Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hier in Zomergem, tegen Aalter, ook veel schade. Serre, dak van garage, vogelvoliere en rolluiken doorzeefd van de hagel.

Groenten liggen ook allemaal plat. Ik hoop dat de aardappelen nog verder groeien...

Geplaatst:

Wat erg al die schade! Ik hoop voor jullie dat het mee gaat vallen.....

Geplaatst:

Dat zijn heftige buien geweest zeg!! Vervelend als zoiets zomaar uit de lucht komt vallen en je aanstaande oogsten etc vernielt...

Geplaatst:

Mag ik even (bescheiden) klagen? Mijn buren hebben nu al voor de tweede keer naar de gifspuit (zeg maar rustig, gif-tractor) gegrepen om van de brandnetels en zuring in hun weide af te komen. Moeten zij weten natuurlijk, al was het ook de eerste keer bijzonder ineffectief. Sterker nog, er waren méér brandnetels teruggekomen nadat ze alles omgeploegd hadden. Ja hèhè, pioniersplant met een flink wortelgestel. Die ploeg je er niet even uit! Beter flink maaien zou ik denken. Maar nu doen ze het dus nóg een keer, en ze hebben ook een deel van mijn moestuin bespoten Alle plantjes direct langs het gaas gaan slap staan. Dag, knolcapucien Het is een of ander dicotylenspecifiek gif, maar ik wordt er helemaal paranoïde van en durf niet echt meer te eten uit mijn tuintje nu

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Misschien toch even in gesprek met je buren? Heel leuk dat ze hun landje willen bespuiten, maar volgens mij gelden daar echt wel regels voor. Dat er zomaar gif op jouw plantjes komt lijkt mij onacceptabel!

Geplaatst:

Mja ik hoop eigenlijk nog steeds dat het door de warmte/droogte komt. Dat ik gewoon dat stukje vergeten ben te sproeien (kan ook best hoor). Maar goed, even kijken of het morgen beetje wil bijtrekken. Mijn buren doen het echt niet met opzet, maar ze hebben geen idee van planten en luisteren iets te goed naar boeren in de buurt die hun hand niet omdraaien voor een gifcocktail of twee.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

nee maar in gesprek gaan hoeft niet direct te betekenen dat je ze bestraffend op de vingers tikt, je kunt ook gewoon uitleggen hoe het zit en vriendelijk vragen of ze daar voortaan rekening mee willen houden

Geplaatst:

Hier ook wat lichte schade. Mijn kas ving wind, de balk die de flap aan de voorkant naar beneden hield vloog de lucht in en trok de folie aan de linker kant kapot.

Planten ook natgeregend. Gelukkig schijnt nu de zon zodat de planten snel droog worden. Ik heb ik de folie even terug op de plek kunnen nieten. Morgen nieuwe folie halen en kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet nog een keer gebeurt.

2ykdx1l.jpg

Hier heb ikde grote flap die normaal aan de voorkant hangt al tussen de balk achterin-bovenin gestopt zodat hij niet meer rond ging flapperen.

dpwzh4.jpg

Geplaatst:

Suus is er niet een bepaalde afstand geldig? Wat niet zal helpen bij wind, maar goed.

Geplaatst:

Wettelijk gezien zijn er ongetwijfeld afstanden die in acht moeten worden genomen, inderdaad. Praktisch gezien is er zeker op nog geen meter van waar mijn tuintje begint, gespoten. Ik rook het toen ik buiten kwam, dus grote kans ook dat er wat verstoven is (ben snel met hond en al weer naar binnen vertrokken). Gebeurd is gebeurd, en ik wil niet achteraf komen zeuren om een eenmalige fout. Als ze ooit nog zoiets van plan zijn geef ik van tevoren wel aan dat ze dan echt moeten zorgen dat het niet bij mij naar binnen stuift. Ik ben wel blij met die hoosbuien de aflopen dagen, dat spoelt toch weer een beetje van die troep weg.

Geplaatst:

Mein Himmel zeg. Ik zou dus écht met de buren in gesprek gaan. Toch je eigen bezorgdheid netjes proberen te verwoorden. Dat je van die grond éét. Kunnen jullie een volgende keer daar proberen enigszins rekening mee te houden enzo. Met een hoop mitsen en maren toch proberen uit te leggen dat je graag gif-loos zou willen eten.

Ja. Toch wel hoor. Of anders je moestuin verplaatsen.

Mein Himmel zeg. Zou mij moeten overkomen pffff.

( ik heb tussen de tuin van mijn buurvrouw en mijn tuin ( op het complex ) naast het pad wat onze tuinen scheidt een meter grasstrook gezaaid ( hou ik heel netjes bij 1 a 2 x per week maaien ), dan een Haag Acer campestre ( kan veel hebben ) en dan weer 1,5 meter gras; daarna begint mijn moestuin pas.

Ik ben echt als de dood zo bang dat ze met spuiten mijn spullen raakt. Tja. Kost me 70m2 aan moestuinoppervlak.

Geplaatst:

De schilders zijn hier bezig dus ik kan niet van huis af

Geplaatst:

Schrale troost, maar met dit weer is het op de tuin ook maar niks Angela

Geplaatst:

Mijn tomaten gaan super goed.

Al flinke tomaten her en der die al langzaam beginnen te kleuren.

Heb in een van mijn kassen 16 verschillende tomaten gezet, keurig gelabeld zodat ik kan zien welke me bevallen en voor herhaling vatbaar zijn en welke beter niet.

Nu zag ik vanmorgen dat de tekst op de labels dusdanig verbleekt is dat het niet meer te lezen is... Grmbl..

Dus nu wordt het wat gokken en googelen ben ik bang..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

bekend

hier gebruiken we nu 3b potlood op witte labels, gaat binnen heel goed, buiten meestaL

Geplaatst:

Lekker bezig Gem! Misschien moeten we ze dan straks maar vergelijken met die van mij die ik van jou heb gekregen?

Geplaatst:

CD schrijver met grove en fijne punt. Met de fijne punt op plastic labels (lepeltjes) gaat lang mee.

Geplaatst:

Nou... die raad had ik ook opgevolgd... helaas... want de inkt ging er gewoon af hoor... Gebruik ik daar dus niet meer voor. Gewoon weer een watervaste stift.

Geplaatst:
Schrale troost, maar met dit weer is het op de tuin ook maar niks Angela

Nou hier is het weer niet verkeerd geweest vandaag alleen tegen 15.30 een flinke bui. Ik wou eigenlijk naar de tuin kijken of er schade was van afgelopen nacht en ik wou naar de media markt maar aangezien de voor en achterdeur open moest blijven

Geplaatst:

tsja, probeerde een pot met een klein schimmeltje opnieuw te wecken...ben nu al 2 uur bezig om de oven weer toonbaar te krijgen

ennuh, hoorde net dat als ik hetzelfde aantal uren blijf werken er volgend jaar 1000 euro van mijn salaris afgaat

ennuh, dat er wel 390.000.000 eurootjes naar het onderwijs gaat, nou ja, naar de nascholingsinstituten en zo...

Geplaatst:
.... Gewoon weer een watervaste stift.
Hier hetzelfde. Ik gebruik stukjes van luxaflex-lamellen als etiket.
Geplaatst:

Ik ook luxaflex en watervaste stift, maar het hangt erg van de kleur af of hij verbleekt of niet. ook van het merk stift, ik zit nu hetzelfde als Gemma, maar dan met 50+ tomatenplanten.

Geplaatst:

Ik hoop dat het hier bij blijft..

2014-06-14-1236511402744199.28

Groet,

Geert-Jan

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.