Mellie Geplaatst: 17 februari 2020 Geplaatst: 17 februari 2020 Het allerkleinste eitje ooit! Mag die ook meedoen met het record?! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 10 juli 2020 Geplaatst: 10 juli 2020 Heel bizar... 1 tak van mijn laurier heeft belachelijk grote bladeren. 15,5 cm terwijl de normale niet verder dan 8 cm komen! 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 14 augustus 2020 Geplaatst: 14 augustus 2020 Onze witte Patisson begint al een kleine reus te worden, zowel in doorsnee ruim 20cm en het gewicht lijkt ook wel goed te zitten, nu maar hopen dat ie nog een tijdje kan blijven hangen!☺️ 1 Quote
Frans Geplaatst: 24 september 2020 Geplaatst: 24 september 2020 Prei. Ruim 1.68 meter (zonder verdorde topje 3 cm korter). Het zou een winterprei moeten zijn al heb ik daar mijn twijfels over. Wat groeiwijze betreft heb ik nog nooit zo'n idiote prei gezien. De zaden zijn afkomstig van de Lidl. Voor een lengte record is hij wel leuk maar naar het bruikbare deel gekeken is het geen bijzondere plant. De diameter van de schacht is bijvoorbeeld te klein maar als het inderdaad een winterprei is dan heeft de rest van de planten nog alle tijd dikker te worden. Het is nog lang tot het voorjaar. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Mellie Geplaatst: 25 september 2020 Geplaatst: 25 september 2020 Nou ja zeg! Teufelshorn aardappel van 30 cm... geen idee hoe het kan, want bij de mega lading waar ik mijn 4 aardappels vorig jaar op reclaim the seeds had gekocht, waren ze niet groter dan een cm of 6. Die ik heb geoogst vorig jaar en paar maanden terug ook niet. Deze had ik laten staan omdat de plant er nog redelijk uitzag. Dat heeft kennelijk gewerkt. Op een paar kleintjes na, die nog steeds bijna allemaal groter zijn dan gemiddeld, allemaal huge! Mijn vrijdag begint zo leuk Quote
Frans Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Knolselderij 1632 gram 3 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Vinky Geplaatst: 30 november 2020 Geplaatst: 30 november 2020 Knetter wat een knol. Gefeliciteerd 👍. Quote
Frans Geplaatst: 1 december 2020 Geplaatst: 1 december 2020 Inderdaad een forse knol Vinky maar bij dit soort foto's , waarbij het display leesbaar in beeld moet komen, ontkom je er niet aan ietwat van bovenaf te fotograferen. Het effect is dan dat het te fotograferen object er wat 'robuuster' uit kan komen te zien. Maar ook recht van voren bekeken is het nog steeds een aardige knol. Misschien een idee om bij topics waarbij het gewicht een rol speelt in het vervolg 2 foto's te laten zien ? Eén met leesbaar display en een tweede vanuit de meest realistische hoek. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Jorieke123 Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 Verdikkie, ik kwam hier om Mellie te verslaan met het kleinste ei. Maar ik heb hem eerst gewogen, toen kapot gemaakt om een foto te maken van dat het echt een ei is (met dooier zelfs!) en daarna keek ik pas in dit topic en toen bleek dat Mellie haar eitje had opgemeten en niet gewogen. Maar nu kan ik geen foto meer maken van de lengte van 'mijn' ei. Als ik de schil weer aan elkaar probeer te houden, en dan meet, dan denk ik dat ik net iets meer dan 2 cm meet. Een of 2 mm meer. Maar ja, dat kan ik niet bewijzen. EN ik had wel even wat scherpere foto's mogen maken 6,7 gram... 4 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2021 Geplaatst: 25 augustus 2021 Ik denk dat je hebt gewonnen! Wat een schatje zeg m! Maar jij hebt toch grote kippen?! Wat is er mis gegaan? Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 Ik kwam mijn zonnebloem aanmelden. Die van Jorieke die hier staat is toch groter. Ik ben eigenwijs en laat hem wel ff zien..zo een joekel, 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Stan W Geplaatst: 15 november 2021 Geplaatst: 15 november 2021 (aangepast) Mijn trots onder de juin, een rode uit 2019. 15 november 2021 aangepast door Stan W 2 Quote
Ruderalis Geplaatst: 8 mei 2022 Geplaatst: 8 mei 2022 De records waar ik dit jaar voor kan gaan staan al zo scherp dat het vertrouwen al in mijn schoenen 🥾 is gezakt, potverdikkie!😆 Ik kan gaan voor; Paprika 🫑, Pepers 🌶 of Aubergine 🍆 maar ik verwacht dat t niet doen is want ze staan allemaal al op mooie records.👌👏 Quote
Lia56 Geplaatst: 9 mei 2022 Geplaatst: 9 mei 2022 Wat een joekels, mini's allemaal. Leuk topic 1 Quote
acpronk Geplaatst: 23 juli 2022 Geplaatst: 23 juli 2022 Ik ga mijn boerenwormkruid opmeten, die komt tot boven de 1,70m terwijl Flora van Nederland zegt 60-120cm.En mijn koningskaars komt ruim boven de 2m uit (Flora van Nederland 1-2m, Wikipedia >2m).Vingerhoedskruid is ook rond de 2m (Flora van Nederland 30-150cm, Wikipedia 30-200cm). 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Frans Geplaatst: 23 juli 2022 Geplaatst: 23 juli 2022 Dit topic werd 30 augustus 2013 gestart door @geedee en de laatste keer door haar bijgewerkt op 10 mei 2020. De laatste keer dat ze inlogde is meer dan een jaar geleden op 4 juni 2021. De kans dat ingezonden bijdragen van na 10 mei 2020 nog door haar verwerkt zullen worden lijkt me daarom klein. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
HuubvG Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 @Frans, sindsdien worden hier nog wel quasi records - maar dan wel met foto's - geplaatst, meestal opgevolgd door wat oh's en ah's. Maar misschien moet het draadje gesloten worden? En iemand een nieuw recordtopic starten? @acpronk, geen foto's plaatsen en dan toch een paar likes scoren, dat vind ik een hele prestatie. Zonder foto's zegt mij je bericht eigenlijk niet zo veel... Quote
acpronk Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Ik heb ze ook nog niet opgemeten, als het niet nodig is..Maar voor de geïnteresseerden kan ik het wel doen hoor. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
redzebra Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 lol @HuubvG dit is een fun topic, fijn dat iemand dit opnieuw wil opnemen. Ik zou zeggen @acpronk streng en rechtvaardig oordelen geen foto's geen records 😄 en laat je gaan. 2 Quote
Arja Geplaatst: 24 juli 2022 Geplaatst: 24 juli 2022 Is er al een kleinste pepertje? Ik heb geen meetlint bij de hand, maar de bolletjes aan de Chinese Five Colour zijn minder dan een centimeter groot. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 30 juli 2022 Geplaatst: 30 juli 2022 Ik heb nog niet eerder vijgen gewogen, maar deze was een stuk groter dan de rest die ik had gepluk. Dus toch maar even op de weegschaal. Vandaag had ik overigens een nóg grotere vijg.1 vijg, bijna 100 gram! Samen met de rest van die paar vijgen, ruim een halve kilo. We hebben gesmuld Vijgen en kersen zijn mijn lievelings 3 Quote
Arja Geplaatst: 2 augustus 2022 Geplaatst: 2 augustus 2022 Een hele mooie en vooral grote koolrabi geoogst. Hij weegt bijna anderhalve kilo. 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.