Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Gewokte koolrabi en peultjes met knoflook en kruiden. allemaal uit eigen tuin.... Joepie.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

bloemkoolsoep,koolrabi, pluksla, rijst en vis

Geplaatst:

Het werd uiteindelijk een maaltijd geïnspireerd door Harmony: peultjes gewokt met spitskool(winkel), varkensreepjes en rode currypasta..& noedels bestrooid met koriander delfino. Sla met gesnipperde ui en basilicum.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gestoofde andijvie (uit eigen tuin) met primeuraardappeltjes (uit de winkel) en worst.

Geplaatst:

verse erwten mmm, til telkens het deksel van de pan; de geur alleen al

Geplaatst:

Waterkerssoep (doet het erg goed in de curverbak die ik op een beschaduwde plek naast een betonnen schutting heb ingegraven) en kropsla.

Geplaatst:

Is dat lekker waterkerssoep met sla of ben je aan het vermageren ik vindt het wel erg groen klinken.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Die sla was wel aangevuld met frietjes en varkensspiesjes, en de waterkerssoep met room, dus zal dat vermageren wel meevallen, denk ik

Geplaatst:

Gisteren de eerste aardappeltjes (Eersteling, na 76 dagen), voornamelijk krieltjes nog maar o zo lekker. De rest blijft nog even staan. Met een kropje sla erbij. Vandaag groente-omelet met selderij, radijsblad, brandnetel en mosterdblad.

Geplaatst:
Vandaag groente-omelet met selderij, radijsblad, brandnetel en mosterdblad.

Oei, dat klinkt goed "groen"... vroeger maakte ik wel eens hartige pannenkoekjes ongeveer zo.

Wij maar weer eens peultjes(met garnaaltjes), sla,rucola en dillesausje

Geplaatst:
Die sla was wel aangevuld met frietjes en varkensspiesjes, en de waterkerssoep met room, dus zal dat vermageren wel meevallen, denk ik

Ow gelukkig ik dacht echt soep en sla, ik vondt dat al zo'n rare combi met vlees en patat klinkt het weer lekker.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

We hebben witte bietjes gegeten met aardappeltjes en een speklapje.

Wel lekker... maar ik moest even wennen aan dat wit op je bord ipv rood!

Hoewel, je hebt geen rood gasfornuis als de bietjes overkoken

Zo ontdek je dat kleur toch wel iets doet als je het zo gewend bent.

Volgende week gaan we de paarse koolrabi's eten, ik laat nog weten hoe ze smaken

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Gisteren een 'groentenprutje' met uit eigen tuin: peultjes (de eerste!), spinazie, peterselie, krieltjes, courgette (ook de eerste!), aangevuld met wortel en paprika (beide niet uit eigen tuin).

Geplaatst:
Gisteren een 'groentenprutje' met uit eigen tuin: peultjes (de eerste!), spinazie, peterselie, krieltjes, courgette (ook de eerste!), aangevuld met wortel en paprika (beide niet uit eigen tuin).

Ha, ha... hier ook zoiets... courgette, tuinbonen fijn gesneden (als snijbonen), uit, knoflook, koriander, beetje gehakt.... gestoomde krieltjes er naast... salade met gekookt ei... (salade: veldsla, bietenblaadjes, rucola (alles klein), OI-kers blad, Garden pearl (tomaatjes), Tom Thumb (mini-sla)...

Radijzen peulen helemaal vergeten, hadden er ook nog in gemoeten, ... en de overgebleven salade vanochtend al gebruikt voor broodje gezond...

Geplaatst:
tuinbonen fijn gesneden (als snijbonen),

Je bedoelt de HELE tuinboon? Met die harige binnenkant?

Geplaatst:

Een white satin wortel uit het vuistje (paar uit de grond gehaald voor de hardwerkende studenten - kwestie van wat vitamientjes onder hun knabbelvoer te mengen).

Was een experimentje op zaailint, gekregen van mijn moeder. Lekker zoet maar - in vergelijking met de gewone oranje wortels - minder kruidig.

Geplaatst:

Gister een lekkere roerbakschotel gemaakt met uit eigen tuin: de 1e courgette en de 1e peultjes Toegevoegd uit de (koel)kast: ui, champignons, pepertje en een paprika, uit de vriezer: bloemkoolroosjes en wortelblokjes. De courgetteblokjes waren erg lekker. Geoogst bij 20 cm. En er volgen meer

Good things come in small packages

Geplaatst:

Heerlijk die aardbeien, giga zoet! Vanmiddag zo'n 400gram geplukt van 1m² , hangt nog meer aan

Wel jammer, heb ze denk te weinig water gegeven, zijn erg kleine aardbeitjes geworden, vergelijk ze maar met druiven...

Achja, hopelijk gaat het de rest van het seizoen weer beter!

Geplaatst:
Yep... kan alleen met jonge tuinboonpeulen... op zijn Marokkaans... maar dan in eigen recept (nou ja recept... meestal kook ik met wat er voor handen is...)

Hoe klein moeten ze dan zijn?

En wil je het recept hier ook delen

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:
Yep... kan alleen met jonge tuinboonpeulen... op zijn Marokkaans... maar dan in eigen recept (nou ja recept... meestal kook ik met wat er voor handen is...)

Hoe klein moeten ze dan zijn?

En wil je het recept hier ook delen

Ik deel alles wat ik heb, maar er valt niet veel te delen... je neemt jonge tuinbonen, die nog niet stug zijn, snijdt ze grof, schuin, in stukken (ik heb schuin leren snijden van m'n kok, dus ik snijd letterlijk alles schuin, deed hij ook) , en ik kook ze gaar in het kookvocht van een stoofpotje... En daar zit altijd een of andere vorm van bouillon en tomatensaus in...

Waarschijnlijk zal niet iedereen hier wild van zijn/worden, maar wij wel. Je kan de jonge, gesneden tuinbonen dus ook alleen koken in bouillon en tomatensap/saus... zonder vlees eronder...

Geplaatst:

De kalk met veel stikstof heeft zijn werk goed gedaan.

De andijvie was super, zulke enorme kroppen heb ik in al die jaren nog niet gehad.

En ondanks de tijd van het jaar toch een heerlijke andijvie-stampot met gebakken spekjes gegeten. Gewoon lekker.

Geplaatst:
De kalk met veel stikstof heeft zijn werk goed gedaan.

De andijvie was super, zulke enorme kroppen heb ik in al die jaren nog niet gehad.

En ondanks de tijd van het jaar toch een heerlijke andijvie-stampot met gebakken spekjes gegeten. Gewoon lekker.

Leuk toch! Ik heb ook gigakroppen in de tuin! Ik eet het morgen met geruld gehakt en wat kerrie. Op tafel nog een beetje geraspte jonge kaas erover! Heb je geen jus nodig.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.