Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pen om labels te beschrijven


RobO

Aanbevolen berichten

Beste allemaal

 

Sorry voor de onnozele vraag: als ik de namen op de plantenlabels met een permanent marker zet, blijkt die niet zo permanent. Na twee weken buiten is de inkt verbleekt/verdwenen. Een potloodje werkt niet bij mij want ik zie niet zo goed

Iemand een tip?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige merken cd markers zijn goed, een hoop aantal ook niet.

 

Ik heb een veel te dikke stift, blijft wel goed zitten, gewoon een marker van een tuincentrum, maar kan je niet netjes iets kleiner mee schrijven maar voor koeienletters is 'ie prima.

 

Van Vreeken's heb ik twee markers waar je wel kleine letters mee kan schrijven en die blijven ook goed leesbaar, zelfs als ze in de vaatwasser geweest zijn (De labels...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zoveel problemen met een marker op witte labels maar gebruik regelmatig een labelwriter (van dynmo of brother). Werkt erg goed, zeker omdat mijn handschrift niet om naar huis te schrijven is Ik heb nog niet gemerkt dat deze labels verkleurden of vervaagden door de zon. Kost alleen wat meer tijd dan schrijven met een pennetje en uiteindelijk ook niet de goedkoopste oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

ik heb ook een paar jaar zitten klunzen. Nu heb ik een trucje dat lijkt te werken. Ik gebruik eindjes hout ("verfroerstokjes", tapasprikkers, afvalhout en zo) Het boveneindje schilder ik dan wit, restantje houtverf. Na een paar dagen drogen beschrijf ik het beschilderde deel (hema permamarker). Tot nu toe lijkt het te werken; tot nu toe = sinds begin dit jaar.

 

Ik zal vanavond een fotootje toevoegen, nu eerst eten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Balen, zo balen dat het eigenlijk in de klaagbank moet. Maar hier vindt men het eventueel later terug.

 

Ga maar beter niet naar Bruna om te vragen of ze ook watervaste stiften hebben met fijne punt. Het antwoord kan zijn: ja hebben we, dit is hem, watervaste stift met punt van 1 mm.

pm1mm76961426092899.jpg

 

Etiketten beschreven en bijgezet, maar na éénmaal water sproeien:

stiftbruna60481426093111.jpg

De inkt liep er uit zichzelf af.

Op de etiketten stond Prairie Fire en Poinsettia, maar het wordt nu een tijd wachten tot ik aan de planten kan zien wat wat was.

 

Op naar Welkoop en volgens de caissière waren de 2 stuks van nature gardenening wel watervast, maar ze wist niet hoe fijn de punt was. Nou ja, het past net, de letters zijn net klein genoeg voor de kleine etiketten. En tot nu toe watervast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de Edding 404. Die blijft zeer lang goed leesbaar en heeft een vrij fijne punt. Je kunt ze in ieder geval bij Edding online bestellen met weinig porto (past in brievenbus)

Ervaringen met CDwriters e.d. of "goedkope"merken zijn slecht hier.

 

Nog een tip: Ik vind een strookje afplakband vaak ook erg handig. Die beschrijf ik met zo een Edding 404 of balpen. Kan op potje als oppervlak niet te ruw is of op labeltje.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik steadler lumocolor permanent markers. De labels van vorig jaar zijn niet vervaagd en nog perfect bruikbaar. En als label gebruik ik plastic ijsschepjes. Die rotten niet weg.

Je zou ook verfmarkers kunnen proberen. Die leggen een laagje verf. Blijft volgens mij nog beter hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je het etiket ook opruwen voordat je er met het potlood op schrijft? Of is het een speciaal potlood? Eerlijk gezegd heb ik er geen ervaring mee, maar wil het weleens proberen.

 

@Henkg, in dat topic gaat het om de etiketten, en het is wel heel erg veel scrollen en bladeren om het stukje van rvo te vinden.

