Waaslander Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 gefeliciteerd aan de winnares Ja, daar zit ik ook in... Jij in een floplijst zou ik eigenlijk onterecht vinden . Ja u prei is niet echt dik te noemen ,maar verdiend wel waardering dat het niet opgegeven heb . Waarschijnlijk nog moeilijker als deze met een dikke prei ondanks het niet echt goed gaat toch blijven volhouden . Quote
Bit Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Whahaha. Jet ! Ik zie nu pas je inzending !! Goed zeg . waanzin. Mijn dikkerd ligt nog op de tafel op de tuin. Viez ding. Is geslonken van die 31 cm naar nog geen 25. Plofprei Quote
aalterse-willy Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Bit, hoe heb je dat voor mekaar gekregen? Woelmuizen of preivlieg?Mijn eerste schade was door die hagel die ook mijn auto zo geblutst heeft en daarna de mollen en uiteindelijk ook nog wel de preivlieg.Maar ze zijn wel erg snel snot vind ik. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
bio-fee Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Ja de prei hier was op het moment van oogsten ook al over zijn hoogtepunt heen; van binnen begon hij al lichtjes te verkleuren. Hebben we ze niet gewoon allemaal te lang in de grond laten staan? Quote
greetje Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 gefeliciteerd Jet!!!!!zoals ik al dacht:appeltje preitje.......voor appelvrouw Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
HuubvG Geplaatst: 2 november 2014 Auteur Geplaatst: 2 november 2014 (aangepast) Zie het tweede bericht van dit topic. 4 november 2014 aangepast door Gast Quote
hoekman Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Huub bedankt voor het organiseren van de succesvolle wedstrijd. Dat is (heel) veel werk geweest.Vandaag alle wedstrijdpreien geoogst en daarna direct allemaal naar de compostbak. Niet meer te eten. Dit is heel duidelijk een zomerprei. Dat is eigenlijk ook aan de kleur te zien. Zomerprei is groen, terwijl de echte winterprei meer blauw is.Iedereen had de kans om veel eerder de eindinzending te doen. Had ik achteraf gezien wel een maand of nog langer geleden kunnen doen. Daarna was de groei toch 0,0.Maar iedereen hoopt op nog een beetje groei.Vorig jaar met de kievietsbonen was het andersom. Pas vandaag de kievietsbonen opgeruimd. Er zaten zelfs nog aardige groene bonen aan. Quote
HuubvG Geplaatst: 2 november 2014 Auteur Geplaatst: 2 november 2014 @ Hoekman, was leuk om te doen, maar wel veel moeten leren. Toch weer wat geleerd. Bijvoorbeeld mijn eigen inzending met foto van meting was ik vergeten op de lijst bij te werken. Dat zag ik vandaag pas. En heb dat vandaag ook pas bijgewerkt. Moest toevallig ook uitgerekend dit weekend elders vertoeven... Ik heb meer dan eens verzuimd op bevestiging te klikken na een wijziging. Hoe zorgvuldig ik ook wil zijn, het is niet mijn sterkste kant... Vandaar dat ik ook aanbied dat ik eindinzendingen die ik niet meegenomen heb, alsnog wil bijwerken. Wat je zegt dat het toch een zomerprei is. Dan hebben degenen die al eerder de meting hebben gedaan, ook meer geluk gehad. Pijn prei laat ik nu staan en hoop dat die in het zaad gaat schieten. Wil ik er toch mee doorgaan komend seizoen. Ik zal de prei dan als een zomerprei telen. Quote
thea Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Huub ook bedank voor het vele werk dat je heb gehad.Mijn preitjes eet ik lekker op.heb er nog 10 staan. HUUB Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
bio-fee Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Leuk dat overzicht, dank je wel voor al je werk Huub! Ik vind dat je het prima gedaan hebt hoor! Quote
Jenneke Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Huub ook van mij heel erg Ik vond het hartstikke leuk om mee te doen, en zowaar nog net in de top 10 geëindigd En wat gaan we volgend seizoen doen Quote
thea Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 UITRUSTEN van de wedstrijd. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 2 november 2014 Auteur Geplaatst: 2 november 2014 Leve het MTF! Jorge, Jorieke en de anderen, bedankt! Quote
kenbeimer Geplaatst: 2 november 2014 Geplaatst: 2 november 2014 Heb genoten van de wedstrijd. Volgend jaar wil ik wel weer meedoen, nog ff afwachten wat het gewas wordt. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Dank allen. Wel grappig dat tussen mijn 14 zaden de winnaar zat ..het zaaien was een uitdaging..maar gezien de ervaring van Piroska die volgens mij 100% opkomst had hebben we allemaal last gehad van on-ervaring in het zaaien van deze prei..tenminste zo zie ik dat. Goed dan het geheim van de tuin van buurvrouw Martine:Haar moestuin is iets van 20 jaar oud en iedere twee jaar gaat er een flinke lading gecomposteerde paardenmest over haar tuin. Dat wordt in het voorjaar ingefreesd.Bij haar is alles groot..de kolen, pompoenen, tomaten enz..haar moestuin is zeer rijk aan pieren en ondanks dat het dezelfde grond is als ik heb is haar aarde heel bewerkzaam geworden.Het viel me al eerder op dat haar preien eigenlijk nooit ziek zijn en weinig last hebben van preivlieg. En groot! Ik moet zeggen dat de mooiste prei van haar tuin die van 28.2 centimeter was..de prei die Lie vastheeft op een van de ingezonden foto`s. Die was ook niet echt aangetast door het weer en had amper last van beestjes. Deze prei stond tussen de schorseneren en de witte kolen voor de zuurkool..de dikste winnaar prei aan de andere kant van deze prei met als buurman rode biet..je weet maar nooit wat daarvan geholpen/tegengewerkt heeft.Verder stonden de preien vlak bij het maisveld..eigenlijk in de luwte van de mais. Die werd tegen eind september weggehaald..en volgens mij begon toen ook langzamerhand de neergang..maar dat kan verbeelding zijn. We hebben niets aan extra meststoffen toegevoegd aan de preien, en op t laatst twee x een blad weggehaald van de dikste prei..bladeren die gingen versnotten.Het opmeten ergens in september had de prei geen goed gedaan..we hadden de aarde om de prei weggeschraapt omdat de prei op het witte gedeelte gemeten moest worden..daarna versnotte de buitenste twee bladeren..anders was de prei zeker nog een halve/hele centimeter dikker geworden. Gelukkig groeide de prei door het versnotten heen Huub erg bedankt voor het regelen van deze wedstrijd..goed gedaan!Ik laat het wete als ik de prijs ontvangen heb en wat de prijs is. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jizkaha Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Jet, gefeliciteerd!Huub, bedankt! Ik vond 't een leuke wedstrijd, alleen hadden mijn preien er helaas weinig zin in....Wat wordt de volgende wedstrijd? Quote Zelluf doen
bio-fee Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Dank voor het delen van je geheim Appelvrouw!Goed om te lezen dat het dus niet per se nodig is om de planten voortdurend van allerlei extra voeding te voorzien. Dat scheelt een hoop werk! Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Ja dank je wel Biof. Ik wilde nog even zeggen de dat mooiste twee van mijn 5 preien diegenen waren waar we niet aan hebben zitten klooien..niet opmeten, niet verplaatsen enz. Ik had wel de indruk dat dat de preien niet goed deed.De prei in de jardinadetuin was niet de grootste, maar wel steady doorgegroeid in de houtsnippers..ik heb wel spijt dat ik die eruit heb gehaald..ik denk dat de prei wel kans had gehad door te groeien tot een megaprei. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Nou ja Appelvrouw, je weet nu hoe het moet dus er staat je niks meer in de weg om volgend jaar een gigareuzemegaprei te telen! Quote
Erny Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Jet van Harte gefeliciteerd met de overwinning! En de buurvrouw ook gefelicteert natuurlijk. En Bit gefeliciteerd met de tweede plaats. Paardepoep had ik ook onder mijn preien maar verder niet meer naar omgekeken, vervolgens verdwenen ze eerst bijna onder de peulen en bleken daarna verstopt achter de bloeiende knolvenkel... Niet perfect dus en dat laat het enigst overlevende exemplaar ook wel zien.Maar liefst 7,5 cm omtrek... Huub bedankt voor de moeite! Quote
Noompi Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Huub, inderdaad enorm bedankt voor het organiseren van de wedstrijd! Ik vond het fantastisch om te kunnen speculeren of er nou al iemand was die zou gaan winnen! En om elke keer als er een berichtje met meting verscheen op het forum meteen naar het balkon te rennen voor een eigen meting. Daarnaast ben ik enorm verrast met mijn 6de-7de plek!! Niet slecht voor een tweedejaars balkonmoestuinier Nu weer door met speculeren over wat we volgend seizoen weer in wedstrijdverband gaan kweken?! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Ja, ik ben ook al wel benieuwd naar volgend jaar. Ik heb de wedstrijdsmaak goed te pakken! Quote
HuubvG Geplaatst: 3 november 2014 Auteur Geplaatst: 3 november 2014 Ik zit op 24cm ik plaats morgen even de foto die moet ik nog op de computer zetten en ben net pas thuis heb ik nu even geen zin meer in Nog steeds geen zin? Quote
Erny Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 Ja... das waar ook... wát gaan we volgend jaar doen??? En wie gaat daarover? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.