Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Pot ? Potten ? potten... Is dit een wedstrijd voor potten ?

Heb ik een grondje helemaal voorbereid voor noppes ?

Moet je die pot gewoon daar opzetten, dan komen de verdampte mineralen via de onderkant van de bladeren alsnog de plant in. Zo belast je de onderkant van de plant minder, zodat die lekker dik kan worden

Geplaatst:

Pot??!! Hoezo Pot... De enige Pot die mijn prei te zien krijgt is de KOOKPOT!

En laat dáár nou ook de naam Pot Leek vandaan komen!

Geplaatst:

Ha ha Erny, en ik heb ze nog niet eens verstuurd naar je...???

Ik heb er zelf ook nogal wat in huis momenteel.

Overigens is het niet verboden om elkaar ook van serieuze teeltadviezen te voorzien hoor...

De zaden liggen hier in zakjes á 15 stuks te wachten tot het grootste gedeelte van de retourenveloppen binnen is. Nu is de helft nog niet binnen.

@ Bit, je krijgt gewoon 15 zaden, net als alle andere deelnemers. Gelieve er voor jezelf de dikste 5 daaruit te zoeken.

@ Eveline, de prei kán in een pot, maar voelt zich ook goed in de volle grond.

Geplaatst:

Ehh even google gebruiken op Mammot pot zie je 5 maal prei en heel veel medicinale wiet ??? Wat gaan we nu eigenlijk telen HuubvG toch geen verboden product ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Als een prei tot snot over gaat heeft dat altijd een oorzaak Ken. Zoiets kan gebeuren na het bevriezen en weer ontdooien van prei als deze niet vorstbestendig genoeg is. Dit komt vaak voor bij zomer- en herfstprei. Een andere oorzaak is een aantasting van de prei door beestjes zoals preivlieg , preimot en preimineervlieg. Zorg je dat dit soort dingen niet kunnen gebeuren dan zul je niet of nauwelijks te maken krijgen met 'versnotte' prei.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst: (aangepast)

nu snap ik erny's opmerking pas.......

die mammoth pot leek pot maar is geen pot!!!!!!

maar we moeten ook serieus zijn.......

lees ook eens nr. 18 door van deze site: http://sjeftuintips.wordpress.com/?s=prei

deze vond ik op onze eigen linkpagina!!!!!!

trouwens.......een hele goede linkpagina voor beginners met veel tips over diverse onderwerpen

oja nog een tip van den greet

en sla deze op in je geheugen...

preizaadjes nooit op z'n kant zaaien!!!!

aangepast door Gast

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Erny, kleine kans dat Ken jouw bericht dus ook leest hè?!

Ken, let op, komt er weer één, en nog een paar. Ken je Engels?

http://gardenofeaden.blogspot.nl/2011/02/how-to-grow-giant-leeks.html

en

http://gardenofeaden.blogspot.nl/2012/01/how-to-grow-giant-vegetables.html

en

http://seedtofeedme.blogspot.nl/2012/01/how-to-grow-leeks-from-seed.html

De eerste 25 enveloppen gaan de deur nu uit. Pff, Erny, Help! Met inpakken, nog best veel werk eigenlijk. Maar goed dat je al hebt geholpen met tellen...

Greetje, leuke link. Voorbewerken van het plantgat staat mooi beschreven daar, inclusief handige zaaitips.

Geplaatst:

De Greet is Great!

En de stapel rechtsboven is nu een lege plek dus.

Buitendoen92478791384967800.jpg

Inmiddels alweer nieuwe enveloppen binnen. De buitenlandse enveloppen liggen ook klaar voor verzending. Even Europazegels halen zo.

Geplaatst:

Zeker veel werk...! helemaal om dat de zorgvuldige Huub er ook nog een speciaal op maat geknipt stukje bubbelplastic in stopt ter bescherming (linksonder op foto) en het daarna dus blijkbaar op een A4tje plakt en dát dan weer moet vouwen en in de enveloppe moet stoppen. Heel veel handelingen als je dat allemaal optelt!

Ik hoor het wel als we weer een werkmeeting moeten houden toch Huub?

