henkg Geplaatst: 30 mei 2014 Geplaatst: 30 mei 2014 Mijn balkonprei gaat langzaam, maar gestaag: In 9 dagen van 14,11 naar 18,12 mm, volgens de schuifmaat.De drie stuks in de volle grond lopen wat achter (geen foto) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Frans Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Die stille zwijgers, wat hebben die in hun mars? Dat vraag ik me soms af zie. Van deze stille zwijger zul je geen concurrentie meer hebben Willy. Ik had de planten een paar dagen niet in de gaten gehouden en dat was voor de preivlieg net genoeg om toe te slaan. Van de drie planten die ik had zijn er twee definitief verloren gegaan en de derde heeft het nauwelijks overleefd . Ik ben dus uit de race. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
greetje Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 maar ik ben er nog!!! hij zit nu nog in de kindergroeitijd, maar met wat weekjes wordt het vetmesten met mijnheer! en meteen een blik op mijn zuckertraube die ik gewoon buiten gezaaid heb Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 voor de preivlieg net genoeg om toe te slaan.. . Ik ben dus uit de race. Ik weet het niet Frans. Ik las laatst iemand die de preivlieg bestrijd door steeds langs de prei de gaan met de vingers. Je schijnt het beestje of larf te kunnen voelen en zo om zeep te kunnen helpen door hem plat te drukken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bobjan10 Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Mijn 5 plantjes van de week uit geplant met een extra grote schep compost Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/
kenbeimer Geplaatst: 31 mei 2014 Geplaatst: 31 mei 2014 Mijn oma's prei gaat veel harder, niet eerlijk! Dus ook maar in de volle grond. //update// En nu zie ik dat ik hem vergeten ben dieper in te poten, oeps! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 en de mijne vandaag ook de volle grond in........maar misschien wel iets te diep Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
janita Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Die van mij schieten nog niet op, geen foto waard eigenlijk.. Ze staan al een week of zes buiten, zijn wel steviger geworden maar nog niet dikker Ik moest waarschijnlijk eerder gaan bemesten maar ik durfde niet goed, bang dat de mest teveel zou zijn voor de tere plantjes en de worteltjes zouden verbranden. Vandaag voor het eerst bemest met het beroemde strontwater... Eens zien of er nu een beetje gang in komt Quote
hoekman Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik ben ook nog in de race. Alleen voor een eervolle vermelding, want de winnaar is al bijna bekend. Ik ben in het bezit van 10 zaailingen. Dat is toch bijna het record. Wie heeft er nog meer? 3 daarvan zijn binnen gezaaid en zijn nu bijna potlooddik. Ze stonden in de tuin op een verkeerde plek. Ik heb er nu 2 op een betere plek gezet en tevens op een geheel eigenwijze natuurlijke manier bemest. Quote
Esthe76r Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Jullie doen het nog goed, ben al een tijd uit de running. Quote
Piroska Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik ben ook nog in de race. Alleen voor een eervolle vermelding, want de winnaar is al bijna bekend. Ik ben in het bezit van 10 zaailingen. Dat is toch bijna het record. Wie heeft er nog meer? 3 daarvan zijn binnen gezaaid en zijn nu bijna potlooddik. Ze stonden in de tuin op een verkeerde plek. Ik heb er nu 2 op een betere plek gezet en tevens op een geheel eigenwijze natuurlijke manier bemest. Onzin dat de winnaar al bijna bekend is, we hebben nog maanden te gaan! Ik had 11 zaailingen, maar nu nog maar 8 inmiddels, of 9 ben het even kwijt, wij maken dus goede kans ! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik had er maar negen, nu maar zeven meer. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bio-fee Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Wow knap zeg, om zoveel zaailingen te hebben! Ik heb er maar 3.De twee die in de volle grond staan zijn wat krullerig geworden, degene die nog in een potje staat, staat wel fier rechtop, maar is nog tamelijk ielig (formaat: halve potlood ofzo). Quote
kenbeimer Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Ik heb er 4 (+1 die bij mijn oma staat, dus 5) Zijn me ook 4 zaailingen dood gegaan, waarvan eentje direct na de kieming. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
sansareli Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Ik heb er nog 9, ze staan nu buiten. Maar het is nog niet te moeite om een foto te nemen. Quote
Jenneke Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Hier dan de beloofde foto's van mijn 4 mammoetjes. De eerste is net aan de dikste, gezaaid op 23 januari, De volgende 2 zijn vrijwel even dik en hoewel ze 3 weken later gezaaid zijn, op 13-februari, scheelt het maar weinig met de eerste. En dan nog mijn sprietje, op dezelfde dag gezaaid als de vorige 2, maar veel later pas opgekomen. Heel lang bleef het een grassprietje, maar het lijkt erop dat al mijn aanmoedigingen vrucht af begint te werpen en dat deze nu toch ook aan de groei is En hier zijn ze allemaal samen, vandaag allemaal in grotere potten gezet met heerlijke verse biologische potgrond met een sprinkeltje mest Mijn geheim Waakkikkers die mooi voor mijn mammoetjes kwaakzingen Quote
Stan Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Tsja sorry hoor, maar je meet groen. En het gaat om wit Jenneke. Dus ik blijf banger voor Willy de winnaar dan voor jou. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jenneke Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat iemand bang voor mij moet zijn, mijn waakkikkers daarentegen.............. Vooral die achterste die is echt waaks Quote
Erny Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Gezaaid op 6 januari.Volle grond vanaf vorige week met stront aan de voetjes. De dikste is zo dik als de aansteker... Van de 8 gezaaide zaadjes zijn er 5 gekiemd en in leven. Quote
greetje Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 met man en macht in alle vroegte van de dag.......[let op de tijd!!!!!!]de prei weer wat omhoog uit de zware polderklei getrokkenen straks voor het echie nog de overige zaadjes zaaien....wordt vervolgd Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
henkg Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Een van mijn drie preien in de volle grond:Ze staan daar nu al anderhalve maand. Nog 5 maanden te gaan tot 30 oktober. In vijf maanden kan er een hoop gebeuren, ik acht de nu nog iele sprietjes van sommige deelnemers zeker niet kansloos. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
aalterse-willy Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Niemand is kansloos, ik merk dat nu goed aan de schade die er is door die onweersbui toen ik ze net buiten had, maar ze herpakken zich en dat is ook al wel iets.Nu twijfel ik toch of ik ze toch niet beter in de volle grond zou zetten maar dan afgeschermd van weer en wind. Dit is de dikste, 46mm Maar hier ziet men goed dat er bladeren kapot gegaan zijn door die storm 39mm voor de tweede is ook niet slecht Op de voet gevolgd door nummer drie met 37mm. De andere zijn ver achter. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Frans Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Niemand is kansloos, ik merk dat nu goed aan de schade die er is door die onweersbui toen ik ze net buiten had, maar ze herpakken zich ... ... maar zie ik daar geen preiroest Willy ? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
kroongj Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Pas maar op met die schuifmaat Willy. Alleen die merknaam al.. Quote Groet, Geert-Jan
greetje Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 ja die merknaam was mij vanochtend ook al opgevallen, maar die meeting was toch om de stormschade op te meten?????en DAT telt niet voor de dikte hoor willy Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.