Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Kastanjes vandaag geraapt, niet een hele grote opbrengst maar voldoende voor puree en wat losse gepofte!

Geplaatst:

Ik ben niet blij met de regen vandaag, maar de walnoten vallen wel massaal uit de bomen..... 'k Heb al drie kratten. Er komen er vast nog bij.

Geplaatst:
Klaprooszaden = maanzaad

Interessant, dus als ik in de supermarkt een zakje maanzaad koop en die zaai in de grond zouden er klaprozen groeien?

Geplaatst:

nouja, blauw maanzaad komt niet uit de standaard klaproos hoor. Het is deze bloem:

Papaver-somniferum-Blauwmaanzaad-.jpg

Dat is de papaver met het allerlaagste opiumgehalte.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:
dus als ik in de supermarkt een zakje maanzaad koop en die zaai in de grond zouden er klaprozen groeien?
Die zijn vaak behandeld en zal daarom niet gaan.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

leuk Mijke, die paarsige stonden massaal in mijn kippentuin (aangewaaid) en ik vroeg mij al af welke dat waren. Ik denk dus aangewaaid van de Hongaarse maanzaadteelt.

Geplaatst:

Bewaren en gebruiken?

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Vandaag vlierbessen en japanse kweeperen wezen plukken, nu nog verwerken

Geplaatst:

Wat ik mis bij die wet is nog een uitleg hoe het zit met wildplukken in stukken land die van de gemeente of staatsbosbeheer oid zijn. Het lijkt me duidelijk dat je niet de appels van de buurman mag plukken en ik denk dat die wet daar ook voor bedoeld is. Het gaat er namelijk om dat plukken verboden is daar waar het niet is toegestaan. En dat bepaalt dus de eigenaar van de grond. Dus als staatsbosheer niet wil dat we iets plukken in het bos, dan verwacht ik dat op het bordje bij de ingang van het bos. Staat dat er op dus?

Geplaatst:

Nou dat lijkt me duidelijk, dus op grond van staatsbosbeheer mag je dus gewoon wildplukken.

Geplaatst:

Ja maar, voor eigengebruik en geen kilo's in geval van b.v. paddenstoelen en vele andere dingen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
  • Auteur

Het wildplukken is nu zo in de media dat dadelijk hel veel mensen massaal gaan plukken en wat krijg je dan een algeheel verbod.

Mede omdat wij nu in een crisis zitten zegt men, bij een hoop praat programma's kom het aan bod, je lees er op eens heel veel over. En eigenlijk is het verboden

Geplaatst:

Waarom blijven mensen dat hier toch zeggen, het is helemaal niet verboden. Het is verboden als de eigenaar van de grond het verbiedt. En dat is bijv. bij staatsbosbeheer al niet het geval.

Geplaatst:

2013-10-19-20321501383077599.jpg2013-10-19-20412031383077609.jpg

Geplaatst:
Waarom blijven mensen dat hier toch zeggen, het is helemaal niet verboden. Het is verboden als de eigenaar van de grond het verbiedt. En dat is bijv. bij staatsbosbeheer al niet het geval.

nee andersom. het is verboden tenzij de eigenaar van de grond toestemming geeft (of het gedoogd zoals bij staatsbosbeheer)

Geplaatst:

Ik ga volgend jaar wat frambozenplantjes met mijn kinderen in het bos zetten, onze eerste guerilla-gardening onderneming!

Hoop dat ze blijvenstaan en dat er flink van geplukt word!

Paddestoelen zou ik nooit plukken, heb er totaal geen verstand van, ben veel te bang dat ik mijn gezin vergiftig!

Geplaatst:

Yuras, jij hebt een flink maaltje honingzwammen gevonden (wel afkoken eerst he? )

De boom is ten dode opgeschreven met zo'n hoeveelheid...

Geplaatst:
Yuras, jij hebt een flink maaltje honingzwammen gevonden (wel afkoken eerst he? )

De boom is ten dode opgeschreven met zo'n hoeveelheid...

Wel, de bom was al dood...

Afhankelijk van bereidwijse, afkoken niet altijd nodig is

Geplaatst:

Het advies bij honingzwam is echter wel 15minuten koken of bakken.

Geplaatst:

nee andersom. het is verboden tenzij de eigenaar van de grond toestemming geeft (of het gedoogd zoals bij staatsbosbeheer)

Je hebt gelijk.

Maar in de praktijk betekent het dus dat het vrijwel overal is toegestaan, behalve bij de buurman, maar dat snapt iedereen ook wel.

Geplaatst:
Het advies bij honingzwam is echter wel 15minuten koken of bakken.

100%, bakken "in eigen sap" totdat sap verdampt, dan uitje, zout en nog 5 min bakken....

Geplaatst:
Paddestoelen zou ik nooit plukken, heb er totaal geen verstand van, ben veel te bang dat ik mijn gezin vergiftig!

Helemaal eens, het is echt een rage geworden dit jaar lijkt wel, nu is het wachten tot de eerste berichten in de krant over doden door eten giftige paddestoel ;/

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:
Helemaal eens, het is echt een rage geworden dit jaar lijkt wel, nu is het wachten tot de eerste berichten in de krant over doden door eten giftige paddestoel ;/

Deze week nog slachtoffers van de groene knolamaniet zie : http://nos.nl/artikel/567019-asielzoekers-ziek-door-paddestoel.html

Geplaatst:

Tja, hoe DOM kan je zijn??

Hier in de streken ook regelmatig mensen die verkeerde paddestoelen eten. Het lijkt mij toch algemeen bekend dat die dingen zwaar giftig kunnen zijn en je er van af moet blijven als je er niet alles van af weet. Maarnee.. blijkbaar niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic