Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Zie klaagbaak (ik had nog de hoop dat het 1 april werd..dan konden we nog save op de weg)
  2. Zaadjes onvangen! Eerst even opzoeken wanneer het wortelzaaidag is een deel vd zaadjes wil ik dan zaaien een ander deel niet. Eigen experimentje.
  3. Joep, Lie is geïnteresseerd in: rol 100cm hoog groen geplastificeerd tuingaas en in rol groen geplastificeerd kuikengaas van 50cm hoog, als tegenprestatie biedt hij je een welbekende fles aan.
  4. Héél erg onder voorbehoud. Het zou nl zomaar kunnen zijn dat we zonder rijbewijs zitten op dat moment. En meerijden hiervandaan lijkt me een Utopie. Samen met Lie.
  5. Bij mij gingen de kippen echt pas meer leggen toen ik melkwei voor ze ging maken..met gemalen granen. Ik leer hier dat legkippen slechter kunnen gaan leggen van teveel mais..dan gaan ze aanvetten. Maar dat zou dus juist gunstig zijn in koude tijden..dat ze beter in hun kippevelletje zitten zeg maar
  6. mmm lekkere broodjes! Vanavond puree met aardappelen en pastinaak en selderijgroen met een gekregen stoofpotje van everzwijn..en frambozen uit de vriezer met crème fraîche. Charly ik heb dat ook af en toe met die eraf vallende labels en heb nu een diepvriesmarker. Helemaal top.
  7. Niks in de bus in Frankrijk...
  8. Gestemd ,maar eerlijk gezegd geen flauw idee wat er allemaal gebeurd straks in het voorjaar. Gokkie dus.
  9. Zonde Wil! Hier zijn alle stekjes dood aangetroffen toen in na een koude week weg geweest te zijn weer thuis kwam. Alleen het ene miniplantje die al geworteld was ging weer leven nadat ik water had gegeven..pfft lastig. Voorlopig nog geen stekken dus voor de voorjaarsmoes, maar wie weet hoe het nog gaat groeien.
  10. Nee, ken ik helemaal niet en het klinkt wel goed. Volgend jaar een reminder?
  11. Schorseneren uit eigen tuin Hermen? Mmmmmm Wij hebben een vegadagje, komkommersoep uit de vriezer ( Jeetje wat lijkt het lang geleden dat we een overvloed aan komkommers hadden) En boerenkool met tofu met eigen sambal en zoetzuut, ook al van die komkommers
  12. Dank! Ja nog drie kippen ( vandaar dat minihandje) Maar die gaan van de week naar de slacht.
  13. Het klinkt goed. Ik voer de kippen ook altijd iets mais bij, de eenden een halve beker en dan gooi ik bij de kippen wat over het hek, een minihandje. Ik vroeg me af of ik die mijten van jou over kan nemen als ik wat afval uit de hoek van je hok meeneem. Zelf hebben we veel zaagsel en dat gooi ik onder de stokken. Wij halen het wel iedere week/twee weken weg, de poep dan, met een kattenschep zodat het zaagsel blijft, dit vooral vanwege de laagjesmakerij in de compostbak.
  14. Ik doe ook mee dit jaar. Ik dacht ze eind april/ begin mei voor te trekken methode sjeftuintips.
  15. Dit jaar nog geen kaas gemaakt. Het komt er steeds niet van, nu zou ik eigenlijk morgen kaas maken maar we zijn ietwat in de lappenmand en toch veel te doen dus valt het kazen af. Ik heb nog maar 7 kaasjes liggen.. de tijd dringt!
  16. Hoi Frank, ja jouw bijdragen worden zeer gewaardeerd!(Biofee, ook leuk je ff te zien )
  17. Ah fijn een nieuw weertopic. Fijne vraag Iwan, zou ik ook graag willen weten Voor 3 januari kan ik zeggen: ook in NOF fikse storm met rollende potten en vliegende eenden door de tuin. Mijn hoop is een drogere periode..het is hier zo verschrikkelijk nat dat verplanten van vaste planten e.d. echt niet gaat lukken..ik kan nog eerder gaan pottenbakken in de tuin
  18. Dank je wel Marieke voor de herinnering, dat kan ook inderdaad met deze cassiswijn, wij doen het dit jaar ook met de paardenbloemenwijn, een laagje in het glas en dan cremant, cava of prosecco erbij..mmmm
  19. De mijne duidelijk te laat geplant om als prei te eten..gelukkig heb ik nog oerprei staan. Volgend jaar weer een poging.
  20. Hoi! 2 en 4 lijken me beiden Borlotti of Borlotti-verwanten. Bonen nr.3 lijken op de zaden van de snijboon die je ook gedroogd kunt eten. In Oostenrijk verkopen ze zulke bonen ook als droogboon in de winkel. Ik heb ook pas mijn gedroogde bonen uit de doppen gehaald en misschien 5 % was slecht. Ik doe ze in een weckpot en leg die goed afgesloten met een rubber ring in de vriezer voor 48 uur. Daarna blijven ze in deze weckpot tot gebruik. 1 zou trouwens ook Borlotti kunnen zijn, maar de mijne zijn in kleur als 2 en 4.
  21. Met Kerst kalkoen gemaakt gevuld met eigen golden appeltjes..een verwennerij! Vandaag stamppot pastinaak met lekker speklapje uit Zelhem. Morgen maak ik humus met pepertjes en knof uit de tuin. Ook tapenade met eigen gedroogde tomaatjes. Kerriesoep met wintergroen zoals prei cavolo nero en pompoen.
  22. Namens Lie en mij aan jullie allen:
  23. appelvrouw reageerde op Amrutten's blog bericht in Amrutten's Blog
    Grappig tuinencomplex, mooie plek lijkt me. Je hebt een woelmuis die mag blijven of is het een mol? Succes.
  24. Ik kan niet anders doen dan hopen dat het goed komt. Ik wilde ook graag in november zagen maar het was niet te regelen.. En graag ja, die zaailing, ik heb er enkele van afgelopen jaar maar wat jaren ouder is fijn.
  25. Vandaag vanwege de Kerstvreterij een evenwicht, een groentesoepje julienne met prei, wortel, ui, knoflook en kruiden. Speltbroodje met venkelzaad en komijnzaad staat in de oven. Morgen een simpele boerenkool en dan overmorgen die kalkoen..zonder vette vulling maar met appels en walnoten uet en veel groente erbij. Vers kwarkijs toe in mijn geval frambozenijs( kwark of yoghurt met suiker of honing zoeten en een gelijk deel bevroren fruit erbij..staafmixer erop en meteen serveren gegarneerd met blaadje munt oid.)

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.