Hier in dit topic is de pen/stift het onderwerp en het is ook wat korter, compacter, vandaar mijn keuze om dit draadje te heropenen, al heb ik het door jou genoemde topic overwogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze etiketten met potloodje erbij ook zien liggen maar had al gekozen voor permanent stiften en heb er een pakje etiketten zonder potlood bijgekocht. Wel geprobeerd, een potlood - had ik zelf wel - schrijft best fijn en is nog weer uit te gummen.

 

Dus voor hergebruik etiketten neem ik een potlood, en voor vaste etiketten de stift.

 

@Loes, de door jou getoonde etiketten worden alweer te groot voor wat ik wil met de roerstokjes, deze komen bij het kleine spul te staan, met kap erover, dus die wil ik zelf ook klein houden. Beschrijven met dunne stift en wegwerpen na gebruik. Vandaar de zoektocht naar een dunne stift.

 

@Weknow, ook een goed idee van de tape, is goed voor hergebruik.

 

Bedankt, ik kan weer verder hiermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte voor 2 jaar Edding 751. Dat is speciale marker voor in de tuin. Het schrift kan tegen zon en regen. De label "Cauliflower" is al 3 jaar oud, maar ziet er uit als nieuw. Hij kon dus 3 jaar lang tegen regen, zon en wassen (elke herfst was ik ze goed met handen)

 

"Bieten"en "Pompoen" zijn van vorige zomer met 751. Ook goed leesbaar. De witte label is van Ebay (100 voor 1eur) en de gele van Boerenbond (10 voor 4eur). Sinds toen schrijf ik het soort boven het label met een potlood. Blijft ook hele zomer zitten, maar is makkelijk om te veranderen voor volgende jaar (als je een pompoen met en andere naam wil planten, bijvoorbeeld)

 

Deze winter was mijn ouder marker op en Edding 751 was niet meer in voorraad, dus ik heb Edding 400 gekocht en ook nieuwe labels uit Ebay (groen met "UI": 100 voor 1eur, verschillende kleuren) hopelijk is hij zo goed als de oude.

DSCN130497591426242367.JPG

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan @ Henkg:

 

Je hebt de moeite genomen om het het topic van de labels en de bijdragen over de stiften van rvo erbij te halen, maar omdat ik laatste berichten eerst ontvang, kom ik met jouw link op een heel andere pagina uit, en moet ik zoeken om rvo zijn stiftenonderzoek te vinden.

 

Nu heb ik even mijn instellingen gewijzigd, en ontvang berichten oplopend ipv aflopend. Ik kom nu wel bij het betreffende bericht uit, en ik geloof dat ze hier alle instaan:

 

Tussenstand testje labels maken op luxaflex (toelichting) toelichting[verbeterde link].

LabelTestje-2014061260131402590771.jpg

Start: 22 juni

 

LabelTestje-2014070253161404341667.JPG

Tussenstand: 2 juli

 

Nu al duidelijke verschillen. Welke redt het tot het einde van het seizoen? Ik wacht het af.

Overigens is de tweede foto bij meer licht gemaakt dan de eerste, dat scheelt ook een klein beetje.

Nog twee maanden verder. Het labeltje helemaal links (Edding, zwart) is helaas verdwenen.

Ik laat ze nog staan tot komend voorjaar.

LabelTestje-2014091482021410762270.JPG

Nu kan ik mijn weergave instellingen weer terug zetten naar aflopend, dat vind ik makkelijker...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb nu een stift bij HEMA gehaald, erop staat 'permanent 1 mm', maar voor de kleine roerstoklabeltjes nog steeds te dik.

 

Straks even naar een uitgebreide boekhandel in Sappemeer, die ook kunstenaarsbenodigdheden heeft, kijken of ze daar een stift hebben met een punt van een ½ mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier potlood 2b en ook de identipen-p, beide prima op van die witte gekochte plantenlabels (zijn aan één kant ruwig)

 

1285695543d.jpg

 

Waar koop je de labels RobO? Vorig jaar tad en land afgezocht. Ik aak ze nu van boterdeksels en d gekleurde achterkant van snelhechters(Action). Dat gaat ook goed trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...