henkg Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Zo, vandaag de derde en laatste zaai: 8 stuks- 15-12: 1 uit 3- 09-01: 2 uit 5- 29-01: ? uit 8 @Jet: Ik had dus een zaadje meer. Zeer waarschijnlijk die voor jou. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
HuubvG Geplaatst: 29 januari 2014 Auteur Geplaatst: 29 januari 2014 Je mag maar met 15 zaden meedoen... Stuur die 16e maar op naar Appelvrouw Henkg... Quote
Piroska Geplaatst: 29 januari 2014 Geplaatst: 29 januari 2014 Bij mij zijn 11 van de 15 opgekomen, of die anderen nog gaan komen Ik denk het niet.... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Nog nét januari en tijd om nog eens 5 zaadjes te zaaien. (is het vierde zaadje van links kapot?) Had nog een zak Vermiliociet, of hoe schrijf je dat staan. Hierop gezaaid en een klein snufje potgrond erover. Nu de boel goed in de gaten houden ivm schimmel. Mijn andere 3 preitjes (2 zijn (nog) niet opgekomen) doen het prima. Eentje is er gaan hangen en kreeg een stokje. Een tweede begon ook te hangen, kreeg ook stokje, maar staat inmiddels weer zelfstandig. Ze zijn goed groen, enkel onderaan een heel klein beetje wit te zien. De schimmel is volledig weg getrokken. Foto's volgen zodra de groei wat verder is, qua grootte zijn ze nog niet heel erg veranderd. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
malouis Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Bij mij zijn 5 van de 15 zaadjes opgekomen. Eéntje daarvan is gelijk ter ziele gegaan; die bleek ondergronds letterlijk in de knoop te zitten, dus die knelde zichzelf af.Gelukkig heeft mijn ander prei een beduidend beter kiempercentage (zo'n 95 %). Quote
kenbeimer Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Ik hoop dat er sowieso 5 volwassen worden. 1. Voor oma (ik ga nog achter preirecept aan )2. Om van het groen te snijden3. Om van het wit te snijden (vermoorden)4. Om zaden van te oogsten5. Reserve Tussen haakjes, zie de begin post: kenbeimergezaaid 15-12 (1) opkomst 28-01 (0)gezaaid 04-01 (5) opkomst 26-01 (3) Bij de bovenste was de opkomst 1, maar is het resultaat 0 overgebleven. Tof dat je zo'n lijstje bijhoudt! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
sansareli Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Van de 7 die ik gezaaid heb zijn er maar 3 uitgekomen. Ik zal dus nog een tweede zaaironde moeten houden. Quote
Piroska Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 opvallend slechte opkomst bij iedereen vind ik. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
greetje Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 ja, dat vind ik ook!hier is ook nog niets opgekomen Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 @Kenheimer. Ergens snap ik iets niet. Nou had je dus prei gezaaid in kranten-potjes, waar dikke schimmel op kwam. Te vochtig allemaal, misschien ook te warm, weet ik niet. En nu zet je ze in een kweekbak met de kap er op ? Dat is toch vrágen om schimmel weer ? Gewoon kap er af op 18 a 20 graden houden en eens in de week es kijken of er dan héél misschien iets staat uit te drogen, misschien dan met de plantenspuit een huigje vocht er over heen. Meer niet ! En komen ze dan op ( echt pokke-dingen kwa kiemingspercentage ) dan gelijk koeler zetten en zo licht mogelijk, desnoods naar buiten zelfs: droog en héél licht ( droog = dan : uit de regen ( wel iets vochtig houden ( maar niet nát ))) Quote
kenbeimer Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Ik ga ze nu beter in de gaten houden. De krantenbakjes die schimmel hadden, alle zaailingen leven nog en de schimmel is volledig weggetrokken. Bij die eerste schimmelronde heb ik ook nog een paar dagen gewacht na constatering, voor ik ze eruit haalde. Deze keer wil ik ze er sneller uit halen. Afgesloten = om te kiemen. Gekiemd? Dan naar buiten en ontschimmelen. Ik probeer ook mijn eigen geheime methode (met schimmel blijkbaar! ) Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
