appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Straks aspergesoep van de schillen van eergister en de verse stengels van vandaag.Verder sla van andijvie en gewokte kool met eend uit blik We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 Hebben jullie niet dat je met dit weer eigenlijk alleen maar wat kouds wilt eten? Ik moet er niet aan denken om nu iets te koken. Bah. Ik pluk zo even wat sla, en we eten er een broodje bij ofzo. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Nee hoor absoluut niet! maar zowel Lie als ik zijn gek op warm eten..vaak maak ik nog soep/omelette/restjesstamp voor de lunch.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Jorieke, hier t zelfde. Weinig zin of puf om met deze warmte, warm eten te koken Ik heb mijn zoon een boerenomelet laten maken. En wat hadden we er ook al weer bij gegeten Oh ja.... SLA* *Freckles dit keer Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 23 mei 2012 Auteur Geplaatst: 23 mei 2012 We hebben er uiteindelijk opnieuw-verwarmde pita broodjes bij gegeten, met daarop een laagje kruidenboter die Marieke hier heeft laten staan! Moestuindagboter Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bart Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 raapstelen stampoteikenbladsla met verse kruiden van het balkon
jootje Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Ook ik heb met dit weer zoiets van, ik ga niet koken, wil iets fris! Nou had ik gisteren al een voorraad hartige taartjes gemaakt ( ja, als ik weer puf heb zal ik het recept even opschrijven) en vandaag kwam dochterlief met schoonzoon eten, en die hebben taartjes gegeten. Daarbij een salade met rammenas. En eigengemaakte youghurt met eigen jam erdoor! Ik heb het dus bij alleen de salade en de yoghurt gehouden. Wat op zich misschien niet zo slim is want dan ga ik straks waarschijnlijk snaaien! De rammenas salade was erg lekker....van internet geplukt. Had 3 rammenasjes, halve komkommer en 2 kleine ( elstar) appeltjes. Alles geschild en in dunne plakjes geschaafd. De plakjes rammenas bestrooien met wat zout en 10 minuten laten intrekken. Het water wat vrijkomt afgieten. rammenas, appel en komkommer doorelkaar husselen. Dressing van een bakje van 125 ml zure room, met wat peper en zout. Bestrooien met verse dille.....lekker hoor! Zeker op zo`n warme dag!
appelvrouw Geplaatst: 23 mei 2012 Geplaatst: 23 mei 2012 Klinkt goed!Was dat rammenas uit je eigen tuin of zo`n lang wit ding? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Eerste bbq-tje van het jaar bij mijn huisje met visje en garnaaltjes daarop. En ook de eerste sla-oogst... div. soorten, div. mosterdblad-achtigen, rucola, bieslook, bieslookbloemetjes, sjalottengroen, radijsjes. En kruidenboter met div. eigen kruiden én bieslookbloempjes.Dit alles gegarneerd met die enorme buienluchten die over ons heen dreven...
Helly Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Bieslookbloemetjes. Klinkt erg leuk. Kun je die ook drogen voor een later tijdstip? Good things come in small packages
Erny Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Geen idee... misschien verliest het dan kleur en smaak...? Vindt vooral de kleur erg leuk door het eten én er zit ook nog smaak aan. Dacht ook eventueel (n.a.v. het Oost-Indische Kers bolletjes tot kappertjes inmaken-verhaal) dat het misschien wel lekker zou zijn om de bieslookbloemknopjes in te maken...?
jootje Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Jet, ramenas was uit eigen tuin! Stoer he? Inderdaad, lange witte dingen!
Helly Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Romige spaghetti met spinazie. Spinazie is nu op en bloeit door. Good things come in small packages
dennislp Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Dacht ook eventueel (n.a.v. het Oost-Indische Kers bolletjes tot kappertjes inmaken-verhaal) dat het misschien wel lekker zou zijn om de bieslookbloemknopjes in te maken...? Ze zeggen dat die knopjes giftig zijn Je zou er van kunnen halucineren dacht ik, maar de man zou er ook een erectie-stoornis aan kunnen overhouden.. geen idee wat nog meer allemaal precies, maar ik zou er maar niet aan beginnen Romige spaghetti met spinazie. Spinazie is nu op en bloeit door. Géén sla?!?!?!?! > Planten kopen? Doe het bewust!
meekje Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Had nog een portie radijsblad dat heb ik door de aardappelen gestampt samen met rucolablad en wat bieslookbloemetjes erdoor. En een schep halfvolle mayonaise erdoor gedaan (had ik van iemand gehoord) was errug lekker! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Helly Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Idd, geen sla vandaag. Even iets anders.. Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Vandaag mn eerste Kefir drankje gedronken.....omdat ik de korreltjes op MTD heb gekregen....vind ik dat het wel een beetje bij "uit eigen tuin" past
appelvrouw Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Jet, rammenas was uit eigen tuin! Stoer he? Inderdaad, lange witte dingen!Woo, dat is mij nog nooit gelukt..van die zwarte ronde wel eens, maar meestal pas later in het jaar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Pizza in eigen tuin http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Erny Geplaatst: 24 mei 2012 Geplaatst: 24 mei 2012 Dacht ook eventueel (n.a.v. het Oost-Indische Kers bolletjes tot kappertjes inmaken-verhaal) dat het misschien wel lekker zou zijn om de bieslookbloemknopjes in te maken...? Dennislp schreef: Ze zeggen dat die knopjes giftig zijn Je zou er van kunnen halucineren dacht ik, maar de man zou er ook een erectie-stoornis aan kunnen overhouden.. geen idee wat nog meer allemaal precies, maar ik zou er maar niet aan beginnen ----------------------------------------------------Erny reageert...Uhum... hallucineren heb ik er nog niet van gedaan... toch?... \Hoeveel moet je er daarvoor eten??? En erectiestoornissen hoef ik mij ook niet echt druk om te maken denk ik... Maar wel nuttig dat je ff wat bijwerkingen noemt...
Helly Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Ik heb je nog niet zien hallucineren hier op t forum Erny Good things come in small packages
Helly Geplaatst: 25 mei 2012 Geplaatst: 25 mei 2012 Lunch: overgebleven spaghetti, kwak yogonaise, beetje yoghurt, zout, peper, saladekruiden, cherrytomaatjes, en uit de tuin: rucola. Lekker fris. Miranda, pizza in de tuin klinkt wel lekker. Vanavond eten we pizza met oa. een paar overgebleven spinaziebladeren. En dat gaan we zeker eten in de tuin Good things come in small packages
Claudia69 Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Daarnet voor het eerst wat tuinmelde gestoofd en het was echt lekker, kwa smaak en structuur zeer vergelijkbaar met spinazie (meer dan Nieuw-Zeelandse spinazie - die vorig jaar wat tegenviel). Een aanrader voor onze tuin (droge zandgrond) waar dat beter groeit dan spinazie zelf.
jos Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Derde keer bloemkool deze week.Beetje overdone maar ik vind de verse bloemkool heerlijk en een beetje zonde om ze in te vriezen.Ben er trouwens best trots op dat de bloemkool het zo goed gedaan heeft, oudere tuiniers zeggen steeds dat onze grond er niet geschikt voor is. Niet dus.
bonnie f Geplaatst: 26 mei 2012 Geplaatst: 26 mei 2012 Hmmm, bloemkool, lekker. Ik heb andijvie en wat eeuwig moes gewokt. Dat kwam uit de tuin. Daarbij puree van zoete aardappel (met gepofte knoflook en perzikchutney er door heen, wat verrassend lekker was) en hete vis uit de oven. De kruiden kwamen ook uit de tuin. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Aanbevolen berichten