prettig gestoord Geplaatst: 24 augustus 2019 Geplaatst: 24 augustus 2019 De Amal meloen, dubbel van normaal kwa gewicht Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Frans Geplaatst: 27 augustus 2019 Geplaatst: 27 augustus 2019 Sjalot Misschien komt op de foto de vorm van de sjalot niet zo goed over ( het is beslist geen ui) dus daarom ook maar even de 'kleintjes' laten zien die erbij horen. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Saalk86 Geplaatst: 2 september 2019 Geplaatst: 2 september 2019 Aaaarghhhhhh Appelvrouw kwamkwammer 58 cm en ik kom tot tot tot.... 56 cm!!!! (Ik was deze vergeten en vond m wel érg lang)! Ohhhh wat een mazzel die appelvrouw! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
appelvrouw Geplaatst: 2 september 2019 Geplaatst: 2 september 2019 Maar wel een lekkere komkommer zo te zien..welk ras? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Saalk86 Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 Maar wel een lekkere komkommer zo te zien..welk ras? Zelenyye Zmei, Russische of Oekraïense heirloom soort. Doet het echt enorm goed hoor!! Nog steeds dagelijks komkommers, heb 2 planten, meer dan zat. Niet te groot laten worden ivm de harde / grote zaden dan! Quote Insta, leuke foto’s! https://www.instagram.com/waldengardening/
prettig gestoord Geplaatst: 8 september 2019 Geplaatst: 8 september 2019 Watermeloen van 9.3kg Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
hein Geplaatst: 9 september 2019 Geplaatst: 9 september 2019 vandaag een behoorlijk flinke knolvenkel geoogst van maar liefst 1094 gram. Quote
Patrijs Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Framboos 9 gram. Quote De moestuin van Patrijs
Frans Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Ik zie dat er nog geen prei aangemeld is in dit topic dus dat wordt makkelijk scoren. Het betreft herfstprei van het ras Mammoth 2 Snowstar. Gezien zijn naam zal hij waarschijnlijk wel wat genen gemeen hebben met de 5 jaar geleden op dit forum voor de teeltwedstrijd gebruikte winterprei. De langste (gemeten zonder wortels) Een tweede exemplaar als zwaarste (ontdaan van wortels en de lelijkste bladeren) Tevens voor de categorie grootste wat omtrek betreft (21 cm) Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
roeier Geplaatst: 21 december 2019 Geplaatst: 21 december 2019 Indrukwekkend, Frans. Die hoort erin! In de slag tegen de competitie met afwezigheid van competitie ga ik dan ook nog maar even een score melden:Dikste solo knoflookbol vanuit een bulbine gegroeid, binnen één seizoen: 2,8 cm diameter. Ras Pskem.De beste foto, met de schuifmaat erlangs, heb ik hier al eens laten zien: https://www.moestuinforum.nl/knoflook-seizoen-2019-2020-t25821-80.html#p407481. Omdat bijna niemand vanuit bulbines knoflook kweekt zal het weinig mensen wat zeggen, maar om uit zo'n bulbine, weinig groter dan een graankorrel, een bol van 2,8 cm te krijgen is wel degelijk opmerkelijk. Op YouTube staat een filmpje dat een tweejarig proces laat zien om van bulbines bolletjes te krijgen groter dan 5 gram, die waardig pootgoed zijn voor gewone bollen. Mijn Pskem bulbines gingen binnen één seizoen al richting de 10 gram!Ik heb Andy Leahy, de maker van dat YouTube filmpje, mijn resultaat ook laten zien, en hij reageerde met: "Grain size to the size of rounds you are showing is phenomenally good. That could be like 50-100X weight increase in one cycle. [...]Pskem did not stand out in any way in my area, so I’ve let all mine be sold for food." Hieronder een foto van een paar van mijn Pskem bollen naast een paar van een ander ras, namelijk Eden Rose. Beiden op dezelfde manier vanuit bulbines verkregen, maar de resultaten staan in geen verhouding tot elkaar: Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Mijn preien zijn ook behoorlijk lang Frans, ik had zelfs nog een langere maar die was dus aangevreten even lang als deze. Gewogen en op ruim 800 gram gekomen, dat is dus minder dan de jouwe, mijne is langer (107) maar ook dunner denk ik Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
roeier Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Welk ras is het, Appelvrouw? Die van Frans was een Mammoth 2 Snowstar. Altijd leuk om te weten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 Het is bleu d’ hiver. Voor het eerst onder gaas geteeld ivm de preimineervlieg, wat goed geholpen heeft. De beestenaanval kwam toch wel maar dit keer van onder de grond.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frans Geplaatst: 23 december 2019 Geplaatst: 23 december 2019 , mijne is langer (107)Had ik dat blad waarlangs ik mijn prei heb gemeten maar netjes langs het meetlint gelegd Jet dan had ik die 107 cm ook wel gehaald. Ik zal nu de rest van mijn leven moeten leren leven met deze fout. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Nasuada Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 (aangepast) Het grootste eenden ei?? 146 gram 16 februari 2020 aangepast door Gast Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Wat is een rente ei? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Lente ei geautocorrigeerd? Maar een prachtig ei! En het zegt ook wel iets over de conditie van je kippen. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 15 februari 2020 Geplaatst: 15 februari 2020 Heb je het ei al op?Misschien zit er wel nog een ei in. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
jootje Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Knappe kip? Domme kip met pijnlijk achterwerk zul je bedoelen! Quote
Nasuada Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 stomme autocorrectie, het moest EENDEN ei zijn. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
henkg Geplaatst: 16 februari 2020 Geplaatst: 16 februari 2020 Autocorrectie kun je ook UIT zetten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 17 februari 2020 Geplaatst: 17 februari 2020 Die paar fouten valt mee te leven Henkg. Het werkt vaker goed dan niet en soms.. ach. Soms is het je te snel af Quote
Jorieke123 Geplaatst: 17 februari 2020 Geplaatst: 17 februari 2020 Nasuada; als je het bericht even doorleest voordat je het post dan corrigeer je de autocorrect als die een foutje maakt Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.