Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

wat zijn dat voor vieze beestjes met hun piemelhuidjes?

Geplaatst:

Coloradokever en larven

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Oh damn, zulke keverlarfjes heb ik ook her en der gevonden. Ben normaal niet zo anti-kever maar die Coloradokever is andere koek!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Nog even een doorstart op mijn laatste klacht. De auto is gemaakt ( 1700,- ).

Maar na dat maken hebben ze geconstateerd dat er iets heel anders ook mis was. De auto doet het nóg niet. Totaal komt nu op 3000,-

Lekker.

Geplaatst:

OMG Bit, wat een prijs, wat een pech!

Geplaatst:

Of ze hebben iets gemaakt wat niet defect was???? Gebeurt ook hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dat is een hele hap geld Bit.

Mag je er de komende 5 jaar qua onderhoudskosten ook wel klaar mee zijn..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Wel zeer hoge kosten, kun je een gebruikte auto voor kopen. Een dealer of zelfstandige garage? Daar zit ookeen verschil van prijs.

Geplaatst:

Dealer. Een grote ook nog es. Tja. Ik weet het, dat je daar wat duurder uit bent.

Afwegingen afwegingen. Een 2e hands voor 3k is voor mij geen optie. Ding moet het gewoon altijd doen.

Ik ga er maar in mee, krijg gelukkig een deel van mijn lieve moeder. Rest vakantiegeld enzo. Haal ik nét. zucht.

Maar hopen dan dat ie nog een paar jaar zonder te veel kosten door kan dan.

Sparen voor een Berlingo -achtig ding ( gelijk maar voor de hoveniers dan, moet toch die kant op , andere auto )

Geplaatst:

Voor 3000,- kan je onze Doblo wel overnemen

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Heb ik niet meer Gemma Die betaal ik morgen voor het terugkrijgen van mijn auto

Een heel andere klacht.

Vandaag de hele dag op de tuin. Ik was al wat verbaasd dat er echt heel lang helemaal niemand anders kwam tuinen.

Op een gegeven moment halverwege de middag hoor ik een aantal tuinen verderop een hoop mensen en kinderen. Ik heb vanuit kruippositie ( onkruid onkruid onkruid ) zicht op het gezamenlijke pad verderop.

Daar ligt een tuin met heel heel veel frambozen en Taybessen enzo, op grijpafstand van het pad ( beetje rekken en het lukt je dan wel )

Een tuinder daar verderop had familiedag of iets, Hij opa, met kinderen dus, die weer kinderen hebben. De hele familie kwam zijn tuin bekijken, maar blijven hangen bij die tuin met de ( rijpe ) frambozen. Opa doet voor, zoon en dochter doen voor en dus de kinderen van de kinderen doen na. Het hele spul staat een tien minuten te snoepen. Ik heb dat aangekeken, maar op een gegeven moment trekt de stoet door naar de tuin van opa ( oma komt wat later met koffie en drinken en stapt óók nog even af van de fiets voor een 'bezichtiging' van de frambozen )

Een 3 kwartier later komt de stoet weer terug van de tuin en komt wéér langs de frambozen. Een groep kinderen blijft daar achter terwijl de rest doorloopt.

Nu ga ik staan, loop er een stukje heen en roep : "dat is toch ráár ?? Die frambozen zijn toch niet van jullie ? Dat kan je toch niet maken ? " Roept dochter ( moeder ) naar me : " .... ach, het is er maar ééntje "

Ik zeg: nee, dat is er niet ééntje, want op de heenweg waren het er ook al een aantal, dat is toch raar ?

Moeders : Och ... sorry hoor. En weg zijn ze.

Jongen zingen zoals de ouden zongen. Zoiets was het toch ?

Vreemde gasten. Zouden ze dat nou ook met mijn aardbeien doen ? Echt unbelievable.

Geplaatst:

Tuurlijk doen ze dat ook met jouw aardbeien... De brutaliteit zeg... En als je ze er dan op aanspreekt geven ze het ook nooit toe... ook zo laf. Hier ook altijd...

Mijn megagrote bijna rijpe aardbei lag ook wat te veel in het zicht blijkbaar... Net met zn rode rijpe wangetje richting pad... En dus was ie gister dus ook weg... foetsie... totdat... ik een stukje verderop ging spitten... kwam ik de aardbei tegen... want die hadden ze toch maar weggegooid toen ze erachter kwamen dat er een gaatje inzat van het slakkengepeuzel... En bedankt!

Geplaatst:

heel bekend...hier was iemand te gast op een andere tuin en er vielen zomaar wat bramen en een krop sla in zijn handen...."tekst: maakt toch niet uit, er is toch genoeg..."