Geplaatst:

Zo vandaag een top deal met EcoStyle gesloten. ik heb n.l. van hun het alleenrecht voor Europa kunnen kopen op Mammoth pot mest. Dus jongens en Meisjes kijk maar uit ! Dus Bit en o.a. Huub, leuk dat je de ruimte in je tuin al klaar hebt maar, kansloos.(voor mij dan)

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst: (aangepast)
  • het openingsbericht is bijgewerkt https://www.moestuinforum.nl/post182394.html#p182394
  • op de 2e pagina is de deelnemerslijst. Kijk ajb of je (nick)naam er correct op staat en als je in het buitenland zit, of je land erachter staat
  • er kunnen nog plm. 20 deelnemers bij
  • opgeven graag ín dit topic, niet meer per PB. Je ontvangt dan een PB
  • streven is vóór half december de zaden verstuurd te hebben, dus vóór de kerstdrukte
aangepast door Gast
Geplaatst:
Huub laat je weten als je mijn envelopje verstuurd? De post is zeg maar wat " onregelmatig" hier en dan kan ik het in de gaten houden ..

Vandaag worden alle buitenlandse enveloppen verstuurd.

Geplaatst:
@ Stan, er is geloof ik iets ergs gebeurd met jouw envelop. Ik heb namelijk fietstassen op mijn fiets en meestal heb ik links het oud papier en rechts lege flessen. Ik leeg ze dan bij het winkelcentrum voordat ik boodschappen ga doen. Ditmaal liep het wat anders omdat ik een tas met brieven in een van de fietstassen had gedaan. Het was al donker weet je, en het begon te regenen, dus snel die tassen leegmaken in de afvalcontainers en gauw de winkel in... enfin, als je over een week je envelop nog niet hebt, laat me dan even weten. Dan zijn er toch een paar brieven bij het oud papier gekomen.

Tsja, Ik denk dat er iets anders mis is gegaan HuubvG. Ik krijg net een paketje met oud papier en wat lege flessen van de TNT .

Geplaatst:

Ja. De openingspost van Huub is iets veranderd wel. Maar er staat nu wel bij dat eind oktober, begin november de wedstrijd sluit. Geen late teelt dus neem ik maar aan , want dan is ie in oktober niet dik genoeg. Ik ga ergens eind februari zaaien denk. Ongeveer. Beetje kijken hoe het weer dan is enzo ( nog een x zo'n koud voorjaar ? )

Van die 96 cent die overgemaakt moest worden kan ik nu niets terugvinden trouwens. Maar goed, zal aan mij liggen.

Geplaatst:

@ Angela, ja en nee. De wedstrijd eindigt eind 2014. Als je dan, op dat moment de dikste prei in omtrek wilt hebben moet je al vroeg beginnen met zaaien. Deze soort leent zich om vroeg binnen uit te zaaien om dan in de herfst al dikke preien te geven. Je kunt ze ook dan laten doorgroeien. De teelt kan dan doorgaan tot maart/mei 2015. Het zal dan wel een soort zijn die winterhard is en niet al te snel doorschiet als je er een andere teeltmethode op nahoudt. We zullen zien, we zullen zien.

Je mag dus zelf weten hoe je de prei teelt. Wat van belang is, is de omtrek omstreeks okt/nov 2014. Je zou hem in de grond kunnen laten staan , voorzichtig van de grond rondom ontdoen, meten, de grond er weer bij en verder laten groeien tot 2015. Het is aan jou.

@ Bit, de 96 eurocent was alleen voor buitenlandse deelnemers, geen probleem, ik stort ze terug.

Ik heb het PB ook aangepast. Het kan verwarring geven, dus geeft het verwarring.

Helaas zijn door deze manier van organiseren de kosten voor de een wat hoger dan voor de ander. Echter heb ik in dit geval gekozen voor een snelle start. Deelnemers moeten er snel mee aan de slag kunnen. Vandaar het gedoe met de envelop opsturen. Achteraf was het zeker makkelijker geweest als iedere deelnemer gewoon een vast bedrag over zou maken. Wist ik veel? Volgende keer beter. Wie het teveel betaalde terug wil, den Greetjen misschien?, zal ik uit eigen knip terug betalen, nou nou?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...