malouis Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 opvallend slechte opkomst bij iedereen vind ik.Dat vind ik dus ook. Vandaar mijn voorstel om eens van iedereen het kiempercentage bij te houden.Volgens de Engelse kwekers is dit trouwens een van de soorten die die makkelijkst te telen is. Quote
Piroska Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Dat lijkt inderdaad wel interessant om ook het kiempercentage in het lijstje te zetten. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
simke Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Mee eens ik heb er 6 gezaaid op 8 januari en er gebuurt niets. Van de week weer6 gezaaid kijken wat er nu gebuurt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Ik heb er 7 gezaaid (of waren het er nou 8? weet het echt niet meer) op 14 januari en er komt nu eindelijk iets op. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Geplaatst: 31 januari 2014 De lijst.Ik zal op iedere regel van "gezaaid" proberen bij te houden wat gebeurt. Opkomstpercentage komt er dan ook bij. Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Zo, vandaag de derde en laatste zaai: 8 stuks- 15-12: 1 uit 3- 09-01: 2 uit 5- 29-01: ? uit 8 @Jet: Ik had dus een zaadje meer. Zeer waarschijnlijk die voor jou. Ok, ik neem aan dat je hem voor me zaait ? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 31 januari 2014 Auteur Geplaatst: 31 januari 2014 ... ... kenbeimergezaaid 15-12 (1) opkomst 28-01 (0)gezaaid 04-01 (5) opkomst 26-01 (3) Bij de bovenste was de opkomst 1, maar is het resultaat 0 overgebleven. Tof dat je zo'n lijstje bijhoudt! Het opkomstpercentage is dan 100% geweest Ken, ik heb dit veranderd op de lijst. kenbeimergezaaid 15-12 (1) opkomst 28-01 (1) OP 100%gezaaid 04-01 (5) opkomst 26-01 (3) OP 60%gezaaid 31-01 (5)Wat er later met de opgekomen plantjes gebeurt, houden we niet bij, we zien wel wat er overblijft. Quote
T0M Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Hier zijn ze gisteren alle 14 in de grond gegaan (1 viel naast mijn hand en ik kon 'm niet meer terugvinden op de grond ) Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
kenbeimer Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Dat is irritant en herkenbaar. Ik lig op mijn buik (oke, niet plat op de buik) tijdens het zaaien van dit soort dingen en gebruik het originele witte meegeleverde (en gekreukelde) papiertje, dus zodra de zaadjes eruit vallen ze goed zichtbaar zijn. Heb de 2 potjes zonder opkomst nog niet verwijderd. Heb ze opnieuw (flink) water gegeven en buiten het kasje gezet. Ik geef ze nog een tijdje de tijd en nog geen opkomst betekend dumpen in de voortuin. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Stan Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 Zo, dat was een werk ik heb de winnaar's MP gezaaid vandaag op de Deno-style. Dus dank voor het aangeven dat het zaad lastig wil kiemmen. Dan ga ik op veilige methodes over Thanx allemaal voor de tip's .Sorry voor de slechte belichting op de foto. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 31 januari 2014 Geplaatst: 31 januari 2014 jammer, jammer stan!verkeerde methode! sowieso geen blad-plant zaai dagdie MP van jou komt zo teveel kosmische energie nu tekort!!!! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
MartinH Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 19 januari 15 stuks gezaaid, nu staan er 2 boven de grond. Daarnaast heb ik bakken met andere prei gezaaid en die komen geweldig goed op. Het ligt dus niet aan de omstandigheden. Misschien is het wel oud zaad ??? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Limoen Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Bij mij zijn 3 van de 5 opgekomen. Ik ga vandaag nog een tweede batch zaaien. Quote
kenbeimer Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Poging 1: 100% kiempercentage (1 van 1)Poging 2: 60% kiempercentage (3 van 5)Poging 3: 5 gezaaid Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.