Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe gaat het met je zaailingen


Bit

Aanbevolen berichten

In januari in de kas gezaaid..iets van 8 januari?

achtereenvolgend:

St. Antoine salade

Spinazie van de Lidl

raapsteeltjes

IMG596199271392501970.JPGIMG596360631392501973.JPGIMG596716501392501980.JPG

 

En half januari direct in de koude kas gezaaid (hoera voor de tips in het topic: Wat kan je zaaien in januari etc....)

Zomerprei...IMG596626551392501977.JPG

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als die gemiddeld nog 15-18 graden hebben staan ze warm genoeg? Of nog koeler?

Die lamp is een simpele TL lamp - die hangt nu een 20-25 cm boven de grond.

 

Nee, ik reageerde op boerjef. en vooral op haar/zijn zaailingen, die toch wel ruim doorgeschoten zijn, en naar de reden daarvan.

 

Die zaailingen beginnen nu toch stilaan in actie te schieten. Een drietal heeft het (voortijdig) verspenen niet overleefd, de rest begint stilaan over de schok heen te geraken en heeft toch al een paar blaadjes extra geproduceerd. Natuurlijk net vlak nadat ik nieuwe zaadjes besteld had (omdat het niet goed zag komen ).

 

De paprikas en spaanse pepers heb ik veel sneller uit de propagator gehaald en die staan er inderdaad een stuk steviger bij dan de tomaten. Weeral wat bijgeleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om met mijn eerste bericht hier te starten met waar ik nu ben en dat is bij de opkomst van een aantal tomatenzaailingen, de Moneymaker en Gardeners Delight. Beiden kwamen snel op, resp. 6 en 5 dagen.

Daarnaast nog wat paprika, pepers en andere tomatensoorten in het kweekbakje staan.

 

image22321393167481.jpg

 

image25641393167634.jpg

 

image53111393167675.jpg

 

De kweekbak staat op sleuven in het keukenblad waaronder een radiator zit, zodat de bak lekker verwarmd wordt en ze ook mooi voor het raam staan.

 

Zaadomhulsel (?) blijft bij een aantal nog plakken. Ga ervan dat die binnen een paar dagen alsnog eraf vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...