Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

huh, wat voor geldige reden zou een verhuurder in vredesnaam kunnen hebben om een plantenbak te verbieden?!?

Is dat niet net zoiets als het verbieden van huisdieren? Dat is allemaal leuk en aardig, maar zolang niemand er last van heeft heb je daar gewoon recht op en zal een huisbaas niks kunnen beginnen, ook niet in de rechtbank, want het is gewoon in strijd met de wet.

Geplaatst:

Nujah, zijn argumentatie ging over veiligheid. De desbetreffende bakken staan op een muurtje en zouden er mogelijk af kunnen vallen en overlast/onveiligheid veroorzaken. Nu is dat een heel breed muurtje, en zijn de bakken niet echt licht. Ik geloof niet dat ze eraf zouden kunnen vallen door de wind, en als de wind ze eraf zou blazen, dan gaan ze eerder naar de niet openbare kant vallen.

Maargoed, het punt van veiligheid en mogelijke overlast snap ik vanuit zijn standpunt an sich wel. Het is ook niet bepaald mijn wens om overlast op welke manier dan ook te veroorzaken. Maar als je dan vervolgens in gesprek wil gaan over hoe het nog veiliger te maken, met concrete voorstellen waarbij dat het mijns insziens onmogelijk wordt dat de bakken zouden kunnen vallen, dan willen ze daar niet verder op ingaan, want regels zijn regels - en volgens de regels mag daar niets staan. Vooral dat laatste, daar heb ik dan moeite mee. Een nee zonder openstaan voor ideeën en niet meedenken over hoe een situatie op te lossen dat iedereen er profijt van heeft.

Njah, bakken zijn weggehaald (geen zin in al te veel problemen omwille van enkele bakken), en ben aan het bedenken waar ik mijn tomaatjes wel kan plaatsen met nog zo veel mogelijk zon en hopelijk toch nog wat tomaatjes .

Geplaatst:

Jammer he? Maar kan je niet van die speciale balkonbloembakken bij de Action halen?Of past dat niet?

Geplaatst:

Ohja, dat is wel heel flauw inderdaad. Dat er geen losse bakken mogen staan snap ik opzich wel, ik zie soms wel eens bloempotten op balkonranden staan dat ik denk... blij dat het niet waait. Maar dat ze dan inderdaad ook niet eens willen luisteren naar andere voorstellen is een beetje jammer. Daar zou ik ook heel slecht tegen kunnen inderdaad! Mensen zijn dan de regel die een doel moet dienen als doel op zichzelf gaan zien.

Geplaatst:

grrr, ik ben vandaag door mn enkel gegaan

Geplaatst:

Ken het probleem... Heb standaard rolletjes verband in mn tas...

Maarre.... wel koelen, eventueel bij zwelling gehakte uien erop, en los in zwachtelen en rust houden met je poot omhoog... Maar dat laatste is waarschijnlijk behoorlijk moeilijk voor je...

Insmeren met Arnica.

Sterkte ermee!!

Mocht het een erge verzwikking zijn dan heb ik wel krukken (mooie zwarte) staan die je mag lenen (dit soort dingen gebeuren namelijk altijd in het weekend als je geen krukken kan gaan halen. ).

Geplaatst:

Zwarte bes onder de bladluis

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

thnx Erny! Ik denk dat ik het wel red zonder krukken, maar meestal weet ik pas de volgende dag echt hoe erg het is. Ik ben al zoooo vaak door mn enkel gegaan (hypermobiel olé!), en de ene keer is het na een paar uur over, de andere keer loop ik er anderhalf jaar mee rond. Afwachten dus maar Gelukkig woon ik nu samen, dat is al een heel verschil! Hoewel ie zojuist dronken vanaf het door hem georganiseerde vrijgezellenfeestje belde of ik de hond vannacht uit wilde laten, dat is normaal zijn taak. "Hoesoooow is dat geegoediedee? Ekkel? Eikel? Ohhh enkel... OH JE ENKEL! Sowwie zgggatjuh ik was effe vergeetuh van jenkel"

Geplaatst:

Balen van die enkel, hoe ziet hij er nu uit?

Handig ook zon man op dat moment

Geplaatst:

Wij zij gister naar de boschhoeve geweest naar de markt daar. Vond de omligende kraampjes erug leuk. Leuke Dinegen gezien van andere kweekers. De boschhoeve zelf was ook prachtig. Min punt vond de mensen van boschhoeve erg onvriendelijk. Je kon zelf je tulpen met bol uit de grond treken. Vond het een leuk idee. Maar aan de eene kant werd er aangemoedigd dat je ze zelf mocht pluken en aan de andere kant werd er vreselijk lelijk gedaan als ze vonden dat het niet voorzichtig gedaan werd. En dat werd erg ontvriendelijk gezecht. Bitcherig vind het woord er meer voor. Dan zit mijn buik er al vol van. Ze hadden zelf die tulpen moeten pluken en ze als bosje moeten verkoopen dan hoeven ze ook niet zo leelijk te doen tegen klanten. Dit was zekker de laatse keer. Vond ze zeeker ook niet de goedkoopste met hun plantjes en sommige planten mochten wel beter verzorg worden.

Geplaatst:

Waar ik een (beetje) zuur van ben. Van de week geholpen met vers grind storten op de parking, aangeboden om er een trilplaat overheen te halen die ik kan lenen. Hoefde allemaal niet kwam zo wel goed.

En dan gewoon vanmorgen 2,5 scootmobiel helpen weer vlot te trekken op de parkeerplaats...

