Ga naar inhoud

Het Grote Moestuin-forum Record Topic!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je meloen is vermeld, Cedric....de pepertjes zijn nog druk in competitie....ik wacht even september af;

Wie oogst de langste rode peper?

Geplaatst:
van wie is hij groter ? ze lijken allebei 22.5 cm

Tsja Cedric , dan zit er niks anders op dan mijn peper rechtgebogen aan een stokje fixeren, invriezen, en weer losmaken. Bevroren langs een meetlint gelegd moet hij op die manier toch wel een cm 'gegroeid' zijn. Of zou dat niet mogen denk je ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
Geen flauw idee welk ras , ook niet zelf gekweekt maar ik wilde hem toch laten zien, deze grote tomaat:

Mooie tomaat ; ik denk dat het een vleestomaat is.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

2017101217215434511507885867.jpgBijna 4,5 kilo. Smaakt nog verrassend goed. Helemaal niet verhout. Wel wat moeite met schillen.

Ik zag nog geen koolrabi in het lijstje staan. Denk dat dit een mooi gewicht is voor in het lijstje

Geplaatst:

Dit jaar is een goed jaar voor mijn knolselders:

2017101417160768041507994815.jpg

Voor de MTFD deelnemers: deze gaan jullie morgen zien, op de zaden/oogsttafel.

Raar hoor. 2017 helemaal OK, 2016 was helemaal niks, 2015 was prima. 3x dezelfde soort (Monarch), vergelijkbare teeltzorgen. Wist ik maar wát het verschil veroorzaakt.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

De zoete aardappel komt nog niet in de lijst voor zie ik dus is het makkelijk scoren . Gisteren een zoete aardappel geoogst van 885 gram.

za4361351508103372.JPG

Dan ook maar gelijk de langste aanmelden.

za4415011508104656.JPG

Geplaatst:

Wat een knoeperds Frans!

(Moest even twee keer kijken trouwens. Het leken even prachtige roze drolletjes - maar zoete aardappel is inderdaad logischer. Zelfs voor mijn slaperig ochtendbrein)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ja, dit jaar deden ze het perfect. Jij hebt het recordexemplaar (denk ik, maar er staan er nu nog een stuk of acht, bijna net zo groot). Die op de oogsttafel was inderdaad binnen een minuut weg ("Oh, mag ik die ..." Ja, natuurlijk).

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Vandaag de laatste zoete aardappels geoogst. Dit exemplaar is met 33cm weer enkele cm's langer dan het vorige record.

za5056331509380492.JPG

• 3 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...