Geplaatst: 26 maart 20232 j De peperplanten en artisjokken zijn eindelijk verhuisd naar mijn ouders. Die gaan binnenkort naar Tr, dus het werd tijd. Ze hebben ook alle verzamelde zaden gehad zoals de meloenzaden. Er zitten zo veel bijzondere variëteiten bij, iedereen bedankt die daaraan heeft bijgedragen! Ook heb ik heel veel tomatenzaden aan ze gegeven. Ik weet niet meer hoe die heet, maar die variëteit geeft vruchten van wel 1 kilo. Woah… ik ben zo nieuwsgierig naar die tomaten. De luffa wilde mijn moeder niet. Niet eetbaar en de spons ervan vindt ze maar stom [emoji23][emoji23][emoji23] Ik zei nog, je hebt er geen werk aan en zo veel lege plekken in de tuin. Maar nee [emoji1787] het was echt grappig. Ik had broodjes gebakken en meegenomen voor ze. Mijn moeder is niet meer zo mobiel en kan weinig momenteel. Ook nog 1,5 gehakt gekocht en tot köfte omgetoverd. 1,5 kg gehakt maakt kennelijk 47 köftes. Kan ze makkelijk uit de vriezer pakken en een snelle maaltijd maken. De eitjes ben ik thuis vergeten, dat was wel weer jammer.
Geplaatst: 2 april 20232 j Paprika zaailingen aan de buuv, ze vertelde dat de hare niet waren opgekomen. Het grote uitdeel- en ruilfeest is weer begonnen 😃 2 april 20232 j aangepast door Arja
Geplaatst: 2 april 20232 j Bieslookpollen aan twee tuinburen. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 april 20232 j Koriander aan de overbuurman die in de Ramadan zit, hij kon zich nog net bedwingen vlak voor zonsondergang. 🤣 10 doperwten Kelvedon wonder voor de buurvrouw, al m’n eigen geplante plantjes hebben het gered dus ik had ze niet meer nodig. 😊 Weggeven blijft toch één van de leukste dingen van de tuin. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 4 april 20232 j Twee dozen bewaaraardappels uitgedeeld net als vier balkonbakken met aardbeiplantjes. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 4 april 20232 j Een bosje tulpen uit mijn tuin. Maandag al, maar vandaag werd ik gebeld door de man, dat hij zelden zulke mooie tulpen gezien heeft en ernaar blijft kijken. Dat vind ik heel leuk, ik word er zelfs blij van.
Geplaatst: 9 april 20232 j De kapucijners en doperwten die ik na het uitplanten over had, zijn over de heg naar de buurvrouw gegaan.
Geplaatst: 9 april 20232 j 35 minuten geleden, Arja zei: zijn over de heg naar de buurvrouw gegaan. Echt, daar kan ik me vanalles bij voorstellen 🤣 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 april 20232 j Een flinke bos rabarber aan m'n moeder. Die gaat het verwerken en hopelijk krijg ik een lekker gevuld bakje terug.
Geplaatst: 19 april 20232 j Sla, witte zonnehoed (echinacea) en lupine zaailingen aan m’n buurman op de hoek. Hij was er weer erg blij mee, weggeven is toch misschien wel het leukste wat er is? 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 21 april 20232 j Tomatenzaailingen en paprika's aan de buren gegeven... binnen in huis was t te vol en zij zijn er blij mee Volgende week ga ik ze zelf in de kas planten
Geplaatst: 24 april 20232 j Eeuwig moes aan de buren, mijn buuf wil het gebruiken in een hartige taart. De planten doen het erg goed, vorig voorjaar op de mtfd gekregen van @Nasuada , super blij mee dus. Tevens appeltaart, voor het evenwicht zullen we maar zeggen.
Geplaatst: 1 mei 20232 j Kratje met plantjes aan de nieuwe buren gegeven. Paprika, peper, tomaat, kruiden.
Geplaatst: 4 mei 20232 j Sla voor moeders, nu haar vader, mijn opa, het niet meer doet voor z’n enige dochter, die ik het maar. 🤣 Paar zinnia’s voor m’n buurman, hij gaat ze thuis voor z’n gezin uitplanten maar vreest voor de bijen, daar zitten z’n kids niet op te wachten. Mooi momentje voor wat educatie over nuttige insecten. 😄 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 mei 20232 j Ik heb de afgelopen 2 weken eitjes en kippen liefde uitgedeeld. Vandaag zelf weer thuis om er van te kunnen genieten [emoji3526] home sweet home! En werk aan de winkel.
Geplaatst: 6 mei 20232 j Een paar flessen appelsap aan @Anna3 en Peter en ook aan de overburen. De appelsap wordt erg gewaardeerd. We hebben onze voorraad meegenomen uit Frankrijk jammer dat ze niet 5 jaar goed blijven. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 12 mei 20232 j Gisteren veel uitgeplant, en vandaag alles wat ik over had naar het plantenasiel gedaan. Het ruimt lekker op!
Geplaatst: 13 mei 20232 j Een grote mand met salade in wording:Lente uitjes, 3 soorten sla, pluksla, rucola en little gem, peterselie, pepermunt, wat leuke zomerbloeiers voor de kleur, borage en nog wat fruitplantjes en een doos met verse eitjes. Als je daar niet blij van wordt… [emoji16]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.