Geplaatst:

@Mijke, warmte en koude baden helpen maar doen ook zeer. Dus eerst heet dan koud helpt goed.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Mijn beurt. Mijn terras staat nu inmiddels vol met bakken en potten (op een beetje loopruimte na) en ong. 70% van die potten en bakken hebben zometeen bewoners. Voor die overige 30% moet ik nog wat zien te vinden.

Het feit dat vandaag één van mijn geliefde basilicum plantjes in zijn potje is omgewaaid toen ik hem in een grotere pot wou verplanten helpt niet echt... Hopelijk is hij nog te redden.

Geplaatst:

Impy, lege bakken voor handen hebben is geen probleem. Das een luxe

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

haha dat was mijn eerste gedachte ook suus p, vrije potten zijn een "jippie" moment!

Zonde van de basilicum impy, hoop dat het plantje nog te reanimere was.

Geplaatst:

gisternacht/ochtend wakker geworden met mijn kaak links gedeeltelijk uit de kom(sublux).

vandaag was het weer redelijk over. net moest ik gapen... en dat had ik dus niet moeten doen

Geplaatst:

Ik raak helemaal gek! Afgelopen woensdag begon het, donderdag/vrijdag was het op z'n hoogtepunt maar het is nog steeds niet over. Heb zo nu en dan het idee alsof ik in een metro of boot sta: alsof de vloer en de muren bewegen. Afgelopen donderdag kon ik geen eens bukken om bij de shampoo te komen Denk allemaal door vermoeidheid aangezien we een weekje met school weg waren.. Maar jemig, zoveel dagen soms het gevoel alsof alles beweegt.. Aarrgghhh!

Geplaatst:

Ai, Ataxie.. stomme vraag misschien maar heb je wel eens getest op een B12 tekort? Ik hoor vaker klachten van je en die passen hier best in.

Ik heb pernicieuze anemie, google er eens op, je weet het nooit. Met medicijnen is dat vrij makkelijk te verlichten namelijk.

Geplaatst:
Ik raak helemaal gek! Afgelopen woensdag begon het, donderdag/vrijdag was het op z'n hoogtepunt maar het is nog steeds niet over. Heb zo nu en dan het idee alsof ik in een metro of boot sta: alsof de vloer en de muren bewegen. Afgelopen donderdag kon ik geen eens bukken om bij de shampoo te komen Denk allemaal door vermoeidheid aangezien we een weekje met school weg waren.. Maar jemig, zoveel dagen soms het gevoel alsof alles beweegt.. Aarrgghhh!

Potverdorie dat ken ik ook zie.

Alles dat beweegt, toen ik mijn zeilyacht nog had begon het al en nu is het nog slechter, na drie-vier kasteelkes heb ik er al van. Net zoals vandaag, hard gewerkt, voor een gepensioneerde dan toch, en na de middag bonen staken gaan maken, van lange wilgentakken, krijg ik ineens dorst en is er geen fles water in de auto te vinden!

Dus naar het café, niet tegen mijn goesting zulle, verre van zelfs, en een kasteelke gedronken, iemand een pintje betaald en dan een tournée générale gegeven, dus drie pintjes geproefd en toen ik buiten kwam stond de kerktoren te dansen, echt waar!

Ze zeggen dikwijls dat ge van melk drinken sterk word, niks van.

Drink tien liter melk en probeer een muur te verzetten, dat lukt u nooit!!!

Maar als ge vier kasteelkes drinkt dan beweegt die muur vanzelf, zonder moeite, dus wat is er dan sterker??

Alleen spijtig dat mijne baas niet altijd content is.

Dennislp, ik wil maar zeggen dat ge u alles niet al te nauw moogt aantrekken, dat is nergens, nieveranst in het Vlaams, voor nodig.

God schept de dag en moeder de soep.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

hahaha willy!

Geplaatst:

@Willy,

(En trouwens, ik drink totaal geen alcohol, dus dat gedraai was echt eng!)

Ai, Ataxie.. stomme vraag misschien maar heb je wel eens getest op een B12 tekort? Ik hoor vaker klachten van je en die passen hier best in.

Ik heb pernicieuze anemie, google er eens op, je weet het nooit. Met medicijnen is dat vrij makkelijk te verlichten namelijk.

Bedankt voor de tip! Interessant, omdat ik me wel moe voelde maar totaal geen last had van symptomen zoals misselijkheid. Het enigste waar ik last van had, was dat m'n evenwicht flink liep te kloten. Dus dat zou er op kunnen wijzen dat het niet de vermoeidheid was maar iets anders, wat er door de ongezonde dagen in ene uitkwam. Ga me er zeker even in verdiepen

Geplaatst:

Het kan een evenwichtsstoornis zijn, ik heb er ook wel eens last van vaak zit er dan een verkoudheid aan te komen of ik ben het al, maar het kan ook iets met je oren te maken hebben.

Geplaatst:

Ontsteking aan de buis van eustagius.

Had manlief ook ,gaat van zelf weer weg.

heeft tijd nodig.

Maar hij durf niet meer zo hoog het dak op.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik ben net gevallen nadat ik uit de auto stapte. De auto stond verder van de stoep dan ik verwachtte, dus ik struikelde en viel met mijn knie op straat, ik voel hem opzwellen... Fijn dat ik morgen nog een dagje vrij ben

Geplaatst:

dennis, dat kan van alles zijn. als je het wilt weten kan je beter langs de huisarts gaan dan zelf dokteren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.