Geplaatst:

tssssk! En ik me de hele week maar inhouden om niet die ene superdikke glanzend donkerrode aardbei te plukken uit het verwaarloosde tuintje van de moesbuuf...

Geplaatst:

Klinkt allemaal bekend

opa15971402918959.jpg

Geplaatst:

Als kind deden we dat toch ook?

Waarom denken jullie dat we steeds moesten fluiten of zingen als we kersen moesten trekken? Zowel thuis als op een ander voor de winkel, moeder verkocht fruit ook, kruidenier. Ik mocht steeds de hoogste toppen gaan plukken terwijl vader op de onderste sport van de ladder stond zodat ze niet zou omvallen of wegglijden, had toen al geen hoogtevrees, ging op de twee hoogste sporten staan om goed bij de kersen te kunnen. Een been aan de voorkant en het andere aan de achterkant, met de voet achter de eerste sport gehaakt. Ze moesten het nu eens doen!!!!!

Geplaatst:

Hier is het "val bewoners lastig met veel onderhoudstoestanden"week...

Vorige week de onderhouds- en schoonmaakwerkzaamheden van de kozijnenmensen gelukkig dit keer in goede banen kunnen leiden (ladders in de tuin dus vertrappen van planten ed.). En in de voortuin zijn er maar een paar aardperen vertrapt dit keer, bij de achtertuin stond ik ze op de vingers te kijken dus dat ging goed.

Dan komt er dus ook nog door ander bedrijf een dakinspectie waardoor er een kraan op de stoep komt te staan...

Dan een brief van de woningbouw dat zij ook de jaarlijkse onderhoudsinspectie komen doen.

En nu.... sta ik weer te gillen en te fluiten in de achtertuin omdat één of andere nitwit met een lawaaiig snoeiapparaat mn wingerd staat weg te snoeien (aan de achterkant).

En nou had ik dus net van de week gezien dat ie eindelijk ook die kant op gaat groeien (ipv door mn tuin). Wat ik dus graag wil want die klimop die de woningbouw destijds heeft verkozen (en verplicht gesteld!) is oerlelijk. Die wingerd kleurt dus mooi in de herfst.

Staat die halve mo@$#%@* die er dus lekker ff af te scheren...

Waarschijnlijk is de braam die er doorheen groeide nu ook weer weg...

Het is hier duidelijk: "verdedig je verkozen groen" week

En ik ben schor van het schreeuwen... want met zo'n apparaat horen ze je natuurlijk weer niet he...

Geplaatst:
Als kind deden we dat toch ook?

dat hoefde ik als kind echt niet te proberen hoor. ff wat uit andermans tuin snoepen zonder te vragen...

Geplaatst:

Och ja, soms kregen we ook wel eens een pak rammel, so what?

Maar,,,, in de jaren veertig was er niet veel te snoepen hoor. Het ging er toen wel anders aan toe dan nu.

Geplaatst:

de enige tuin waar ik als kind uit snoepte was onze eigen hoor! Bosbessen en krulpeterselie, lekker vond ik dat!

Geplaatst:

Ik vind dat wel wat anders Willy..of je met je hele familie frambozen staat te jatten uit iemands tuin..of dat je met een groepje jonge knapen op appeltjesjacht gaat..dat was eigenlijk ook wel heel erg realiseer ik me terwijl ik het schrijf..wij deden dat ook, het was werkelijk een soort sport..via achtergangetjes stiekem naar de bomen van de buren om er de -al dan niet rijpe- appels of peren uit te stelen..we spreken hier wel over de jaren 50/60 hè..we hadden nog geen nintendo, xbox of iphone om ons mee te vermaken dus het hoogtepunt van de zomer was misschien wel die buurman die met een rode kop achter je aan zat terwijl je wegrende met 3 keiharde groene peren in je zak..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

hmmm, goed idee voor een game...

Geplaatst:

Ik heb ook kersen gepikt als kind. Appels ook en pruimen nog meer.

Tuurlijk zou ik haast zeggen. Fout, geef ik nu toe, maar toen, al wist je dat het niet mocht; je deed het toch. En ik kon een draai om de oren krijgen als mn ouders er achter kwamen.

Maar op een moestuincomplex ? Ouder, opa oma er bij, die zelfs mee-doen ??

Vind ik toch echt wat anders en en behoorlijk aso. Het waren overigens nette mensen. Echt vreemd hoor.

Geplaatst:

Ik had er de tuinslang op gezet.

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Geplaatst:

tuinslang

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.